اسم انواع لباس عروس✔️+ نکاتی برای انتخاب لباس عروس

اسم انواع لباس عروس

اسم انواع لباس عروس: تمامی مردم لباس عروس ها را به یک چشم می بینند و از تنوع طرح و مدل لباس عروس ها غافل هستند. جالب است بدانید که لباس های عروس در طرح ها و رنگ های مختلف و متفاوت ایجاد می شوند.

معمولا افراد مختلف بر اساس نوع سلیقه خود این لباس ها را انتخاب کرده و سپس آن ها را مورد استفاده قرار می دهند.

افراد معمولاً با توجه به نوع اندام و سایز قدی خود مناسب ترین مدل لباس عروس را انتخاب کرده و از یک استایل بسیار زیبا و جذاب در روز عروسی برخوردار می شوند.

مدل های مختلف لباس عروس

اسم انواع لباس عروس: لباس های عروس در انواع مختلفی طراحی و تولید می شوند و تنوع این محصولات می تواند سلیقه های مختلف را راضی نگه دارد و نیاز آن ها را کاملا بر طرف کند.

در ایران نیز لباس های عروس در مدل های یقه قایقی، یقه هفت، ایلوژن، هالتر، اسکیلوپد،  استریت، آف شولدر، های نک، دلبری و مدل تک سر آستین، دسته بندی می شوند.

یقه قایقی

لباس های یقه قایقی معمولاً یکی از انواع لباس عروس های ساده به شمار می روند این لباس ها دارای یک یقه مورب شکل می باشند. آستین لباس عروس مدل یقه قایقی معمولا از نوعی تور نازک تهیه می شود.

البته لازم به ذکر است که برخی از افراد نیز نمونه بدون آستین این محصول را می پسندد و معمولاً لباس عروس یقه قایقی را بدون هیچ نوع آستینی می پوشند.

اسم انواع لباس عروس:

یقه هفت

همان طور که از نام لباس عروس یقه هفت مشخص است یقه این محصول به شکل عدد ۷ است. لازم است ذکر کنیم که افراد مختلف بنا به نوع سلیقه خود معمولا از یقه هفت باز و یقه بسته استفاده می کنند.

اسم انواع لباس عروس:

هالتر

لباس عروس مدل هالتر نیز یکی از انواع لباس عروس های پرطرفدار می باشد و این لباس معمولا توسط افراد قد کوتاه مورد استفاده قرار می گیرد.

دامن به کار رفته در این محصول از زیادی برخوردار نبوده و موجب بلندتر به نظر رسیدن قد افراد می شود. لباس عروس هایی که در نگاه اول یک مدل دکلته می باشد که در قسمت سر شانه های آن از گلدوزی استفاده شده است.

اسم انواع لباس عروس:

ایلوژن

اسم انواع لباس عروس: برخی از انواع لباس های عروس دارای یک نوع دامن کلوش می باشند که این نوع دامن از حجم زیادی برخوردار نبوده و بلند تر به نظر رسید قد شخص می شود.

در قسمت انتهایی آستین لباس یک نوع سر آستین حلقه ای وجود دارد. جالب است بدانید که یقه لباس عروس ایلوژن بسیار بلند بوده و تا قسمت شکم افراد نیز ادامه پیدا می کند که البته این یقه از طریق نوعی تور بسیار نرم پوشش داده می شود.

ایلوزن در لغت به معنای حالت رویایی می باشد و علت نام گذاری این لباس، داشتن یک ظاهر بسیار شیک و رویایی است.

اسکیلوپد

لباس عروس اسکیلوپد معمولاً فاقد آستین می باشد البته در برخی موارد در صورت نیاز می توانند به جای آستین از تو نیز استفاده کنند. نوعی یقه دالبر در این محصول وجود دارد که در واقع مشخصه اصلی آن به شمار می آید. جالب است بدانید تمامی انواع لباس هایی که دارای یقه دالبر هستند را اسکیلوپد می نامند.

