بهترین فیلم های تام کروز

بهترین فیلم‌های تام کروز کدام هستند؟ تام کروز یکی از بهترین بازیگران مرد هالیوود است که اکثر ما او را با بلاک باسترهای اکشن هالیوودی به خاطر می‌آوریم.

نقش اول فیلم‌های اکشن و هیجانی که دیوانه‌وار عاشق کاری که می‌کند است.

نکته‌ی جالبی که در مورد تام کروز وجود دارد، عدم استفاده از بدلکار است. اکثر بازیگران هالیوود و دنیا، برخی سکانس‌های خطرناک را به بدلکار واگذار می‌کنند. اما تام کروز به این عقیده پایبند نیست و تمام سکانس‌ها (یا بهتر است بگوییم اکثر سکانس‌ها) را خود به اتمام می‌رساند.

یکی از مواردی که اخیرا سر و صدا و جنجال آفرینی کرده، سکانس مربوط به فیلم مأموریت غیر ممکن Fallout است. سکانسی که تام کروز از هواپیمای در حال صعود آویزان می‌شود و بعدها مشخص می‌شود که چنین سکانسی واقعا اتفاق افتاده است.

تام کروز تنها با یک کمربند به هواپیمایی که با سرعت در حال ارتفاع گرفتن است چسبیده است و هر لحظه امکان دارد از هواپیما سقوط کند و جان خود را از دست بدهد.

به هرحال، شاید همین نکات باشند که او را به نقش اصلی سینمای اکشن دنیا تبدیل کرده‌اند.

در ادامه قصد داریم نگاهی داشته باشیم به بهترین فیلم‌های تام کروز.

بهترین فیلم‌ های تام کروز در یک نگاه کوتاه

  • ماموریت: غیرممکن – Mission: Impossible
  • آخرین سامورایی – the Last Samurai
  • وثیقه – Collateral
  • جری مگوایر – Jerry Maguire
  • مرد بارانی – Rain Man
  • تجارت پرمخاطره – Risky Business
  • گزارش اقلیت – Minority Report
  • لبه فردا – Edge of Tomorrow
  • مگنولیا – Magnolia
  • آسمان وانیلی – Vanilla Sky
  • جک ریچر – Jack Reacher
  • فراموشی – Oblivion
  • تاپ گان – Top Gun
  • مومیایی – The Mummy
  • شرکت – The Firm
تام کروز
Mission: Impossible 

ماموریت: غیرممکن – Mission: Impossible 

امتیاز در imdb: هفت و یک (۷٫۱)
سال اکران: ۱۹۹۶

سری فیلم‌های ماموریت غیرممکن جزو بهترین فیلم های تام کروز (Tom Cruise) به‌حساب می‌آید که موفق شده مخاطبان زیادی را سمت خود جلب کند.

فیلم ماموریت: غیرممکن (Mission: Impossible) به کارگردانی برایان دی پالما، نخستین فیلم از این مجموعه به‌حساب می‌آید که با موفقیتش راه را برای ساخت فیلم‌های بعدی هموار کرد.

تام کروز، جان ویت، امانوئل بئار، ونسا ردگریو، اولگار فدرو، دیل دای و امیلیو استیوز ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی هستند که در فیلم نخست به ایفای نقش پرداختند. این فیلم که با بودجه ۸۰ میلیون دلاری تولید شده بود، توانست بیش از ۴۵۷ میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش داشته باشد.

خلاصه داستان فیلم ماموریت: غیرممکن بدین شرح است: اتان هانت مامور شاخه غیررسمی سازمان سیا است. تیم آن‌ها به رهبری جیم فلپس به پراگ فرستاده می‌شود تا از نشت اطلاعات کمیته المپیک جلوگیری کند؛ اما عملیات ناکام می‌ماند برای همین اتان هانت باید به دنبال عامل نفوذی بگردد که عملیات را لو داده.

تام کروز
the Last Samurai

آخرین سامورایی – the Last Samurai

امتیاز در imdb: هفت و هفت (۷٫۷)
سال اکران: ۲۰۰۳

آخرین سامورایی (the Last Samurai) یکی دیگر از بهترین فیلم های تام کروز است که در سال ۲۰۰۳ اکران و توسط جان لوگان کارگردانی شد.

بسیار از منتقدان به تحسین از این اثر پرداخته و مخاطبان نیز استقبال فراوانی از آن به عمل آوردند.

