۱۵ ترفند جالب و کاربردی در محل کار که حتما بدردتون میخوره

یک فرد به طور متوسط، ​​۳۴٫۵ ساعت در هفته را در محل کار خود می‌گذراند، به همین دلیل، احساس راحتی در محل کار به اندازه احساس راحتی در خانه مهم است.  در ادامه‌ی این مطلب از زوزیلند، ۱۵ ترفند جالب و کاربردی را که می‌توانند زندگی کاری شما را راحت‌تر، منظم‌تر و لذت بخش‌تر کنند، را آورده‌ایم.

ترفند جالب

۱/ با استفاده از دئودورانت از التهاب پوستی جلوگیری کنید 

اصطکاک بین ران‌های شما هنگام راه رفتن یا نشستن در کل روز در محل کار، ممکن است منجر به ایجاد حساسیت و التهاب پوستی دردناک و ناخوشایند شود. برای جلوگیری و تسکین التهاب پوستی، یک راه حل ساده وجود دارد؛ استفاده از دئودورانت که به عنوان مرطوب و روان کننده پوست عمل می‌کند و پوست شما را نرم کرده ودر نتیجه، از بروز این چنین مشکلی، جلوگیری و در صورت بروز آن را بهبود می‌بخشد.

ترفند جالب

۲/ از گیره‌های فلزی برای جبران شکستگی پایه صفحه کلید استفاده کنید

اکثر افراد عادت دارند با صفحه کلید یا کیبوردی کار کنند که در زاویه تایپ مناسبی قرار دارد.  به همین دلیل خراب شدن پایه‌های تنظیم کنندده زاویه کیبورد، می‌تواند آزاردهنده باشد.  اگر یک جفت گیره فلزی مانند تصویر زیر داشته باشید، می‌توانید این مشکل را برطرف کنید. به سادگی زبانه‌های فلزی را از سمت اتصال دهنده‌ها به پایین صفحه کلید خود متصل کرده و و زاویه کیبورد خود را تنظیم و کارهای تایپ خود را به راحتی انجام دهید.

ترفند جالب

۳/ کابل‌های خود را با رول‌های دستمال توالت مرتب کنید

همه ما در محل کار یا خانه خود مجموعه ای از کابل‌ها را داریم که فقط بعضی اوقات از آن‌ها استفاده می‌کنیم.  چند عدد رول دستمال توالت به شما کمک می‌کند که کابل‌ها را منظم و بدون گره خوردگی و ساییدگی نگهداری کنید.  قبل از قرار دادن این کابل‌ها در کشوی کمد، کافی است این کابل‌ها را درون رول‌های کاغذی جداگانه قرار دهید. دفعه بعد که به کابل خاصی احتیاج داشتید، نیازی به صرف وقت زیاد برای یافتن و جدا کردن آن نخواهید داشت.

ترفند جالب

۴/ بریدگی پوست با کاغذ را با بالم لب تسکین دهید

بریدگی پوست با گوشه‌های کاغذ، بسیار کوچک است اما معمولا بسیار دردناک است. در هنگام وقوع این نوع بریدگی‌ها که در دفتر کار بسیار رایج است، استفاده از بالم لب بر روی محل بریدگی، بهترین کاری است که می‌توانید انجام دهید. بالم لب می تواند به محافظت از زخم در معرض هوا و تسکین درد آن کمک کند.

ترفند جالب

۵/ از دو عدد چنگال به عنوان خنک کننده لپ تاپ استفاده کنید

گر لپ تاپ شما به سرعت گرم می‌شود و پایه خنک کننده مخصوص لپ تاپ ندارید، یک ترفند جالب و کاربردی و در عین حال سریع و ساده استفاده از دو عدد چنگال است. لپ تاپ خود را به آرامی بالای ۲ چنگال مانند تصویر زیر، قرار دهید. برای جلوگیری از خراش بهتر است شاخک‌های چنگال را به سمت پایین قرار دهید.

