۷ جمله ساده که مردان و زنان برداشت متفاوتی از آنها دارند

۷ جمله ساده که مردان و زنان برداشت متفاوتی از آنها دارند

۷ جمله ساده که مردان و زنان برداشت متفاوتی از آنها دارند حتما برای شما هم پیش آمده که در گفت‌وگویتان با جنس مخالف، به سوءتفاهم‌هایی رسیده‌اید که ادامه‌ی مکالمه را برای شما سخت کرده است. شاید به این فکر کرده‌اید که طرف مقابل، متوجه منظور شما نمی‌شود و در برقراری ارتباط به بن‌بست خورده‌اید؛ اما همه‌چیز به واکنش‌های متفاوت هر دو جنس برمی‌گردد. اکنون قصد داریم برای درک این اختلاف‌ها، به ۷ جمله‌ای که برای زنان و مردان معنی متفاوتی دارد نگاهی بیندازیم.

زنان و مردان در مقایسه با یکدیگر نسبت به مسائل مختلف نگاه متفاوتی دارند.

در اینجا، جملاتی را که برای زنان و مردان معنی متفاوتی خواهد داشت بررسی می‌کنیم. این جملات را بخوانید و فراموش نکنید که موضوع بحث درباره‌ی درست یا غلط بودن آنها نیست، بحث اصلی بر سر تفاوت‌های ذاتی هر دو جنس است.

۱. بیا حرف بزنیم

مرد: گفت‌وگو کردن برای مردان به‌معنی وجود مشکل و در پی آن یافتن راه حل مشکل است.

بنابراین اگر آنها این جمله را بشنوند تصور می‌کنند که موقعیت دشواری پیش آمده و در نتیجه دچار اضطراب می‌شوند.

زن: برای یک زن، داشتن ارتباط و گفت‌وگو به‌معنی پیوند عاطفی با شریک زندگی‌اش است.

بنابراین دریافت پیشنهاد گفت‌وگو با آنها می‌تواند بدون هدف خاصی دنبال شود و رد کردن آن نیز آنها را ناراحت می‌کند.


۷ جمله ساده که مردان و زنان برداشت متفاوتی از آنها دارند

۲. تو به حرف‌های من گوش نمی‌دهی

مرد: مردها در سکوت به موضوع گفت‌وگو فکر می‌کنند تا بهتر بتوانند اطلاعات موردنیاز را دریافت کنند. به‌همین‌دلیل اغلب به‌نظر می‌رسد که حواس‌شان جای دیگری است،

اما درحقیقت با دقت مشغول گوش کردن به صحبت‌های شما هستند.

زن: زنان واکنش‌های خود را ازطریق ابراز شگفتی یا با حالت‌های مختلف چهره به طرف مقابل نشان می‌دهند و حتی بعضی حرفا را به خودشان می‌گیرند. گاهی‌اوقات مردان از درک این رفتار عاجزند و بعضا کمی اذیت هم می‌شوند.



۳. بیا باهم انجامش بدهیم

مرد: آنها دوست ندارند موفقیت های خود را با کسی شریک شوند و معمولا در کارهای گروهی نیز عملکرد خوبی ندارند. چنین پیشنهادی برای آنها خوشایند نخواهد بود.

زن: طبق گفته دانشمندان، هورمون اکسی‌‌توسین (یکی از انواع هورمون های شادی) زنان را اجتماعی‌تر می‌کند. برای آنها مهم است که کارها را با همکاری دیگران انجام دهند، چون این روشی است که ثابت می‌کند آنها تنها نیستند.


۴. خوبه!

مرد: مردها احساسی نیستند، بنابراین بازتاب احساسات در مکالمه‌هایشان هم وجود ندارد. آنها از اصطلاحات کمتری در محاوره‌ی روزانه‌شان استفاده می‌کنند و کلماتی مثل «اوکی» یا «خوب» برای آنها معمولی است.

زن: یک زن در طول روز از حدود ۲۰ هزار کلمه استفاده می‌کند که این عدد ۱٫۵ برابر تعداد کلمات یک مرد است. برای ابراز صریح هر احساس،

زنان از کلماتی مثل «فوق‌العاده» یا «حیرت‌انگیز» یا کلمات مشابه دیگر استفاده می‌کنند. این درحالی‌ است که کلمه «اوکی» برای آنها بی‌ادبانه تلقی می‌شود.

۵. بیا برای چند دقیقه سکوت کنیم

مرد:کم پیش می‌آید که مردان از گفتن این جمله منظور دیگری داشته باشند. معمولا آنها برای فکر کردن و رهایی از استرس به سکوت احتیاج دارند.

زن:زنان گاهی با سکوت سعی در تحت‌تأثیر قرار دادن مردان دارند. این درحالی است که مردان چنین رفتاری را درک نمی‌کنند.



۶. بیا بعدا راجع‌به این مسئله حرف بزنیم

مرد: برای مردان در مقایسه با زنان تغییر توجه‌شان از موضوعی به موضوع دیگر کار بسیار سختی است.

واژه «بعدا» برای آنها واژه‌ای خنثی است، چون احتمالا ذهن آنها با موضوع دیگری درگیر می‌شود.

زن: انجام چند کار به‌صورت هم‌زمان برای زنان مسئله‌ای عادی است و آنها می‌توانند

به‌راحتی چند کار را باهم پیش ببرند. برای همین است که چنین جمله‌ای برای آنها نوعی توهین به‌حساب می‌آید.

۷. این یک کار مردانه است

۷ جمله ساده که مردان و زنان برداشت متفاوتی از آنها دارند

مرد: وقتی یک آقا می‌گوید که قرار است کاری مردانه انجام دهد، احتمالا نتوانسته کلمه‌ی مناسبی را برای توصیف آن کار پیدا کند یا اینکه صرفا از روی ناچاری این را به‌زبان آورده است.

زن: به‌ندرت پیش می‌آید، واکنش زنان به چیزی که صرفا یک کار «مردانه» نامیده می‌شود،

مثبت باشد. اول از همه به‌نظر می‌رسد، معنی این جمله این است که طرف مقابل به کمک آنها نیازی نخواهد داشت (که این مسئله مهمی برای زنان به‌حساب می‌آید)

و اینکه ممکن است زنان فکر کنند که احتمال خیانت به آنها وجود دارد و وقتی مردی می‌گوید کاری مردانه دارد یعنی ممکن است با خانم دیگری قرار داشته باشد.

دیدیم که زنان و مردان از این جملات ساده چه برداشت‌های متفاوتی دارند.

با آگاهی و دانش نسبت به این تفاوت‌ها، می‌توانیم طرف مقابل‌مان را بهتر درک کنیم و گفت‌وگوی شفاف‌تر و راحت‌تری را بدون دلخوری یا قضاوت نابه‌جای دیگران پیش ببریم.