تام کروز برای بازی در این فیلم، چندین ماه به تمرین شمشیرزنی پرداخت. برخی از منتقدان و مخاطبان معتقد هستند که این فیلم درواقع با الهام از فیلم رقصنده با گرگ به کارگردانی کوین کاستنر ساخته شده است.

مهم‌ترین بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به تام کروز، کن واتانابه، هیرویوکی سانادا، تونی گلدوین و تیموتی اسپال اشاره کرد. فیلم آخرین سامورایی با بودجه ۱۴۰ میلیون دلاری تولید شد و توانست بیش از ۴۵۶ میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش کند.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: افسری آمریکایی که از زندگی و اعمال خود به غایت گریزان است، برای رهایی از این خستگی ماموریتی برای مقابله با سامورایی‌ها را قبول می‌کند تا به آموزش ارتش ژاپن بپردازد. در این میان در نبردی بین ارتش ژاپن و سامورایی‌ها، کاپتان اتان الگرن به اسارت جنگجویان بومی ژاپن در می‌آید.

تام کروز
Collateral

وثیقه – Collateral

امتیاز در imdb: هفت و پنج (۷٫۵)
سال اکران: ۲۰۰۴

وثیقه (Collateral) فیلمی به کارگردانی مایکل مان است که پس از اکران در سال ۲۰۰۴ توانست مورد توجه طرفداران فیلم و سینما قرار بگیرد.

این اثر که یکی از بهترین فیلم های تام کروز محسوب می‌شود، با نقدهای مختلف منتقدین مواجه شد؛ اما به‌واسطه داستان جالب و جذابش موفق شد فروش نسبتا خوبی در باکس‌آفیس تجربه کند.

بازیگران بزرگی در فیلم وثیقه به ایفای نقش پرداختند که ازجمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به تام کروز، جیمی فاکس، مارک روفالو، جادا پینکت اسمیت، خاویر باردم، بری شاباکا هنلی و جیسون استاتهام اشاره کرد. این فیلم با بودجه ۶۵ میلیون دلاری تولید شد و حدود ۲۱۷ میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش کرد.

خلاصه داستان فیلم وثیقه بدین شرح است: مکس یک راننده تاکسی است که توسط یک آدم‌کش حرفه‌ای گروگان گرفته می‌شود. اکنون او باید راهی پیدا کند تا هم خودش و هم آخرین قربانی این آدم‌کش را نجات دهد.

تام کروز
Jerry Maguire

جری مگوایر – Jerry Maguire

امتیاز در imdb: هفت و سه (۷٫۳)
سال اکران: ۱۹۹۶

از فیلم جری مگوایر (Jerry Maguire) نیز باید به‌عنوان یکی از بهترین فیلم های تام کروز یاد کرد که توسط کامرون کرو کارگردانی شد.

این فیلم به‌واسطه اجرای عالی بازیگرانش تحسین فراوان منتقدان را به‌همراه داشت و مخاطبان بسیاری را به خود جذب کرد.

فیلم جری مگوایر در پنج بخش نامزد دریافت جایزه اسکار شده بود که درنهایت توانست جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای بازی کوبا گودینگ جونیور را کسب کند. تام کروز، جرمی سوارز، کوبا گودینگ جونیور، هایدن والش و ریگان گومز-پرستون ازجمله بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند.

فیلم جری مگوایر با بودجه ۵۰ میلیون دلاری تولید شده و بیش از ۲۷۳ میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش کرد؛ خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: جری مگوایر مدیر برنامه موفق بازیکنان ورزشی است و همیشه به دنبال یافتن کارها و موکلانی پر سود است؛ در ادامه این راه مشکلاتی برای مگوایر پیش می‌آید که او را در مسیر چالش‌برانگیزی قرار می‌دهد.

تام کروز
Rain Man

مرد بارانی – Rain Man

امتیاز در imdb: هشت (۸٫۰)
سال اکران: ۱۹۸۸

مرد بارانی (Rain Man) به کارگردانی بری لوینسون نه‌تنها جزو بهترین فیلم های تام کروز محسوب می‌شود، بلکه باید آن را مهم‌ترین فیلم دوران هنری این بازیگر به‌حساب بیاوریم.

تام کروز با این فیلم بود که خود را به‌عنوان یک ستاره و بازیگر فوق‌العاده به همگان معرفی کرد؛ فیلم مرد بارانی بعد از اکران با تحسین فراوان منتقدان و طرفداران سینما مواجه شد.

