۱۰ فیلم برتر متئو مک کانهی

متیو مک کانهی بازیگر، نویسنده، کارگردان و تهیه کننده آمریکایی است. متیو مک کانهی برای اولین بار در سال ۱۹۹۱ وارد حرفه بازیگری شد و در تبلیغاتی که متعلق به روزنامه شهر آستین بود، در معرض دید قرار گرفت و چند خط دیالوگ گفت. اولین حضور این بازیگر در یک فیلم با ایفای نقش در فیلم  کمدی Dazed and Confused، محصول سال ۱۹۹۳ کلید خورد. این بازیگر تاکنون موفق به دریافت یک جایزه اسکار، یک جایزه گلدن گلوب و یک جایزه انجمن بازیگران فیلم شده است.

۱۰- Magic Mike

مک کانهی
Magic Mike

Magic Mike فیلمی در ژانر کمدی درام، محصول سال ۲۰۱۲ و به کارگردانی استیون سودربرگ است. داستان این فیلم به طور کلی از زندگی چنینگ تتوم که خود نیز نقش مجیک مایک را ایفا کرده و در گذشته یک رقاص بوده، الهام گرفته شده است.

۹- How to Lose a Guy in 10 Days

مک کانهی
How to Lose a Guy in 10 Days

How to Lose a Guy in 10 Days فیلمی در ژانر کمدی رمانتیک به کارگردانی دونالد پتری است که در سال ۲۰۰۳ منتشر شد. در این فیلم علاوه بر متیو مک کانهی، کیت هادسون نیز به ایفای نقش پرداخته است. در این فیلم متیو مک کانهی نقش یک متخصص تبلیغاتی به نام بنجامین بری را ایفا کرده که برای برنده شدن در یک رقابت، شرط می بندد که می تواند در ۱۰ روز زنی را عاشق خود کند. 

۸- Fool’s Gold

مک کانهی
Fool’s Gold

Fool’s Gold فیلمی به کارگردانی اندی تننت و محصول سال ۲۰۰۸ است. این فیلم یکی دیگر از همکاری های مشترک کیت هادسون است. این فیلم داستان مردی به نام بن فینگان (متیو مک کانهی) را به تصویر کشیده که جوینده گنج های دریایی بوده و در آستانه جدایی از همسرش تس است. بن سرانجام موفق می شود تا ردی از کشتی غرق شده متعلق به قرن هجدهم که حاوی صندوق های طلاست را بیابد، اما خارج کردن این گنج مشکلاتی را برای وی به دنبال دارد. 

۷- Tropic Thunder

مک کانهی
۷- Tropic Thunder

Tropic Thunder فیلمی کمدی اکشن به کارگردانی بن استیلر است که در آن بازیگرانی از جمله بن استیلر، رابرت داونی جونیور و متیو مک کانهی در آن به ایفای نقش پرداخته اند. ماجرای این فیلم مربوط به چند دسته بازیگر است که به جنگل‌ های استوایی می‌ روند تا در نقشی که در آینده به آنان داده می‌ شود، تمرین کنند. رابرت راونی جونیور برای ایفای نقش در این فیلم موفق شد نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شود.

۶- Dazed and Confused

مک کانهی
۶- Dazed and Confused

Dazed and Confused فیلمی کمدی محصول سال ۱۹۹۳ و به کارگردانی ریچارد لینکلیتر است. در این فیلم بازیگرانی از جمله متیو مک کانهی، جیسون لاندن و بن افلک به ایفای نقش پرداخته اند. داستان فیلم درباره گروهی نوجوان در تابستان ۱۹۷۶ است که هر یک به نحوی روز آخر دبیرستان را سپری می‌ کنند. در رای‌ گیری سایت اند ساوند، کوئنتین تارانتینو این فیلم را یکی از ۱۰ فیلم برتر تاریخ نامید.

۵- Mud 

Mud 

Mud فیلمی آمریکایی، درام و مهیج به نویسندگی و کارگردانی جیف نیکولز، محصول سال ۲۰۱۲ است. از بازیگران این فیلم می توان به متیو مک کانهی، تای شرایدن، سام شپارد و ریس ویترسپون اشاره کرد. فیلم داستان دو نوجوان را به تصویر کشیده که در برخورد با یک زندانی فراری، تصمیم می‌ گیرند تا او را از دست پلیس و جایزه بگیرها فراری دهند و به او کمک کنند تا به عشقش برسد. این فیلم یکی از نامزدهای نخل طلایی جشنواره فیلم کن در سال ۲۰۱۲ بود.

۴- The Wolf of Wall Street

The Wolf of Wall Street

The Wolf of Wall Street فیلمی زندگی نامه‌ ای بر پایه زندگی جردن بلفورت در ژانر کمدی سیاه است. کارگردان این فیلم مارتین اسکورسیزی بوده و نقش جردن بلفورت را لئوناردو دی کاپریو ایفا کرده است. شاید کس دیگری هم می‌ توانست نقش مک‌ کانهی را به عنوان فردی که قصد راهنمایی جردن بلفورت را دارد، در این فیلم بازی کند، اما هیچ‌کس نمی‌ توانست از پس تاثیری که مک‌ کانهی در چند سکانس روی فیلم می‌ گذارد، برآید. 

۳- The Lincoln Lawyer

 The Lincoln Lawyer

The Lincoln Lawyer فیلمی آمریکایی در ژانر معمایی و محصول سال ۲۰۱۱ به کارگردانی برد فرمن است. این فیلم بر اساس رمانی به همین نام، نوشته مایکل کونلی ساخته شده است. این فیلم داستان وکیل مدافعی به نام میکی هالر را به تصویر کشیده که در اتومبیل خود کارهای وکالت افراد را انجام می دهد، اما در آخرین پرونده اش که مربوط به دفاع از یک متهم به قتل است، متوجه می‌ شود که این یک پرونده ساده نیست و بازی‌ های خطرناکی در پشت پرده آن قرار دارد؛ بازی‌ هایی که جان موکل و خودش را تهدید می‌ کند.

۲- A Time to Kill

A Time to Kill

A Time to Kill فیلمی محصول سال ۱۹۹۶ آمریکا به کارگردانی جوئل شوماخر است. در این فیلم بازیگرانی همچون متیو مک‌ کانهی،ساندرا بولاک، ساموئل ال. جکسون و کوین اسپیسی به ایفای نقش پرداخته اند. متیو مک کانهی در این فیلم نقش وکیلی جوان به نام جیک بریگانس در شهر کوچکی در میسیسیپی را ایفا کرده که دفاع از مردی سیاه پوست به نام کارل لی هیلی را بر عهده گرفته که دو جوان سفید پوست را به خاطر آزار و اذیت دختر ده ساله اش کشته است.

۱- Dallas Buyers Club

Dallas Buyers Club

Dallas Buyers Club محصول سال ۲۰۱۳ آمریکا، فیلمی‌ در گونه درام زندگینامه‌ ای با بازی متیو مک‌ کانهی، جنیفر گارنر، جرد لتو و استیو زان و به کارگردانی ژان-مارک ولی  است. این فیلم بر اساس زندگی واقعی ران وودروف ساخته شده‌ است؛ بیمار مبتلا به ایدز که بعد از استفاده از یک داروی تایید نشده و احساس بهبودی، تصمیم گرفت آن دارو را به تگزاس قاچاق کند. متیو مک کانهی و جرد لتو هر دو برای ایفای نقش در این فیلم موفق به دریافت جوایز اسکار و گلدن گلوب شدند. 


بیشتر بخوانید:

۱۰ تا از بهترین فیلم های مت دیمون