ترفند جالب

۶/ از جعبه‌های نوار کاست قدیمی به عنوان پایه گوشی تلفن همراه استفاده کنید

می‌توانید از جعبه‌های کاست‌های قدیمی به عنوان استند گوشی استفاده کنید تا به راحتی و بدون فشار آوردن به گردن‌تان، یادآور‌ها، متن‌ها و تماس‌های تلفنی را چک کنید. اگر می‌خواهید یک فیلم یا یک ویدئو تماشا کنید به راحتی و با استفاده از این استند گوشی، می‌توانید این کار را انجام دهید.

ترفند جالب

۷/ از برچسب‌های نشانگر برای مشخص کردن کابل‌ها استفاده کنید

همه ما کابل‌های زیادی در اطراف میز کامپیوتر خود داریم و معمولا تعیین اینکه کدام سیم به چه چیزی متصل است دشوار است. برچسب‌های نشانگر کاغذی به عنوان یک ترفند جالب و کاربردی می‌توانند در حل این مشکل به شما کمک کنند. فقط مطمئن شوید که برای سیم‌های خود از نام‌هایی که به راحتی قابل شناسایی هستند، استفاده کنید.

ترفند جالب

۸/ از فنرهای موجود در خودکارهای قدیمی و تمام شده برای محافظت از کابل‌های خود استفاده کنید

برای اینکه کابل‌ها و شارژرهای شما به مرور زمان خراب نشود، از فنر موجود در داخل یک خودکار فشاری قدیمی استفاده کنید. آن را به دور کابل خود بپیچید و به انتهای آن بکشید تا قسمتی که از کانکتور امتداد دارد را بپوشاند. قبل از اتصال فنر حتما کابل را از برق بکشید.

ترفند جالب

۹/ یک گیاه را در گوشه میز خود قرار دهید تا انرژی مثبت شما افزایش یابد

آیا می‌خواهید استرس و اضطراب خود را کاهش دهید؟ آیا می‌خواهید روحیه و بهره وری خود را تقویت کنید؟ یک گیاه به میز کار خود اضافه کنید. این ترفند جالب و کاربردی و در عین حال، ساده و ارزان؛ باعث خوشحالی و آرامش بیشتر شما می‌شود. یک درخت بونسای کوچک یا کاکتوس یک گزینه عالی برای زیباتر کردن میزکار شما و تقویت روحیه و کاهش اضطراب است و فضای زیادی روی میز کار شما اشغال نمی‌کنند. گیاهان سبب شادی بیشتر و احساس تازگی و نشاط در افراد می‌شوند و وقتی فرد حین کار به پیرامون خود نگاه کند و از آن لذت ببرد، مسلما خستگی ناشی از کار را کمتر حس می‌کند.

ترفند جالب

۱۰/ از گوش گیر یا هدفون لغو کننده صدا برای افزایش تمرکز استفاده کنید

اگر در یک محیط پر سر و صدا کار می‌کنید اما باید تمرکز کنید، بهتر است از یک هدفون حذف کننده صدا استفاده کنید. اگر هدفون‌های حذف کننده صدا را انتخاب می‌کنید، همیشه می‌توانید موسیقی مورد علاقه خود را گوش دهید تا به شما در افزایش تمرکز کمک کند.

۱۱/ صفحه مانیتور و کیبورد خود را با فیلتر قهوه یا خمیر اسلایم تمیز کنید

چه از یک مانیتور رومیزی بزرگ استفاده کنید و چه از یک صفحه نمایش کوچک تبلت در کل روز، این سطوح کثیف می‌شوند و آلوده ترین محل روی میز کار شما صفحه گوشی، لب تاپَ، کیبورد و تبلت شما هستند. در صورت عدم وجود پارچه میکروفیبر (که بهترین گزینه برای تمیز کردن این سطوح است)، از فیلتر قهوه استفاده کنید. نرمی و فیبر زیاد فیلتر قهوه، سخت ترین لکه‌ها را نیز از بین می‌برد. اگر فیلتر قهوه نداشتید می‌توانید از خمیر اسلایم برای تمیز کردن کیبورد خود و درزهای آن استفاده کنید.