این اثر در مراسم اسکار سال ۱۹۸۹ در هشت بخش نامزد دریافت جایزه شده بود که درنهایت توانست در چهار بخش بهترین فیلم، بهترین فیلم‌نامه غیراقتباسی، بهترین کارگردان و بهترین بازیگر نقش اول مرد برای داستین هافمن این جایزه را کسب کند.

داستین هافمن، تام کروز و والریا کولینو مهم‌ترین بازیگرانی بودند که در فیلم مرد بارانی به ایفای نقش پرداختند. این فیلم که با بودجه ۲۵ میلیون دلاری تولید شده بود، توانست بیش از ۳۵۴ میلیون دلار در باکس‌آفیس بفروشد.

خلاصه داستان فیلم مرد بارانی بدین شرح است: چارلی بابیت جوانی که غرق تجارت اتومبیل‌های لوکس است با خبر می‌شود پدرش فوت کرده و خانه ۳ میلیون دلاری‌اش را به برادر نادیده‌اش، ریموند که مبتلا به ساوانت اوتیسمی است، بخشیده.

تام کروز
Risky Business

تجارت پرمخاطره – Risky Business

امتیاز در imdb: شش و هشت (۶٫۸)
سال اکران: ۱۹۸۳

تجارت پرمخاطره (Risky Business) فیلمی به کارگردانی پل بریکمن بوده که پس از اکران در سال ۱۹۸۳ با واکنش مختلف منتقدان مواجه شد.

این اثر یکی از بهترین فیلم های تام کروز است که با استقبال نسبتا خوب مخاطبان روبه‌رو شد.

در این فیلم بازیگرانی همچون تام کروز، ربکا د مورنی، جو پانتولیانوف، ریچارد ماسور، برانسون پینچوت، نیکولاس پریور، کورتیس آرمسترانگف، جانت کرول، شرا دانیزیف رافائل اسبارگ و بروس ای یونگ به ایفای نقش پرداختند.

فیلم تجارت پرمخاطره با بودجه کم ۶٫۲ میلیون دلاری تولید شد و توانست فروش نسبتا خوب ۶۳ میلیون دلاری را تجربه کند. خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: جوئل جوانی است صاف و ساده با آرزوهایی بزرگ برای آینده‌اش که با پدر و مادر مصلحت‌اندیش و معقولش در حومه شیکاگو زندگی می‌کند. پدر و مادر به سفر می‌روند و جوئل شروع می‌کند به لذت بردن از تنهایی و آزادی‌اش در خانه شیک و خالی.

تام کروز
Minority Report

گزارش اقلیت – Minority Report

امتیاز در imdb: هفت و شش (۷٫۶)
سال اکران: ۲۰۰۲

گزارش اقلیت (Minority Report) فیلمی به کارگردانی استیون اسپیلبرگ است که بر پایه داستان کوتاهی به همین نام اثر فیلیپ کی. دیک تولید شده است.

این فیلم یکی از بهترین فیلم های تام کروز محسوب می‌شود که با تحسین بسیاری از منتقدان مواجه شد؛ بسیاری از مخاطبان و طرفداران سینما به‌واسطه داستان خاص و جذاب این فیلم، از آن استقبال کردند.

ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در فیلم گزارش اقلیت به ایفای نقش پرداختند می‌توان به تام کروز، کالین فارل، سامانتا مورتون، استیو هریس، نیال مک‌دوناف، ماکس فون سیدو، اشلی کرو و کرولین لاگرفلت اشاره کرد. این فیلم با بودجه ۱۰۲ میلیون دلاری ساخته شد و حدود ۳۵۸ میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش کرد.

داستان فیلم گزارش اقلیت در سال ۲۰۵۴ می‌گذرد. محور اصلی داستان بر مبنای سیستمی است که بر مبنای ۳ انسان کار می‌کند و می‌تواند جرایم را پیش از وقوع پیش‌بینی کند و بدین ترتیب ماموران اجرایی پیش از وقوع جنایت جلوی آن را می‌گیرند و بدین ترتیب مدت‌هاست که دیگر جنایتی رخ نداده ‌است؛

اما همین سیستم پیچیده هم ممکن است فریب بخورد. زمانی که ماشین پیش‌بینی می‌کند در زمان مشخصی یکی از ماموران اصلی پروژه دست به قتل خواهد زد، او با این پرسش مواجه می‌شود که آیا خود اراده تغییر آینده خود را دارد یا مجبور است به تقدیر تن در دهد و در این راه معمای پیچیده‌ای را باز می‌کند.

