چای سبز یک معجزه در لاغری

چای سبز یک معجزه در لاغری

چای سبز یک معجزه در لاغری : چای سبز حاوی آنتی اکسیدان اپیگالوکتشین گالات بوده که استفاده از آن در رژیم غذایی روزانه، و یا افزودن آن به محصولات سلامتی و زیبایی مورد استفاده شما می تواند تاثیر فراوانی بر تناسب اندام و سلامتی شما داشته باشد.

چای سبز چیست؟

چای سبز حاوی آنتی اکسیدان اپیگالوکتشین گالات (EGCG) بوده که در سوزاندن چربی وافزایش متابولیسم بدن بسیار تاثیرگذار است. ویژگی های مثبت بسیاری برای چای سبز به اثبات رسیده است، و استفاده از آن در رژیم غذایی روزانه، و یا افزودن آن به محصولات سلامتی و زیبایی مورد استفاده شما می تواند تاثیر فراوانی بر تناسب اندام و سلامتی شما داشته باشد.

برگ چای سبز ترکیبات مفیدی دارد که یکی از این ترکیبات کافئین است. یک فنجان چای سبز ( ۲۴ تا ۴۰ میلی گرم ) نسبت به یک فنجان قهوه ( ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلی گرم ) کافئین بسیار کمتری دارد اما همین مقدار کافئین هم تاثیری خفیف در چربی سوزی بدن دارد.

نوشیدن روزانه ۳ تا ۴ فنجان چای سبز، مانع از ابتلا به بسیاری از بیماری ها می شودما امیدواریم که شما یکی از طرفداران چای سبز باشید چون تعداد نوشیدنی های طبیعی که اندازه ی این چای مفید باشند چندان زیاد نیست

چای سبز یک معجزه در لاغری

فواید چای سبز در سلامتی و لاغری

خاصیت اصلی چای سبز بدون شک در میزان بالای آنتی اکسیدان آن بخصوص فلاوونوئیدهای آن است.به طور مرتب چای سبز میل کنید ،به خاطر اینکه منبع طبیعی ویتامین ها و مواد معدنی مانند کاتچین را در خود دارد. این ترکیب موثر برای سیستم ایمنی بدن و مقابله با بیماری ها فوق العاده است. یکی دیگر از خواص چای سبز تاثیر آن بر لاغری است. راز اصلی چای سبز در تحریک متابولیسم یا همان سوخت و ساز بدن و مقابله با حالت احتباس آب است.

هشدارهای نوشیدن چای سبز

  • روزانه بیش از 5 فنجان چای ننوشید.
  • نوشیدن این چای درصورتی که دچار سردرد یا اسهال هستید توصیه نمی شود.
  • چای سبز را با داروها مصرف نکنید. بعد از اینکه قرصی برای تسکین سردرد میل می کنید چای سبز ننوشید چون امکان دارد که سردردتان بیشتر شود.
  •  اگر از تاکیکاردی (تند شدن غیرطبیعی ضربان قلب) رنج می برید چای سبز ننوشید.
  • اگر کم خونی دارید سراغ چای سبز نروید به خاطر اینکه در جذب آهن اختلال ایجاد می کند.

چگونه چای سبز باعث لاغری میشود؟

یک فنجان چای سبز تقریبا هیچ کالری نداشته و علاوه بر افزایش سطح متابولیسم بدن، توانایی بدن شما در مصرف انرژی را افزایش می دهد.فلاونوئیدهای موجود در چای سبز موجب افزایش سطح اکسیداسیون چربی در بدن شده و فعالیت انسولینی بدن شما را بالا می برد.

کافئین چای سبز هم باعث لاغری میشود زیرا این کافئین به عنوان یک محرک عمل کرده و با افزایش کارایی تمرین ورزشی موجب چربی سوزی بیشتر میشود.

