بهترین فیلم های ساندرا بولاک

بهترین فیلم های ساندرا بولاک

بهترین فیلم های ساندرا بولاک

بهترین فیلم های ساندرا بولاک

ساندرا آنِت بولاک متولد ۲۶ جولای ۱۹۶۴ و بازیگر امریکایی است. او در سال ۲۰۱۰ برای بازی در فیلم نقطه کور برنده جایزه گلدن گلوب و در همان سال برنده جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اصلی زن شد. همچنین برای بازی در فیلم جاذبه در سال ۲۰۱۴ نامزد جایزه اسکار بهترین بازیگر شد. در سال ۲۰۱۰ وی جایزه اسکار فیلم جدایی نادر از سیمین را به اصغر فرهادی اهدا کرد. والدینش هردو در موسیقی و آواز فعالیت داشتند. وی پس از دوران کالج مدتی پیشخدمت بود. ساندرا بولاک یکی از بخشنده ترین بازیگران است و در امور خیریه فعالیت زیادی دارد. او در سال ۲۰۰۵ با جسی جیمز ازدواج کرد و پنج سال بعد جدا شد. آنها دو فرزند خوانده دارند. در ادامه به مناسبت تولد وی به معرفی بهترین فیلم های این بازیگر می پردازیم:

تصادف” Crash”

فیلم سینمایی تصادف به کارگردانی و نویسندگی پل هگیس محصول سال ۲۰۰۴ است که توانست در سال ۲۰۰۶ در سه بخش بهترین فیلم، بهترین فیلمنامه اورجینال و بهترین ادیت فیلم جایزه اسکار را به خود اختصاص دهد. در این فیلم علاوه بر ساندرا بولاک، برندن فریزر، دان چیدل و لودا کریس نیز به ایفای نقش پرداخته اند. داستان تصادف درباره نژادپرستی، فقدان و رستگاری نژادهای گوناگون عرب، ایرانی، امریکایی و سیاه پوست است.

جاذبه” Gravity”

فیلم علمی تخیلی جاذبه به کارگردانی آلفونسو کوارون و با بازی ساندرا بولاک و جرج کلونی داستان محبوس شدن دو فضانورد را نشان می دهد. جاذبه توانست در سال ۲۰۱۳ در هفت بخش بهترین فیلمبرداری، بهترین کارگردانی، بهترین تدوین، بهترین موسیقی متن، بهترین تدوین صدا، بهترین میکس صدا و بهترین جلوه های بصری برنده جایزه اسکار شود. ساندرا بولاک درباره نقشش در این فیلم گفته است که تابه حال به مدت طولانی به تنهایی بازی نکرده بودم و این حس تنهایی واقعا وحشتناک بود.

نقطه کور”The Blind Side

درام بیوگرافی نقطه کور به کارگردانی جان لی هنکوک محصول سال ۲۰۰۹ است که توانست در سال ۲۰۱۰ برنده جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر زن( ساندرا بولاک )شود و در بخش جوایز اسکار نامزد بهترین فیلم و برنده بهترین بازیگر نقش اصلی زن شد. داستان فیلم درباره خانواده سفید پوستی است که به نوجوانی سیاه پوست برای رسیدن به رویاهایش کمک می کنند. 

زمانی برای کشتن” A Time to Kill”

فیلم سینمایی زمانی برای کشتن به کارگردانی جوئل شوماخر محصول سال ۱۹۹۶ است که در آن ساندرا بولاک، متیو مک کانهی، ساموئل ال جکسون، کوین اسپیسی، اشلی جاد، برندا فریکر و دونالد ساترلند نقش آفرینی می کنند. داستان فیلم درباره وکیل جوان و شجاعی است که دفاع از سیاه پوستی را برعهده می گیرد. ساموئل ال جکسون برای بازی در این فیلم برنده جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شد.

سرعت ” Speed

اکشن ماجراجویی و جنایی سرعت در سال ۱۹۹۴ به کارگردانی یان ده بونت ساخته شد. در این فیلم کیانو ریوز، دنیس هاپرو جف دانیلز نیز علاوه بر ساندرا بولاک به ایفای نقش پرداخته اند. داستان فیلم درباره افسر پلیس جوانی است که باید با ثابت نگه داشتن سرعت اتوبوس از انفجار بمب در شهر جلوگیری کند. فیلم سرعت برنده جایزه اسکار بهترین صدا و بهترین جلوه های بصری و نامزد جایزه اسکار بهترین ادیت فیلم شد. در سال ۱۹۹۷ قسمت دومی از این فیلم ساخته شد.

خانه ای روی برکه”The Lake House”

درام فانتزی و عاشقانه خانه ای روی برکه به کارگردانی الهاندرو اگرستی و با بازی ساندرا بولاک و کیانو ریوز محصول سال ۲۰۰۶ امریکا است. فیلم درباره نامه های عاشقانه ای است که یک پزشک تنها و یک معمار ناامید ربرای یکدیگر می نویسند.

خواستگاری “The Proposal”

درام عاشقانه و کمدی خواستگاری به کارگردانی آن فلچر و با بازی ساندرا بولاک و رایان رینولدز در سال ۲۰۰۶ ساخته شد. ساندرا بولاک برای بازی در فیلم خواستگاری نامزد جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر نقش اصلی زن شد. در خلاصه این فیلم آمده: «مارگارت تیت» دستیار جوانش را مجبور به ازدواج با خودش می کند، تا از باطل شدن ویزایش در امریکا جلوگیری کند و به کانادا دیپورت نشود.

(l to r) RYAN REYNOLDS, SANDRA BULLOCK