تام کروز
Edge of Tomorrow

لبه فردا – Edge of Tomorrow

امتیاز در imdb: هفت و نه (۷٫۹)
سال اکران: ۲۰۱۴

لبه فردا (Edge of Tomorrow) اثری به کارگردانی داگ لیمان است که با اقتباس از رمان ژاپنی فقط باید بکشی از هیروشی ساکورازاکا ساخته شد.

این فیلم به‌واسطه بازی عالی گروه بازیگری‌اش و همچنین داستان عالی خود با تحسین فراوان منتقدان و استقبال زیاد مخاطبان روبه‌رو شد. بنا به اعتقاد بسیاری از طرفداران، این اثر یکی از بهترین فیلم های تام کروز محسوب می‌شود که او در آن به بهترین شکل ممکن به ایفای نقش خود پرداخته است.

علاوه‌بر تام کروز، بازیگرانی همچون امیلی بلانت، بیل پاکستون، برندن گلیسون و مدلین منتاک نیز در فیلم لبه فردا به ایفای نقش پرداختند. این فیلم با بودجه عظیم ۱۷۸ میلیون دلاری تولید شد و توانست حدود ۳۷۰ میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش کند.

داستان این فیلم درباره سربازی به نام ویل کیج است که در آینده‌ای نزدیک پس از کشته شدن در جنگی علیه بیگانگان، بار دیگر زنده می‌شود و به موقعیت قبلی خود بازمی‌گردد، این امر باعث می‌شود تا او با هر بار کشته شدن توانایی خود را نیز افزایش داده تا حتی بتواند به گونه‌ای سرنوشت خود را تغییر دهد.

Magnolia

مگنولیا – Magnolia

امتیاز در imdb: هشت (۸٫۰)
سال اکران: ۱۹۹۹

مگنولیا (Magnolia) فیلمی به کارگردانی پل توماس اندرسن است که بعد از نمایش، موفق به کسب جوایز متعدد از جشنواره‌های بین‌المللی مختلف شد.

این اثر یکی از بهترین فیلم های تام کروز محسوب می‌شود که نامزدی جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را برایش به‌ارمغان آورد؛ البته کروز نتوانست این جایزه را کسب کند. این بازیگر برای بازی در فیلم مگنولیا موفق به کسب جایره گلدن گلوب بهترین بازیگر نقش مکمل مرد در سال ۲۰۰۰ شد.

فیلم مگنولیا بعد از اکران، تحسین فراوان منتقدان را به‌‌همراه داشت؛ این فیلم در جشنواره بین‌المللی فیلم برلین موفق به کسب جایزه خرس طلایی شد. جرمی بلکمن، تام کروز، ملیندا دیلون، فیلیپ بیکر هال، فیلیپ سیمور هافمن، ریکی جی، ویلیام اچ میسی، آلفرد مولینا، جولیان مور، جان سی ریلی، جیسون روباردز و ملورا والترز ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی هستند که در این اثر به ایفای نقش پرداختند.

فیلم مگنولیا با بودجه ۳۷ میلیون دلاری تولید شد و حدود ۴۸٫۵ میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش کرد. این فیلم داستان نه زندگی موازی را به‌تصویر می‌کشد که به‌نوعی با یکدیگر ارتباط دارند.

Vanilla Sky

آسمان وانیلی – Vanilla Sky

امتیاز در imdb: شش و نه (۶٫۹)
سال اکران: ۲۰۰۱

آسمان وانیلی (Vanilla Sky) اثر کامرون کرو، یکی از بهترین فیلم های تام کروز است که در سال ۲۰۰۱ اکران شد.

این فیلم با وجود دریافت نقدهای منفی از سوی منتقدان، توانست فروش خوبی در باکس‌آفیس داشته باشد.

در این فیلم بازیگرانی چون تام کروز، پنه‌لوپه کروز، کرت راسل، جیسون لی و نوآ تیلور به ایفای نقش پرداختند. فیلم آسمان وانیلی با بودجه ۶۸ میلیون دلاری تولید شد و حدود ۲۰۳ میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: دیوید ایمز دنیا را در دستانش دارد. او هر چه بخواهد دارد: مالکیت یک موسسه انتشاراتی، ثروت فراوان، زیبایی، یک خانه خارق‌العاده در منهتن و یک نامزد زیبا به نام جولی. یک روز او دختری به اسم سوفیا را می‌بیند و ناگهان کشف می‌کند عشق چیست.

