دکتر محمود انوشه (روانشناس) کیست؟ معرفی جامع ۲۰۲۳

دکتر محمود انوشه کیست؟

محمود انوشه،: یکی از مشهورترین و پرطرفدارترین سخنرانان ایرانی است. او به دلیل سبک سخنرانی خود و محتوای ارزشمندی که در سخنرانی‌هایش ارائه می‌دهد، در میان مردم ایران و حتی در بسیاری از کشورهای دیگر شناخته شده است. در این مقاله، به بررسی زندگی و حرفه‌ی سبک سخنرانی‌اش و تأثیرات آن بر جامعه خواهیم پرداخت.

سید محمود انوشه در سال ۱۳۴۳ در امیدیه اهواز به دنیا آمد. او در دوران دانشجویی با فعالیت در انجمن‌های دانشجویی و جمعیت‌های دانشجویی، به سخنرانی و تأثیرگذاری در جامعه علاقه‌مند شد. دکتر انوشه در مقطع کارشناسی به رشته دامپروری روی آورد اما دکتری خود را در رشته روانشناسی در کشور لبنان اخذ کرد. پس از تکمیل تحصیلات به ایران بازگشت و در زمینه تحقیقات و سخنرانی به کارش ادامه داد. در این دوران، او با نوجوانان و جوانان مختلفی آشنا شد و با توجه به مشکلات و مسائلی که در زندگی آن‌ها با آن روبرو بود، تصمیم گرفت تا به کمک و راهنمایی آن‌ها بیشتر بپردازد.

 محمود انوشه :

سخنرانی های دکتر انوشه از کجا شروع شد؟

محمود انوشه با شروع فعالیت در حوزه‌ی سخنرانی، به سرعت شهرت و محبوبیتی بین مردم ایران پیدا کرد. او در سخنرانی‌هایش، به بررسی مسائل مختلفی از جمله فرهنگ، ازدواج، جامعه و مسائل روانشناختی پرداخت. سبک سخنرانی او، به دلیل استفاده از زبان ساده و قابل فهم، محتوای ارزشمند و اصیل، بسیار مورد توجه و استقبال قرار گرفت.

محمود انوشه : سخنرانی‌های محمود ، تأثیر بسیاری بر جامعه و فرهنگ ایران گذاشته است. او در سخنرانی‌هایش به بررسی مسائل اجتماعی و فرهنگی ایران پرداخته و به دنبال ارتقای ارزش‌های اخلاقی و فرهنگی در جامعه است. از معروفترین سخنرانی های دکتر انوشه میتوان به سخنرانی او با موضوع ازدواج اشاره کرد. اغلب اوقات دانشگاه های ایران از او جهت سخنرانی با موضوع ازدواج دعوت به عمل می آورند. او علاقه وافری به مولوی دارد و در اکثر سخنرانی هایش از اشعار و حکایت های مولانا استفاده می کند.

محمود انوشه در سخنرانی‌هایش به بررسی مسائل روانشناختی و روابط انسانی به ویژه مبحث ازدواج می‌پردازد و در این زمینه توصیه‌های مفیدی به افراد ارائه می‌دهد. او به منظور ارتقای سطح اعتماد به نفس، توانایی تفکر و تصمیم‌گیری، مهارت‌های ارتباطی و موفقیت در زندگی، در سخنرانی‌هایش به اصول اساسی و مفیدی اشاره می‌کند.

به طور کلی، محمود انوشه یکی از پرطرفدارترین و محبوبترین سخنرانان در ایران است که با سبک ساده و قابل فهم، و استفاده از حکایات و داستان های زیبا محتوای ارزشمندی را در سخنرانی‌هایش ارائه می‌دهد.  سخنرانی‌های او برای افرادی که به دنبال راه های موفقیت در رابطه و ازدواج و ارزش‌های اخلاقی هستند، بسیار مفید و با اهمیت می‌باشد.

کتاب های دکتر محمود انوشه

دکتر انوشه بسیار به کتابخوانی علاقه داشت و به گفته خودش تا سن ۱۰ سالگی بسیاری از کتاب های مختلف را مطالعه نموده است.

محمود انوشه : او تا کنون کتاب های مختلفی را تالیف کرده است. از جمله کتاب های دکتر انوشه میتوان به کتاب های چی، فراسوی چهره ها، چهره شناسی، زبان بدن و ارتباط غیر کلامی اشاره کرد.

محمود انوشه :

دکتر انوشه در کتاب باز ،دورهمی و خندوانه

دکتر محمود انوشه در بسیاری از برنامه های تلوزیونی به عنوان کارشناس حضور داشته است. از جمله معروفترین برنامه هایی که او در آن به عنوان کارشناس حضور داشته می توان به کتاب باز، دورهمی و خندوانه اشاره کرد. شما میتوانید تمامی قسمت های برنامه کتاب باز را به صورت صوتی از این لینک بشنوید.

معروفترین سخنرانی های دکتر محمود انوشه

دکتر محمود انوشه تا کنون سخنرانی های متعدد و جذابی را ارائه کرده است. سخنرانی های او به علت استفاده از حکایات و داستان ها و اشعار، بسیار ملموس و قابل فهم میگردد. در ادامه این مطلب برخی از محبوبترین سخنرانی های کوتاه دکتر محمود را ارائه میکنیم.

حکایت طوطی و بقال مولانا از زبان دکتر محمود انوشه + فیلم

محمود انوشه : داستان از این قرار است که یک بقال طوطی زیبا و خوش زبانی را در مغازه خود نگهداری میکرد. روزی بقال جهت استراحت به منزل رفت و وظیفه نگهداری از مغازه را به طوطی سپرد. از قضا گربه ای وارد مغازه شد و طوطی جهت حفظ جان خود به پرواز درآمد و در این حین شیشه های روغن را روی زمین ریخت. وقتی بقال از خانه به مغازه رسید با شیشه شکسته روغن مواجه شد. در این زمان…

از سوی خانه بیامد خواجه‌اش

بر دکان بنشست فارغ خواجه‌وش

دید پر روغن دکان و جامه چرب

بر سرش زد گشت طوطی کل ز ضرب…

حکایت زیبای طوطی و بقال مولانا را میتوانید با صدای دکتر به طور کامل از لینک مقابل بشنوید.

حکایت خیاط و وزیر مولانا از زبان دکتر انوشه + فیلم

محمود انوشه : مولانا جلال الدین محمد بلخی در دفتر ششم خود، حکایت شخصی را بیان میکند که شنیده بود خیاطان با انواع مکر و نیرنگ، از پارچه مردمان می دزدند و ادعا داشت هیچ خیاطی نمی تواند این کار را با او بکند و بر سر این ادعا با دیگران بر سر اسبش شرط بندی کرد:

کلام آخر

تا اینجای مقاله درمورد زندگی دکتر رانوشه و موضوعات سخنرانی ها، کتاب ها و افکار او صحبت کردیم. به صورت کلی اگر به سخنرانی های روانشناسی علاقه مند هستید میتوانید از صحبت های دکتر محمود انوشه استفاده کنید.