استریت

لباس عروس استریت، نوع لباس عروس بسیار جذاب بوده که در سال های اخیر طرفداران بسیار زیادی را به خود جذب کرده است. برخلاف تصور برخی افراد که لباس استریت را لباس دکلته می نامند، باید گفت که این لباس دکلته نیست زیرا طرح یقه آن نسبت به یقه لباس های دوره کامل متفاوت است.

آف شولدر

برخی از لباس ها دارای سر شانه های خاص و باشکوهی هستند. به طوری که این سر شانه ها بر روی بازوی فرد قرار می گیرد، به این لباس ها آف شولدر می گویند. برخی از افراد لباس عروس آف شولدر لباس عروس بی آستین یا یقه دلبری نیز می گویند. دامن های به کار رفته در این لباس عروس ها معمولاً از چین های بسیار زیادی برخوردار بوده و در اغلب مواقع یک دنباله بسیار بلند و طولانی نیز در انتهای این لباس قرار دارد.

اسم انواع لباس عروس:

های نک

لباس عروس های هاینک اصطلاح ای یکی از انواع لباس عروس ها می باشد که تمامی قسمت های مربوط به گردن را پوشش می دهد. تور به کار رفته در قسمت گردن این لباس تا سیب گلو ادامه پیدا کرده و جنس تور گردن و تور به کار رفته در آستین یکسان و مشابه می باشد.

دلبری

لباس عروس مدل دلبری دارای یک یقه بسیار محبوب و جذاب می باشد زیرا به خوبی ظرافت استخوان ترقوه ران را به نمایش می گذارد. این لباس از طرفداران بسیار زیادی برخوردار است و معمولا افراد خوش اندام و خوش استایل از این نوع لباس استفاده می کنند.

اسم انواع لباس عروس:

تک سر آستین

اسم انواع لباس عروس: لباس عروس تک سر آستین، نیز درباره مردم از محبوبیت بالایی برخوردار از این لباس ها فقط از یک سر آستین دارند و در اغلب مواقع برخی از دامن های کلوش را می توان در طرح این لباس ها مشاهده کرد. این لباس ها معمولاً دارای یک چاک بسیار بلند در قسمت میانی خود هستند. جالب است بدانید که این محصول یکی از جذاب ترین لباس عروس های رایج می باشد.

نکاتی برای انتخاب لباس عروس

در طول زندگی افراد معمولاً شب عروسی یکی از جوایز به یاد ماندنی خواهد بود. بنابراین انتخاب لباس عروسی نیز از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. معمولا اغلب دختران ها از زمان خردسالی رویای پوشیدن لباس عروسی را در ذهن خود می سازند.

به همین دلیل انتخاب طرح و مدل مناسب این لباس از اهمیت بالایی برخوردار است. این لباس جذاب معمولا بر اساس نوع پارچه، مکان خرید، سنگ های به کار رفته در لباس و نحوه دوخت آن به مدل های مختلفی تقسیم می شوند.

بودجه مورد نظر را در ذهن داشته باشید

اسم انواع لباس عروس: یکی از نکات بسیار مهم در هنگام انتخاب لباس عروس توجه به میزان بودجه در نظر گرفته شده است. سعی کنید بر اساس هزینه و بودجه مورد نظر، لباس عروس خود را انتخاب کرده و سپس آن را خریداری کنید.

برخی از افراد نیز میزان بودجه مورد نظر خود را به فروشنده اطلاع می دهند و از او می خواهد تا بر اساس هزینه گفته شده، لباس عروس مناسب را به آن ها نشان دهد.

دقت داشته باشید که تمامی هزینه خود را برای خرید این لباس خرج نکنید چرا که ممکن است لباس شما به برخی تغییرات نیاز داشته باشد و مجبور شوید یکسری هزینه های اضافی را نیز خرج کنید.

زمان صرف کنید

تا حد امکان برای انتخاب لباس عروس خود زمان زیادی را صرف کنید چرا که انتخاب این لباس از حساسیت بالایی برخوردار بوده و به مدت زمان ۶ ماه نیاز دارد.

