طرز تهیه انواع میلک شیک

طرز تهیه انواع میلک شیک ،«میلک شیک» از جمله محبوبطرز تهیه انواع میلک شیک‌ترین نوشیدنی‌های رستورانی و کافی‌شاپی به خصوص در سال‌های اخیر است. محبوبیت این نوشیدنی پرملات آن‌قدر زیاد است که روز ۱۲ سپتامبر (۲۱ شهریور) هر سال روز جهانی «میلک شیک» شکلاتی و ماه سپتامبر به عنوان ماه میلک شیک نامگذاری شده است. در مجله کوروش طرز تهیه انواع میلک شیک سالم و ۳۰ میلک شیک خوشمزه کافی‌شاپی از جمله میلک شیک نوتلا ، شکلاتی ، موز ، توت فرنگی و … برای مهمانی و تولد را از سایت Food Network بخوانید.

۱- میلک شیک وانیل

نیم لیتر بستنی وانیلی، ¼ فنجان شیر، یک قاشق چایخوری پودر وانیل و کمتر از نوک قاشق چایخوری نمک را در مخلوط کن بریزید و با هم میکس کنید. طرز تهیه انواع میلک شیک

۲- میلیک شیک مارشمالو

۸ عدد مارشمالو را به سیخ بکشید و روی آتش بچرخانید تا به رنگ قهوه‌ای درآید. به میلک شیک وانیلی که طبق دستور بالا درست کرده‌اید ۶ عدد مارشمالو هم اضافه کنید و با سایر مواد میکس کنید. دو عدد مارشمالو را هم برای تزیین نگه دارید.

۳- میلک شیک S’mores

۸  عدد مارشمالو را به سیخ بکشید و به همان روش قبلی کباب کنید یا روی یک تکه فویل تُست کنید. نیم لیتر بستنی شکلاتی، ¼ فنجان شیر، ۱ قاشق چایخوری پودر وانیل، کمتر از نوک قاشق چایخوری نمک و ۶ عدد مارشمالو کباب یا تُست شده را با هم میکس کنید. میلک شیک را با بیسکوییت کراکر و ۲ عدد مارشمالو تزیین کنید. طرز تهیه انواع میلک شیک

۴- میلک شیک توت‌فرنگی

طرز تهیه 30 میلک شیک از جمله میلک شیک نوتلا ، شکلاتی ، موز ، توت فرنگی و ...

نیم لیتر بستنی توت‌فرنگی، یک فنجان توت‌فرنگی تازه و ¼ فنجان شیر را با هم میکس کنید.

۵- میلک‌شیک مخلوط توت و بری

به مواد میلک شیک توت‌فرنگی که در بالا گفته شد به جای توت‌فرنگی، ½ فنجان انواع بری و بلوبری اضافه کرده و مواد را با هم میکس کنید.

۶- میلک شیک ریواس و توت‌فرنگی

یک و نیم فنجان ریواس تمیز شده و  تکه شده را در مقداری آب و ۲ قاشق غذاخوری شکر بجوشانید و ¼ قاشق مرباخوری پوست پرتقال رنده شده را به این مواد اضافه کنید تا ریواس‌ها نرم شوند. بعد از سرد شده ریواس، آن‌ها را با ½ فنجان شیر و نیم لیتر بستنی توت‌فرنگی را در مخلوط‌کن میکس کنید.

۷- میلک شیک شکلاتی

طرز تهیه 30 میلک شیک نوتلا ، شکلاتی ، موز ، توت فرنگی و ...

میلک شیک شکلاتی یکی از انواع شالم میلک شیک و اتفاقا بسیار محبوب و مشهور است. برای تهیه آن نیم لیتر بستنی شکلاتی، ¼ فنجان خامه و ۳ قاشق غذاخوری سیروپ شکلاتی را در مخلوط‌کن با هم میکس کنید.

