طرز تهیه بستنی خانگی خوشمزه

طرز تهیه بستنی خانگی خوشمزه ، بستنی نوعی دسر یخی متشکل از شیر ، خامه ، شکر و اغلب ، میوه است. محبوبیت این دسر به دلیل طعم شیرین و ترکیبات بی نظیر آن می باشد  .

بستنی یکی از خوشمزه ترین و محبوبترین دسر هاست ؛ در این بخش از آشپزخونه زوزیلند طرز تهیه ی بستنی خانگی سریع و آسان را خواهید خواند.درمورد مواد اصلی طرز تهیه بستنی نظرات متفاوت بسیار است ، اما برخی معتقدند ایرانیان پس از مهارت یافتن در ذخیره یخ برای تابستان آن را اختراع کردند ؛ این اختراع دستور العمل های متفاوتی دارد ، از جمله پودینگ برنج که در یخچال نگه داری میشود

برخی دیگر نیز می گویند که اصلیت این دسر به مقدونیه باز میگردد؛ زمانی که اسکندر کبیر و امپراطور روم دوست داشتند آب و نوشیدنی های خود را با یخ های کوهستان سرد نگه دارند.داستان های دیگری نیز مانند این دو وجود دارد ؛ مخصوصا در چین و ایتالیا که فعلا بهتر است آنها را کنار گذاشته و به آموزش درست کردن بستنی خوشمزه خانگی بپردازیم. 

تهیه ی بستنی های خانگی

۱٫ بستنی شکلاتی

بهترین راه برا ی تهیه ی این دسر خوشمزه ، بستنی ساز است ، چراکه بستنی جامد می ماند.با این حال اگر بستنی ساز ندارید می توانید از فریزر یا یخچال استفاده کنید .  مواد لازم_۲ زرده ی تخم مرغ_۴عدد بادام ( ۷۰ گ)_۴ بسته شکلات تلخ ( ۲۰۰ گ)_۶ قاشق غذاخوری شکر ( ۹۰ گ)_۱ قاشق غذاخوری ذرت (۱۵ گ)_نصف فنجان خامه (۱۰۰ گ)_۲ فنجان شیر کامل ( ۴۰۰ میلی لیتر )_ ۳ قاشق غذاخوری عصاره ی وانیل (۱۵ میلی لیتر)   

 درست کردن بستنی شکلاتی خانگیطرز تهیهابتدا شکلات را در ظرفی رنده کرده و سپس شیر را در حرارت ملایم بجوشانید و شکلات های رنده شده را به آن اضافه کنید و اجازه دهید کنار تا سرد شود.بعد ، زرده ی تخم مرغ ، شکر و ذرت را در ظرفی قرار دهید و آنقدر هم بزنید تا به رنگ کرم در بیایند ؛ سپس مخلوط شیر و شکلات را اضافه کرده و هم بزنید.دوباره مخلوط را در حرات کم قرار دهید ، مخلوط نباید بجوشد، از روی گاز بردارید و اجازه دهید تا خنک شود.

خامه و سه قاشق وانیل را اضافه کنید و بخوبی با هم مخلوط کنید..مخلوط را تا وقتی سفت شوند ، در بستنی ساز قرار دهید. و زمانی که تقریبا آماده بود بادام ها را نیز اضافه کنید .بستنی را در قالب ریخته و در یخچال بگذارید تا جامد شود.میل کنید و لذت ببریدنکته :اگر بستنی ساز ندارید میتوانید از فریزر استفاده کنید. فقط زمان بیشتری برای درست کردنش نیاز دارید.

 طرز تهیه بستنی خانگی

۲- بستنی توت فرنگی

 بهترین ویژگی بستنی خانگی ،امکان ایجاد ترکیب های مخلتف در آن است. برای مثال ، سیب ، انبه ، یا حتی بستنی کیوی. از این نسخه ی تهیه لذت ببرید . بچه ها قطعا عاشق آن می شوند.مواد لازم ۶ قاشق غذاخوری شکر ( ۹۰ گ )۱ قاشق غذاخوری ذرت ( ۱۵ گ)۱ قوطی شیرخشک (۴۰۰ میلی لیتر )نصف فنجان شیر (۱۰۰ میلی لیتر )۱ فنجان توت فرنگی یخ زده ( ۳۰۰ گ)۱ قاشق چایی خوری عصاره وانیل(۵ میلی لیتر )  

 درست کردن بستنی توت فرنگی در خانه طرز تهیه ابتدا شیر خشک را به همراه عصاره وانیل و شیر در ظرفی تخلیه میکنیم و در فریزر قرار میدهیم.پس از اینکه شروع به یخ زدن کرد ، مخلوط را در مخلوط کن قرار میدهیم تا زمانی که رنگ آن کرم شود.به تدریج شکر را اضافه کرده و خوب مخلوط کنید.سپس، ذرت و توت فرنگی ها را یکی پس از دیگری اضافه کنید ؛ طوری که رنگ مخلوط، صورتی شود.حالا میتوانید از بستنی توت فرنگی که خودتان درست کردید لذت ببرید .

بستنی آمریکایی

درست کردن بستنی در خانه

۳- بستنی خامه و کیک 

این دستورالعمل خانگی برای کودکان و طرفداران شکلات ، عالی است و همچنین طرز تهیه این بستنی نیز بسیار ساده است. مواد لازم یک قوطی شیر خشک ( ۳۹۵ میلی لیتر )۴ عدد کیک کرم دار کاکائویی بزرگ (۳۰۰گ)دو فنجان خامه (۴۵۰ میلی لیتر )۱ قاشق غذاخوری عصاره وانیل (۵ میلی لیتر)  

طرز تهیه بستنی خامه و کیک در خانهطرز تهیه ابتدا کرم را از بیسکوئیت برداشته و کیک های شکلاتی را بکوبید. (به خاطر داشته باید که کمی از آن را برای تزئین نگه دارید .)در یک کاسه ، شیر خشک و کوکی ها را بریزید و کاملا مخلوط کنید.سپس ، در کاسه ای دیگر ، خامه را باسرعت زیاد هم بزنید تا غلیظ شود.پس از انجام این کار ، مخلوط را در کاسه اول قرار داده و با استفاده از کفگیر خوب ترکیب کنید.در آخر ، مخلوط را در قالب بریزید و برای ۴ یا ۵ ساعت در فریزر قرار دهید.


دیگر مطالب مرتبط را بخوانید

عوامل و دلایل های اسهال چیست؟