روش تهیه پاستیل

روش تهیه پاستیل

روش تهیه پاستیل

روش تهیه پاستیل
طرز تهیه پاستیل های خوشمزه و خوشرنگ
روش تهیه پاستیل

طرز تهیه پاستیل

پاستیل یکی از خوراکی های خوشمزه و پرطرفدار در سراسر جهان است که شباعت زیادی به ژله دارد، برای مشاهده این آموزش در ادامه با چی شی همراه باشید.

پاستیل یکی از خوشمزه ترین خوراکی هاست که بسیاری از افراد از جمله کودکان به ان علاقه زیادی دارند و از خوردن انها بسیار لزت میبرند.

در بین خوراکی‌هایی مثل انواع دسر و شیرینی،کراکر، آلبالو خشکه و انواع میوه‌های خشک مثل برگه زردآلو و انجیر، پاستیل از تنقلاتی است که کمتر کسی به آن نه می‌گوید. این خوراکی خوشمزه طرفداران پروپا قرصی هم دارد که لحظه ای نمی‌توانند بدون آن سر کنند. خبر خوب برای آن‌ها این است که می‌توانند با خواندن دستور تهیه ما هله‌هوله مورد علاقه خود را در خانه درست کنند و از آن لذت ببرند؛ برای درست کردن پاستیل خانگی تنها حدود ۳۰ دقیقه زمان لازم است.
چیز دیگری که پاستیل‌های خانگی را جذاب‌تر می‌کند طعم بی‌نظیر آن نسبت به پاستیل‌های کارخانه‌ای است. علاوه بر این در تهیه پاستیل‌های خانگی می‌توانید از طعم موردعلاقه خود استفاده کنید و محدود به طعم‌های پاستیل‌های کارخانه‌ای نیستید.

پاستیل جز قوی ترین خوراکی هاست

استیل را ابتدا میتوانید در خانه با چند مواد غذایی در دسترس و با امکانات کمی به بهترین نحوه ممکن بپزید.

مواد لازم:

 شکر  :   ۲ فنجان
آب   :  یک فنجان
آب میوه یا نوشابه   :  یک فنجان
 پودر ژلاتین    :  ۴ قاشق غذاخوری
اسانس یا رنگ خوراکی  :   به میزان لازم

طرز تهیه پاستیل :

برای درست کردن پاستیل های خوشمزه وخوشرنگ در خانه ابتدا پودر ژلاتین را با مقداری آب مخلوط کنیده روش بن ماری، روی بخار گاز بگذارید وحل کنید تا شفاف ویک دست بشود.شکر یا پودر شکر و آبمیوه یا نوشابه را هم روی حرارت گذاشته و به ارامی بجوشانید. پس از آن اسانس و یا رنگ دلخواه و مورد پسند خود را اضافه کنید. ژلاتین حل شده را به آبمیوه و شکر افزوده و به هم بزنید. مواد را در قالب های شکلات وشکل دار وعروسکی ریخته و به مدت دو تا سه ساعت در یخچال بگذارید تا بسته شود.

برای جدا کردن پاستیل ها، کمی شکر یا پودر شکر روی آنها بریزید

از قالب درآورید و در یک ظرف در دار بریزید.

این پاستیل را با طعم های مختلف می‌توانید بدون نگهدارنده تهیه کنید

منبع: https://www.beytoote.com/