Jack Reacher

جک ریچر – Jack Reacher

امتیاز در imdb: هفت (۷٫۰)
سال اکران: ۲۰۱۲

از فیلم جک ریچر (Jack Reacher) نیز می‌توان به‌عنوان یکی دیگر از بهترین فیلم های تام کروز یاد کرد که توسط کریستوفر مک‌کوری کارگردانی شد.

بعد از موفقیت بالای این فیلم در گیشه، سازندگان تصمیم به ساخت دنباله‌ای از آن با نام جک ریچر: هرگز بازنگرد (Jack Reacher: Never Go Back) گرفتند که در سال ۲۰۱۶ اکران شد.

تام کروز، کوبی اسمالدرز، پاتریک هویزینگر، دانیکا یاروش و هولت مک‌کالانی ازجمله بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند؛ فیلم جک ریچر که با بودجه ۶۰ میلیون دلاری تولید شده بود، توانست حدود ۲۱۸ میلیون دلار در باکس‌آفیس بفروشد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: یک تک تیرانداز به نام جیمز بار ۵ فرد عادی را به قتل می‌رساند و دستگیر می‌شود. او در بازجویی چیزی نمی‌گوید و پس از ساعت‌ها بازجویی می‌گوید می‌خواهم شخصی به نام جک ریچر را ملاقات کنم. پس از پخش این حادثه در تلویزیون جک ریچر خود را به اداره پلیس می‌رساند و تاکید می‌کند دوست جیمز بار نیست؛ ریچر یک کارآگاه نظامی است.

Oblivion

فراموشی – Oblivion

امتیاز در imdb: هفت (۷٫۰)
سال اکران: ۲۰۱۳

فراموشی (Oblivion) فیلمی علمی‌تخیلی و پسارستاخیزی به کارگردانی جوزف کوشینسکی است که در سال ۲۰۱۳ اکران شد.

این اثر یکی از بهترین فیلم های تام کروز به‌حساب می‌آید که با استقبال طرفداران در گیشه مواجه شد.

علاوه‌بر تام کروز، بازیگرانی همچون اولگا کوریلنکو، آندره‌آ ریسبرو، نیکولای کاستر-والدو، ملیسا لیو و مورگان فریمن در این فیلم به ایفای نقش پرداختند. فیلم فراموشی با بودجه ۱۲۰ میلیون دلاری تولید شد و بیش از ۲۸۵ میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش کرد.

داستان فیلم روایتی است از غلبه بیگانگان بر زمین که در آن از شبیه‌سازی انسان‌ها استفاده شده ‌است. داستان فیلم تا حدود زیادی رازآلود است و اتفاقات آخر فیلم بیننده را متعجب می‌کند. بیننده در این فیلم به این موضوع فکر می‌کند که واقعا هر آنچه که فکر می‌کنیم هستیم، یک تصور اشتباه نیست؟

Top Gun

تاپ گان – Top Gun

امتیاز در imdb: شش و نه (۶٫۹)
سال اکران ۱۹۸۶

تاپ گان (Top Gun) یکی از بهترین فیلم های تام کروز به‌حساب می‌آید که نقش مهمی در افزایش شهرت این بازیگر داشت.

این فیلم توسط تونی اسکات کارگردانی و با عملکرد خارق‌العاده‌اش در باکس‌آفیس، به پرفروش‌ترین فیلم سال تبدیل شد.

علاوه‌بر تام کروز، بازیگرانی همچون کلی مک گیلس، آنتونی ادواردز، وال کیلمر، ریک روسویچ، مایکل ایرون ساید، جیمز تولکان، جان استاکول، تیم رابینز، مگ رایان و ادریان کیوان پاسدار در این فیلم به ایفای نقش پرداختند. فیلم تاپ گان با بودجه ۱۵ میلیون دلاری تولید شد و حدود ۳۵۶ میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش کرد. قرار است دنباله‌ای از این اثر در سال ۲۰۲۰ با نام تاپ گان: تک‌رو ساخته و اکران شود.