۸- میلک شیک کورن فلکس

برای تهیه یکی از انواع سالم میلک شیک که سیر کننده هم هست، یک و نیم فنجان کورن فلکس را در یک و نیم فنجان شیر گرم به مدت ۳۰ دقیقه بخیسانید. در یک قالب چند تایی مخصوص یخ این مواد را بریزید و در فریزر بگذارید تا یخ بزند. بعد از یخ زدن مخلوط شیر و کورن فلکس آن را به نیم لیتر بستنی وانیلی و ۱ فنجان کورن فلکس خشک میکس کنید. روی میلک شیک را با چند عدد کورن فلکس تزیین کنید.حتما بخوانید  ۲ طرز تهیه پنکیک ساده صبحانه بدون شیر و با شیر رژیمی و غیر رژیمی

۹- میلک شیک موز و شکلات

یکی دیگر از انواع سالم میلک شیک که طعم بسیار لذیذی هم دارد میلک شیک موز و شکلات است. نیم لیتر بستنی شکلاتی، ۲ عدد موز یخ‌زده و ¼ شیر شکلاتی را با هم در مخلوط‌کن میکس کنید.

۱۰– میلک شیک موز و کره بادام زمینی

میلک شیک موز و کره بادام زمینی از جمله محبوب‌ترین میلک شیک‌ها در آمریکا و اتفاقا از جمله انواع سالم میلک شیک است. به مواد لازم برای تهیه مواد میلک شیک موز و شکلات، ½ فنجان کره بادام زمینی اضافه کنید و در مخلوط‌کن با هم میکس کنید.

۱۱- میلک شیک لیموترش

نیم لیتر ماست وانیلی یخ زده، ½ فنجان شیر و مقداری پوست لیمو رنده شده را به علاوه آب ۶ عدد لیموترش را در مخلوط‌کن با هم میکس کنید.

۱۲- میلک شیک آناناس

نیم لیتر ماست وانیلی یخ زده، ۱ فنجان آناناس خرد شده و یخ زده و یک قاشق غذاخوری خامه نارگیلی را با هم میکس کنید.

۱۳- میلک شیک نارگیل

طرز تهیه 30 میلک شیک از جمله میلک شیک نوتلا ، شکلاتی ، موز ، توت فرنگی و ...

نیم لیتر بستنی وانیلی و ۲ قاشق غذاخوری خامه و ۲ قاشق غذاخوری شیرنارگیل را را با هم میکس کنید. روی میلک شیک را با ویفر، شکلات یا تکه‌های نارگیل تزیین کنید.

۱۴- میلک شیک انبه و ماست

نیم لیتر شربت انبه، ۱ عدد انبه خرد شده و ۲/۳ فنجان ماست را در مخلوط‌کن با هم میکس کنید و روی آن را با تکه‌های انبه تزیین کنید.

۱۵- میلک شیک نعنا

۱ فنجان بستنی نعنایی و ۱ فنجان ماست وانیلی یخ زده را در مخلوط‌کن میکس کنید. روی آن را با برگه‌های نعنایی تزیین کنید.

۱۶- شکلات مکزیکی

نیم لیتر بستنی شکلاتی، ۲ قاشق غذاخوری شیر، ۱ قاشق غذاخوری خامه، ¼ قاشق مرباخوری پودر دارچین را با هم میکس کنید و روی لیوان نوشیدنی را با شکر قهوه‌ای تزیین کنید.

۱۷- وانیل مکزیکی

۲ فنجان شیر را بجوشانید، ¼ فنجان کورن فلکس، ۲ قاشق مرباخوری شکر قهوه‌ای و نوک قاشق چایخوری پودر دارچین را آنقدر با هم بزنید تا یک مایه سفت و ضخیم به دست بیاید. زمانی که این ترکیب سرد شد آن را با نیم کیلو بستنی وانیلی میکس کنید.

۱۸- کوکی و خامه

۱ فنجان ویفر شکلاتی را در ¼ فنجان شیر بخیسانید تا نرم شود. ترکیب شیر و ویفر را با نیم لیتر بستنی وانیلی میکس کنید و روی آن را با ویفر تزیین کنید.

۱۹- کوکی نعنایی و خامه

به مواد میلک شیک کوکی و خامه به جای بستنی وانیلی، بستنی نعنایی و کمی شکلات نعنایی اضافه کنید.

