طرز تهیه مارشمالو خانگی

طرز تهیه مارشمالو خانگی ،مارشمالو یک محصول کاملا صنعتی است و در کارخانه‌های تولید بیسکوییت و کیک با دستگاه‌های مخصوص تهیه می‌شود اما با روش‌هایی می‌توان در منزل مارشمالوی خانگی تهیه کرد.

مارشمالو نوعی آب‌نبات نرم است که از مخلوط ژلاتین و سفیدهٔ تخم مرغ و شکر یا شیرهٔ نشاسته تهیه می‌شود و در آشپزی کاربرد فراوانی دارد. در ادامه این مطلب را به نقل از فودفا بخوانید.

مارشمالو رو میتوانید از سوپر مارکت‌ها بصورت آماده تهیه کنید که مارشمالو های آماده اغلب شکل رولی دارن و رنگی آنها هم موجوده اما مارشمالو‌های خانگی معمولا مربع شکل هستن گرچه می‌توانید به حالت دلخواه دربیاورید و با کمی رنگ غذا به رنگ دلخواه برسید.  

طرز تهیه مارشمالو خانگی

مارشمالو در تهیه برخی بیسکوییت‌ها و شیرینی‌ها کاربرد دارد و یکی از بیشترین استفاده‌ها را در تهیه خمیر فوندانت دارد. مارشمالو یک محصول کاملا صنعتی است و در کارخانه‌های تولید بیسکوییت و کیک با دستگاه‌های مخصوص تهیه می‌شود اما با روش‌هایی می‌توان در منزل مارشمالوی خانگی تهیه کرد.

مارشمالو در شکل‌های متنوع عرضه می‌شود. ممکن است تکه‌های بلند و قطور باشد و یا چند رشته به هم پیچیده شده باشد.

مارشمالو در رنگ‌های مختلف و گاها طعم‌های مختلف نیز عرضه می‌گردد و با توجه به طعم و رنگی که مارشمالو دارد در کرم‌ها و خمیرهای مختلف از آن استفاده می‌شود اما پرکاربردترین مدل مارشمالو سفید و بدون اسانس آن است که طعم و رنگ اضافه وارد خمیر یا کرم نشود.

مواد لازم برای تهیه مارشمالو خانگی


۱ بسته  پودر ژله (الوئه ورا یا موز)
۳ پیمانه شکر
نصف قاشق مرباخوری وانیل
۲ قاشق سوپ‌خوری آبلیمو
۳ پیمانه آب (نصف پیمانه سرد و ۲ و نیم پیمانه جوش)
۲ قاشق سوپخوری پودر ژلاتین طرز تهیه مارشمالو خانگی
پودر ژله که بهتر است آلوئه ورا باشد را با یک پیمانه آب جوش حل کنید طوری که دانه‌های ژله کاملا حل شوند.(می‌توانید آن را به مدت ۳۰ ثانیه داخل مایکروویو بگذارید یا اینکه با بخار کتری آب کنید.)

سپس پودر ژلاتین را با نصف پیمانه آب سرد مخلوط کنید و به مدت ۵ دقیقه استراحت دهید. یک و نیم پیمانه آب جوش و شکر را داخل قابلمه ریخته و روی حرارت ملایم قرار دهید تا شکر کاملا حل شود.  

طرز تهیه مارشمالو خانگی

(اگر شکر حل نشد به آن آب اضافه نکنید چون با یکی دوبار همزدن با قاشق مشکل حل میشود.) ژله آلوئه ورا و محلول ژلاتین را در محلول آب و شکر بریزید و به مدت ۲۰ دقیقه روی حرارت ملایم قرار دهید تا بجوشد(می‌توانید داخل مایکروویو هم بگذارید.)

بعد از ۲۰ دقیقه شعله گاز را خاموش کرده و فرصت دهید محلول کاملا ولرم شود.

اکنون مواد را داخل یک ظرف بزرگ ریخته و آن را با دور تند همزن بزنید تا کم کم سفید شده و حجمش بیشتر و بیشتر شود. (مواد بعد از هم زدن ۴ برابر می‌شود و اگر ظرف کوچک باشد کار خراب می‌شود.) هم زدن مارشمالو معمولا ۲۰ دقیقه تا نیم ساعت طول می کشد.

بعد از شکل گرفتن مارشمالو وانیل و آبلیمو را اضافه کنید. سپس کاغذ فویل را با روغن کمی چرب کرده و داخل قالب دلخواه قرار دهید و مایع را داخل آن بریزید.


دیگر مطالب را بخوانید

طرز تهیه نان سیمیت