ترفند جالب

۱۲/ به چشمان خود استراحت دهید

خستگی چشم می‌تواند منجر به سردرد و از بین رفتن بهره وری شما در محیط کار شود، بنابراین اختصاص دادن زمان برای استراحت دوره ای چشم در طول روز بسیار مهم است و به سلامت چشم‌های شما کمک می‌کند.

برای حفظ شادابی چشم و جلوگیری از خستگی، قانون ۲۰-۲۰-۲۰ را دنبال کنید. به زبان ساده، هر ۲۰ دقیقه یکبار، حداقل ۲۰ ثانیه به یک جسم که ۲۰ متر دورتر از خود، نگاه کنید.

همچنین برای سلامت خود، بهتر است در محل کارتان بیشتر حرکت کنید و کمتر بنشینید. اگر غالبا پشت میز هستید، ممکن است این امر، باعث کند شدن متابولیسم و ​​ضعف عضلات و استخوان‌ها به مرور زمان شود. هر ساعت حتی فقط چند دقیقه بایستید.ساعت ناهار ۲۰ دقیقه راه بروید و ماشین خود را با فاصله بیشتری از درب ورودی پارک کنید تا بتوانید کمی ژیاده روی داشته باشید.

۱۳/ میانبرهای صفحه کلید را بیاموزید

یکی از بهترین راه‌ها برای ساده سازی فعالیت‌های تکراری؛ به ویژه هنگام استفاده از رایانه، یادگیری و به خاطر سپردن میانبرهای صفحه کلید است. ترکیبات کلیدی مانند Ctrl + Tab برای سوییچ کردن بین پنجره‌های باز در مرورگر و Ctrl + C یا Ctrl + V برای کپی و چسباندن به ترتیب می‌تواند در استفاده از زمان، صرفه جویی کند.

لیستی از رایج ترین فعالیت‌های خود را مانند استفاده از موس برای تغییر ویژگی‌های قلم یا برجسته سازی متن ایجاد تهیه کنید و سپس میانبر صفحه کلید معادل آن را پیدا کنید. این لیست را کنار رایانه خود قرار دهید و عادت کنید از صفحه کلید به جای موس استفاده کنید.

۱۴/ یک دفترچه یادداشت را برای ایده‌ها و یادآوری کارهای مهم داشته باشید.

ایده‌ها می‌توانند در هر زمان مورد هدف قرار بگیرند و همه ما می‌دانیم که حتی اگر بگوییم چنین خواهیم کرد، روز بعد آن‌ها را به خاطر نمی‌آوریم. یک دفترچه کوچک بخرید و هر چیزی را که می‌خواهید بخاطر بسپارید یا بعدا انجام دهید، را یادداشت کنید. عملاً غیرممکن است که یک انسان همزمان روی بیش از یک چیز تمرکز کند و هر دو کار را به خوبی انجام دهد. مغز ما بین کارها به سرعت جابجا می‌شود، یکی را مکث کرده و دیگری را تحویل می‌گیرد.

یک لیست از کاریی که قرار است انجام دهید، داشته باشید، هر کار را به صورت جداگانه انجام دهید و آنها را علامت بزنید. به این ترتیب خیلی سریعتر کار خواهید کرد.

۱۵/ از یک آویز برای راحت تر تایپ کردن متن‌های استفاده کنید

اگر می‌خواهید یک متن را از روی یک برگه تایپ کنید و مجبور هستید به صورت مداوم  به برگه و صفحه کیبورد و صفحه نمایشگر نگاه کنید، این کار شما را خسته می‌کنید. ترفند جالب و کاربردی برای حل این مشکل، استفاده از یک آویز گیره دار مانند تصویر زیر برای راحت تر شدن کار شماست.

ترفند جالب

بیشتر بخوانید:

بهترین هندزفری های بی سیم