در صورتی که وقت کمی برای انتخاب لباس عروس داشته باشید باید به بررسی تنها چند مدل محدود بپردازید. داشتن زمان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است زیرا در صورت نیاز به ایجاد برخی تغییرات در لباس عروس می توانید از یک خیاط بخواهید تا لباس را مطابق با اندام شما را تغییر دهد.

در نظر گرفتن مواقع خاص

گاهی برخی از مزون ها برای فروش این لباس ها تخفیف های ویژه ای را ارائه می دهند. سعی کنید در زمان این تخفیف ها اقدام به خرید کنید تا بتوانید لباس عروس مد نظر خود را با مناسب ترین قیمت ممکن خریداری کرده و از آن استفاده کنید.

انتخاب لباس عروس بر اساس عقاید مذهبی

برخی از افراد مذهبی معمولاً لباس عروس های پوشیده را ترجیح می دهند و برخی افراد نیز سایر نمونه های موجود در بازار را می پسندند. سعی کنید در هنگام انتخاب لباس عروس عقاید مذهبی همسر خود را نیز در نظر گرفته و با در نظر گرفتن دیدگاه مذهبی خانواده ‏های هر دو طرف، لباس عروس مد نظر خود را انتخاب کنید.

تعیین مدل مورد نظر خود

شما می توانید قبل از ورود به مزون، لباس عروس مورد نظر را خود را تعیین کرده و سپس جهت انتخاب مدل مشابه مزون مراجعه کنید.

البته لازم است ذکر کنیم که مراجعه حضوری به مراکز فروش لباس عروس بسیار واجب و ضروری است زیرا ممکن است لباس انتخاب شده هم سایز شما نباشد و به برخی تغییرات نیاز داشته باشد.

در اولین پله، شما باید توجه داشته باشید که لباس عروس مد نظر شما مدرن و یا کلاسیک است و سپس می توانید طرح ها و مدل های مختلف لباس عروس های کلاسیک و مدرن را بررسی کنید و سپس بهترین نوع آن ها را انتخاب نمایید.

به سایز لباس نیز توجه داشته باشید

از نکات بسیار مهم و ضروری در انتخاب لباس عروس توجه به سایز این لباس می باشد. در صورتی که شما از اندام لاغر برخوردار هستید باید سایز های کوچک و تنگ را انتخاب کنید.

ات در حالی است که اگر از اندام های چاق و اضافه وزن برخوردار می باشید می توانید لباس های سایز ۳۸ الی ۴۰ را انتخاب کنید.

به دنباله لباس عروس نیز دقت کنید

دنباله لباس عروس نیز از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا لباس های دنباله دار را معمولاً در فصل های تابستان به تن می کنند.

دلیل این امر این است که در فصل زمستان ممکن است آب و هوا ابری شده و بارش برف و باران موجب خرابی لباس عروس شما شود. یقینا هیچ عروسی تمایل ندارد که با لباس عروس گلی به سالن رقص وارد شود.

به رنگ لباس عروس خود توجه کنید

برخی از عروس ها تمایل دارند که در روز عروسی خود کاملاً متفاوت باشند و همین علت به دنبال لباس عروس های مختلف و متفاوت هستند.

به طوری که گاهی برخی از آن ها لباس عروس خود را در رنگ هایی به جز رنگ سفید انتخاب می کنند.

البته پوشیدن لباس عروس با رنگ های مختلف ایرادی ندارد منتها در تمامی کشورهای دنیا لباس عروس ها را معمولاً به رنگ سفید می شناسند.

بر اساس اندام داماد، لباس عروس خود را انتخاب کنید

سعی کنید به اندام و از ارتفاع قد داماد نیز توجه داشته باشید و سپس با توجه به اندام داماد لباس عروس مد نظر خود را انتخاب کنید.

در صورتی که قد شما و داماد یکسان است از پوشیدن لباس هایی که شما را کشیده تر نمایش می دهند خودداری کنید.

بلند تر به نظر رسیدن شما نسبت به داماد در روز عروسی چندان جالب نیست.

جمع بندی

افراد مختلف معمولا با در نظر گرفتن نوع سلیقه و اندام های خود اقدام به خرید لباس عروس می کنند و معمولا بهترین نوع آن را انتخاب می کنند.