تهیه سالاد فصل

مرحله اول

تهیه سالاد فصل : برای تهیه سالاد فصل ابتدا باید تصمیم بگیرید که از کاهو می خواهید استفاده کنید یا کلم.ابتدا آنرا به صورت خلالی نازک خرد کنید و از یک سمت دیس به صورت شکل سالاد می ریزیم و قوس می دهیم.

مرحله دوم

در ادامه هویج را پوست گرفته و خلالی کنید و در کنار کلم یا کاهو بریزید.خیار را اگر دوست دارید با پوست و یا بی پوست خلالی خرد کنید و در کنار هویج در دیس به صورت مورب بچینید.

مرحله سوم

تهیه سالاد فصل : در این مرحله باید گوجه فرنگی را به صورت لبه ای خرد کنید و در کنار خیار قرار دهید.در ادامه باید ذرت را هم به سالاد اضافه کنید که می توانید از کنسرو استفاده کنید و یا خودتان ذرت خام را بپزید.

تهیه سالاد فصل

مرحله چهارم

سالاد تقریبا اماده است و نوبت درست کردن سس می رسد.برای تهیه سس باید ماست چکیده را با سس مایونز در یک ظرف کوچک بریزید و خوب ان را به هم بزنید تا کاملا یکدست شود.

مرحله پنجم

تهیه سالاد فصل : وقتی که سس و ماست کاملا یکدست شدند باید آب لیمو ترش را اضافه کنید و بعد از آن نمک و فلفل سیاه و شکر را به سس اضافه کنید و مواد را باز هم خوب به همخ بزنید تا سس شما اماده شود.

مرحله ششم

تهیه سالاد فصل : سالاد شما آماده است و می توانید برای تزیین سالاد فصل از گوجه و خیار استفاده کنید و سس سالاد را در ظرف های مخصوص سس در کنار آن قرار دهید تا در موقع سرو سالاد از سس هم استفاده کنید. سس را نیم ساعت در یخچال قرار دهید تا طعم آن بهتر شود.

نکات مهم در دستور تهیه سالاد فصل

  • سس این سالاد به گونه‌ای تهیه می‌شود که که باید با توجه به حجم سالاد مورد نظر، مقداری سس مایونز را با روغن زیتون، نمک، فلفل و آبلیمو یا نارنج مخلوط کنید. در انتهای کار سس را روی سالاد بریزید یا جداگانه آن را در ظرفی سرو کنید.
  • برای تهیه سالاد فصل با شکل‌های مختلف می‌توانید همۀ مواد سالاد را رنده یا خرد کنید. سالاد را مرحله به مرحله در قالب مورد نظر خود بریزید و با پشت قاشق به مواد فشار وارد کنید. سالاد را دو تا سه ساعت در یخچال بگذارید و بعد آن را سرو کنید. برای آنکه بتوانید سالاد را به راحتی از قالب خارج کنید، می‌توانید درون قالب را با یک کیسه فریزری بپوشانید و مواد را روی آن بریزید.
  • اگر قصد دارید سالاد فصل رژیمی تهیه کنید، باید اندازه سس مایونز را کاهش دهید. می‌توانید سس را با ماست کم چرب تهیه کنید.
  • سالاد فصل را می‌توان در اشکال مختلف و مطابق با مناسبت‌های مختلف تزئین کرد. حتی می‌توانید از قارچ، لبوی پخته، گوجه گیلاسی و انواع دلمه‌های رنگارنگ نیز برای تزئین کردن سالاد استفاده کنید.
  • در تهیه این سالاد برای مهمانی‌ها، می‌توانید از قارچ به صورت خام، لبوی پخته شده، گوجه ی گیلاسی و انواع فلفل دلمه‌ای به رنگ‌های مختلف استفاده کنید.

کلام آخر

آموزش تهیه سالاد فصل را در بالا بیان کردیم، اکنون می‌توانید هر سه نوع سالاد فصل مختلف را در خانه درست کنید. چیزی که در مورد این سالاد خیلی مهم است، تزئیات و چیدمان آن است زیرا مواد غذایی به راحتی در دسترس است و تنها طراحی شکل سالاد است که حرف اول را می‌زند. به ویژه در مهمانی‌ها و مراسم سعی کنید طرح‌های مختلف و زیبا را ایجاد کنید تا مهمان‌ها را سرشوق بیاورید.