چای سبز یک معجزه در لاغری

چای سبز یک معجزه در لاغری

چه موقع چای سبز بخوریم تا لاغر شویم؟

چای سبز را ۲ ساعت قبل یا بعد از غذا بنوشید.چای سبز در صورتی که به همراه غذا مصرف شود، می تواند جذب چربی را کم کند و موجب لاغری شود

توصیه می شود نوشیدن چای حداقل به ۲ ساعت بعد از صرف غذا موکول شود تا به این ترتیب در جذب آهن موجود در غذا خللی وارد نشود.

اگر می خواهید میزان مواد معدنی و پروتئین دریافتی از مواد غذایی را افزایش دهید نیز توصیه می شود که بعد از هر وعده ی غذایی یک فنجان چای سبز بنوشید. چون در این صورت بدن منیزیم، کاتچین ها و ویتامین های C و E بیشتری جذب می کند

روزانه چقدر چای سبز بنوشیم؟

بهترین مقدار برای مصرف روزانه چای سبز یک تا سه فنجان است. زیرا بیشتر از آن احتمال مشکلاتی مانند افزایش ضربان قلب و حتی سرگیجه میشود.

بهترین حالت برای خوردن چای سبز این است که این چای را ۱۰ روز مصرف کنید و سپس ۱۰ روز استراحت دهید

چای سبز یک معجزه در لاغری

چای سبز را با چی بخوریم؟

بهترین گزینه ها به همراه چای سبز لیمو ، عسل ، دارچین ، زنجبیل میباشد.

چای سبز با لیمو

مقداری آب جوشیده شده را به مدت ۱ الی ۲ دقیقه در دمای محیط قرار دهید یک قاشق مرباخوری چای سبز در آن بریزید.به مدت ۲ الی ۳ دقیقه زمان می دهیم تا دم بیاید .سپس یک قاشق مرباخوری آب لیمو تازه به آن اضافه کنید.

چای سبز با دارچین

دارچین ماده ای موثر در لاغری می باشد و اشتها را کم می کند.پس با اضافه کردن دارچین به چای سبز اثر آن را بیشتر میکنید.

مقداری آب جوشیده شده را به مدت ۱ الی ۲ دقیقه در دمای محیط قرار دهید. یک قاشق مرباخوری چای سبز در آن بریزید.به میزان دلخواه چوب دارچین در به آن اضاه می کنیم و ۲ الی ۳ دقیقه زمان می دهیم تا دم بیاید

این دمنوش باعث کم اشتهایی و بی میلی به کربوهیدرات ها میشود.

چایی سبز با زنجبیل برای لاغری

مقداری آب جوشیده شده را به مدت ۱ الی ۲ دقیقه در دمای محیط قرار دهید تا مقداری از گرمای آن کم شود .به ازای هر یک نفر(یک فنجان) به اندازه ی یک قاشق مرباخوری چایی سبز استفاده می کنیم.مقداری زنجبیل به میزان دلخواه در آن قرار میدهیم.به مدت ۲ الی ۳ دقیقه صبر کنید تا دم بیاید.

چای سبز طبع سردی دارد و اضافه کردن زنجبیل با طبع گرم، دمنوش شما را متعادل می کند. برای شیرین کردن این دمنوش به میزان یک قاشق مربا خوری عسل به آن اضافه کنید.

دمنوش زیره و زنجبیل و چای سبز و نعنا

ترکیب چای سبز با نعناع و زنجبیل و زیره فوق العاده است. در کشورهای خارجی به این دمنوش “چای عربی” می گویند که خاصیت لاغری دارد.

برای آماده کردن این دمنوش، مقداری چای سبز، نعنا ترجیحا تازه، مقدار کمی زنجبیل و کمی زیره سیاه را در آب جوش بریزید و اجازه بدهید بین ۱۰ تا ۱۵ دقیقه دم بکشد. سپس آن را صاف کنید و در صورت تمایل با یک قاشق چای خوری عسل بنوشید.