کیک هویج ! دستور و آموزش پخت این کیک خوشمزه

سلام دوستان مهربان به زوزیلند خوش آمدید. اینبار کیک هویج ،که کیک خیلی خوشمزه و پرطرفداری هستش را برایتان آموزش می دهم. با این روش هر نوع کیکی را می توانید درست کنید.

مواد لازم

تخم مرغ ۴ عدد

آرد سفید ۲۲۵ گرم

روغن مایع ۱۸۰ گرم

 هویج ۲۰۰ گرم

گردوی خرد شده حدود نصف لیوان

بیکینگ پودر ۵ گرم

وانیل ۱.۲ ق غ

  پودر دارچین ۱ تا ۲ ق غ

طریقه پخت کیک هویج

 برای شروع کار ابتدا صبر می کنیم تا دمای مواد به دمای محیط برسه.

تابه دوطرفه را کاغذ روغنی قرار میدهیم و روی حرارت ملایم رو به کم شعله پخش کن میگذاریم و تابه را رویش قرار می دهیم تا گرم شود.

تخم مرغ ها و شکر و وانیل را خوب با همزن حدود ۵ دقیقه هم میزنیم تا کشدار و کرم رنگ بشه . روغن را اضافه میکنیم و کمی هم می زنیم.

. آرد و بیکینگ پودر و پودر دارچین را سه بار الک میکنیم مواد اردی را به آهستگی به مواد قبلی اضافه می کنیم و با قاشق یا لیسک هم می زنیم.

ادامه دستور پخت

هویج ها را ریز رنده می کنیم. نیازی به گرفتن آبش نیست. سپس از هویج به مواد اضافه می کنیم و کمی هم می زنیم. گردو را با کمی آرد مخلوط میکنیم و آردش را کمی بگیرید تا زیاد آردی نباشد و به مواد قبلی اضافه کنید. این کار را به این خاطر انجام می دهیم تا گردو ها داخل کیک ته نشین نشوند و همه جا باشند میزان گردو هم سلیقه‌ای میباشد .

باز می کنیم و مایه کیک را داخلش میریزیم و آن را یکدست و صاف پخش می کنیم و سپس در تابه را میبندیم و حدود ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بهشت زمان می دهیم بعد از پخت روی کیک را با خلال دندان چک میکنیم اگه پخته بود آن را برمیگردانیم و حدود ۳ تا ۵ دقیقه سر میکنیم تا روی کیک نیز تغییر رنگ بدهد بعد از پخت کاغذ روغنی را جدا می کنیم و روی توری قرار میدهیم تا خنک شود و بعد به صورت دلخواه برش می دهیم.

توصیه

طریقه پخت با فر:

ابتدا فر را به مدت ۱۵ دقیقه روشن کنید تا گرم شودو سپس در دما ۱۸۰ درجه به مدت ۴۵ تا ۵۰ دقیقه کیک را قرار بدهید تا پخته شود.


بیشتر بخوانید:

آموزش پیتزا تخم مرغی بدون نان برای صبحانه