۲۰- میلک شیک کدو حلوایی

نصف یک کره نمک‌دار را روی حرارت آب کنید و با یک فنجان بیسکوییت کراکر به مدت ۸ دقیقه در فر با دمای ۱۷۰ درجه سانتی‌گراد تست کنید. بعد از این‌که این ترکیب سرد شد آن را با نیم لیتر بستنی کدو حلوایی و ½ فنجان شیر در مخلوط‌کن میکس کنید. روی نوشیدنی را با تکه‌های بیسکوییت کراکر تزیین کنید.حتما بخوانید  طرز تهیه دسر پودینگ مجلسی با کدو حلوایی و شیر ،خامه و بیسکویت و بدون تخم مرغ

۲۱- میلک شیک پنیری

۲ فنجان پنیر ریکوتا، نیم لیتر ماست وانیلی یخ زده، ¼ فنجان شیر شیرین شده با شکر، ۲ قاشق غذاخوری پوست پرتقال رنده شده و نوک قاشق پودر دارچین را با هم میکس کنید. روی نوشیدنی را با شکلات تزیین کنید.

۲۲- کره بادام زمینی و شکلات

نیم لیتر بستنی شکلاتی، ½ فنجان کره بادام زمینی و ½ فنجان شیر را با هم میکس کنید. روی نوشیدنی را با بادام زمینی بوداده عسلی تزیین کنید.

۲۳- میلک شیک موکا

طرز تهیه 30 میلک شیک مثل میلک شیک نوتلا ، شکلاتی ، موز ، توت فرنگی و ...

۱ فنجان بستنی شکلاتی و ۱ فنجان بستنی قهوه را با ۲ قاشق غذاخوری شیر و ۱ قاشق غذاخوری شربت شکلات میکس کنید.

۲۴- میلک شیک نوتلا

طرز تهیه 30 میلک شیک از جمله میلک شیک نوتلا ، شکلاتی ، موز ، توت فرنگی و ...

نیم لیتر بستنی وانیلی را با ½ فنجان نوتلا و ¼ فنجان شیر با هم میکس کنید.

۲۵- موکا و فندق

۱ فنجان بستنی وانیلی، ½ فنجان بستنی شکلاتی، ½ فنجان بستنی قهوه، ¼ فنجان شیر، ¼ فنجان نوتلا و ۲ قاشق غذاخوری شربت یا سیروپ شکلات را با هم میکس کنید.

۲۶- هلو و رازبری

۱ فنجان رازبری (نوعی تمشک) خرد شده را با دو قاشق غذاخوری شکر دانه ریز مخلوط کنید. این ترکیب را با نیم لیتر بستنی هلویی و ¼ فنجان شیر میکس کنید. چند عدد رازبری کامل را در لابه‌لای میلک شیک بریزید و مقداری رازبری خرد شده را هم برای تزیین نوشیدنی کنار بگذارید.

۲۷- تیرامیسو

از جمله انواع سالم میلک شیک که بسیار هم مجلسی است. ۶ عدد بیسکوییت لیدی‌فینگر را در قهوه بخیسانید. سپس در مخلوط کن بریزید و با هم میکس کنید. ۱ فنجان بستنی قهوه، ۱ فنجان ماست وانیلی یخ زده، یک قاشق غذاخوری شیر و یک قاشق غذاخوری خامه سبک را با هم میکس کنید. نوشیدنی را با پودر کاکائو تزیین کنید.

۲۸- موز و گردو

از جمله انواع سالم میلک شیک که بسیار هم مقوی است. یک عدد موز، نیم لیتر بستنی بادام زمینی، ½ فنجان مغز گردو، ۲ قاشق غذاخوری شیر و ¼ قاشق غذاخوری پودر نارگیل را با هم میکس کنید.

۲۹- میلک شیک زنجبیل

برای درست کردن یکی از انواع سالم میلک شیک که به خاطر زنجبیل خاصیت درمانی هم دارد میلک زنجبیل است. نیم لیتر بستنی وانیلی، ¼ فنجان شیر، ¼ قاشق مرباخوری دارچین و نوک قاشق چایخوری نمک را با ۶ عدد بیسکوییت یا کوکی زنجبیلی که از قبل در یک فنجان شیر خیسانده بودید میکس کنید.

۳۰- میلک شیک کنجدی

می‌خواهید یکیدیگر از انواع سالم میلک شیک را در منزل تهیه کنید؟ ۲ قاشق غذاخوری کنجد بوداده و آسیاب شده را در ¼ فنجان شیر گرم بریزید و ۳۰ دقیقه صبر کنید. سپس این ترکیب را با نیم لیتر بستنی وانیلی و ½ قاشق مرباخوری روغن کنجد میکس کنید.