خلاصه داستان فیلم تاپ گان بدین شرح است: در پروازی اکتشافی بر فراز اقیانوس هند، ستوان پیت ماوریک میچل و همراهش، ستوان نیک گوس برادشا، چند میگ جنگی دشمن را با مانورهای غیر معمول از میدان به در می‌برند و برای شرکت در کلاس‌های مدرسه آموزشی نخبگان نبرد هوایی نیروی دریایی در کالیفرنیا (معروف به تاپ گان) انتخاب می‌شوند.

The Mummy

مومیایی – The Mummy

امتیاز در imdb: پنج و چهار (۵٫۴)
سال اکران: ۲۰۱۷

مومیایی (The Mummy) فیلمی به کارگردانی الکس کورتزمن است که جزو بهترین فیلم‌ های تام کروز محسوب می‌شود.

این فیلم درواقع نسخه بازراه‌اندازی شده فیلمی به همین نام است که در سال ۱۹۹۹ تولید شده بود. فیلم مومیایی پس از اکران با نقدهای بسیار منفی منتقدان مواجه شد و نتوانست نمرات خوبی را از سوی آن‌ها دریافت کند.

با اینکه این فیلم در جلب نظر منتقدان موفق نبود، اما توانست مخاطبان زیادی را به سمت سالن‌های سینما بکشاند و فروش خوبی را در گیشه تجربه کند. فیلم مومیایی که با بودجه ۱۲۵ میلیون دلاری تولید شده بود، حدود ۴۰۹ میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش کرد.

ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در فیلم مومیایی به ایفای نقش پرداختند می‌توان به تام کروز، سوفیا بوتلا، آنابل والیس، جیک جانسون، کورتنی بی. ونس و راسل کرو اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم مومیایی بدین شرح است: شاهدختی مصری به نام آمنا، جانشین پدرش در مصر باستان است؛ اما پس از تولد برادرش این عنوان از او گرفته می‌شود. آمنا با شیطان پیمان می‌بندد و پدر و برادرش را می‌کشد؛ اما محافظان موفق به دستگیری او شده و او را در یک دخمه، در عمق یک بیابان، دور از مصر (عراق امروزی) دفن می‌کنند. جمعی از محققین به سرپرستی باستان‌شناسی به نام جنی هالسی و با کمک یک نظامی به نام نیک مورتون این مقبره را در عراق پیدا می‌کنند.

The Firm

شرکت – The Firm

امتیاز در imdb: شش و هشت (۶٫۸)
سال اکران: ۱۹۹۳

شرکت (The Firm) فیلمی به کارگردانی سیدنی پولاک است که بر اساس کتاب «موسسه تجاری» اثر جان گریشام ساخته شد.

این فیلم با نقدهای مختلف منتقدان مواجه شد و نمرات متوسطی را از سوی آن‌ها دریافت کرد. منتقدان بزرگ‌ترین نقطه قوت فیلم شرکت را به عملکرد خوب گروه بازیگری آن نسبت دادند. این فیلم در مراسم اسکار ۱۹۹۴ در دو بخش بهترین موسیقی متن و بهترین بازیگر نقش مکمل زن نامزد دریافت جایزه شده بود که نتوانست آن‌ها را کسب کند.

فیلم شرکت مورد توجه مخاطبان قرار گرفت و فروش خوبی را در گیشه تجربه کرد. این فیلم که با بودجه ۴۲ میلیون دلاری تولید شده بود، حدود ۲۷۰ میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش کرد.

تام کروز، جین تریپل هورن، جین هاکمن، اد هریس، هالی هانتر، گری بیوزی و دیوید استراتئون ازجمله بازیگرانی بودند که در این فیلم حضور داشتند.

خلاصه داستان فیلم شرکت بدین شرح است: میچ مکدیر جوان که به تازگی از دانشکده حقوق فارغ‌التحصیل شده است، هرکاری انجام می‌دهد تا در یک اداره به عنوان مشاور حقوقی شغلی پیدا کند. درنهایت نیز از او برای استخدام در شرکتی دعوت می‌شود.

او و همسرش آبی به ممفیس می‌روند و میچ خیلی سریع با رئیس قسمت خود، آیوری تولار دوستی نزدیکی پیدا می‌کند. میچ در حین تلاش‌هایش برای هماهنگی با مجموعه وظایفش، متوجه برخی اتفاق‌ها ازجمله مرگ مشکوک دو وکیل سابق مؤسسه که هر دو به یک شکل و در یک محل و در تصادف‌های مشکوک کشته شده‌اند، می‌شود.


بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های تام هاردی