مولکول چربی سوز

کشف نوعی مولکول چربی سوز با قابلیت شگفت‌انگیز برای کاهش وزن

کشف نوعی مولکول چربی سوز با قابلیت شگفت‌انگیز برای کاهش وزن

اخیرا دانشمندان یک مولکول چربی سوز را کشف کرده‌اند که :

به طرزی شگفت‌انگیز به استفاده از چربی‌های بدن به عنوان سوخت کمک می‌کند

چنین کشفی ممکن است دنیای تناسب‌اندام و مشکلات اضافه‌وزن را دگرگون کند.

مولکول چربی سوز کشف جدید محققان دانشگاه ویرجینیا تک آمریکا (Virginia Tech) بوده که به احتمال قوی کمک بزرگی به افراد دچار اضافه‌وزن و مشکلات مربوط به این مسئله خواهد کرد. همان‌طور که از اسم مولکول مورد نظر پیداست، از این طریق می‌توان بدون آثار جانبی مشکل‌زا، بدن را وادار به مصرف ذخایر چربی کرد؛ در بررسی این کشف با ما همراه باشید.

گفته شده که مولکول کشف شده می‌تواند نرخ سوزاندن چربی فرد را بدون تحت تاثیر قرار دادن مصرف ذخایر دیگر انرژی بدن و یا از دست دادن بافت‌های عضلانی، بالا ببرد. مقاله دانشمندان ویرجینیا تک که ماه گذشته در ژورنال “Nature Communications” منتشر شده، به تاثیرات جالب‌توجه مولکول مورد نظر در کاهش مقاومت چربی و انسولینی بدن و مقابله با سایر مشکلات متابولیسمی که باعث بروز دیابت نوع ۲، چاقی مفرط و یا کبد چرب می‌شوند، پرداخته است.

مطلب جالب دیگری بخوانید :

چگونه سریع به خواب برویم؟

جزئیات کشف مولکول چربی سوز

این مولکول چربی سوز که با نام “BAM15” شناخته می‌شود، درواقع نوعی میتوکندری جدا کننده بوده که باعث افزایش سوخت و ساز بدن شده و با بالا بردن فعالیت سلول‌های، بدون انجام فعالیت‌های ورزشی نیاز بدن به انرژی را بیشتر می‌کند.

در نتیجه منابع چربی هم راحت‌تر مصرف خواهند شد و فرد سریع‌تر لاغر می‌شود.

استاد شیمی ویرجینیا تک، وبستر سانتوس (Webster Santos) می‌گوید که با بررسی وضعیت موش‌های آزمایشگاهی و واکنش بدن این جانداران به مولکول مورد نظر، دیده شد که BAM15 نه سمی بوده و نه مشکل ایمنی خاصی برای بدن موش به وجود می‌آورد.به علاوه قرار گرفتن بدن در معرض این مولکول چربی سوز نه تنها باعث ایجاد احساس گرسنگی و تغییر اشتها نمی‌شود

بلکه تاثیر چندانی در وضعیت خورد و خوراک جاندار هم ندارد.

همچنین بخوانید:

در حالی که موش‌های مورد آزمایش رژیم غذایی عادی خود را ادامه داده بودند، دیده شد که موش‌های مصرف کننده BAM15 نسبت به دیگر جانداران لاغرتر می‌شوند و دمای بدن این موش‌ها هم نسبت به دیگران تغییری نکرده بود.

سانتوس و تیمش صدها شکل مختلف از این مولکول چربی سوز را به وجود آورده‌اند تا برای عملی کردن آزمایش‌های انسانی و به کار گیری BAM15 برای لاغری انسان‌ها مواد اولیه فراوانی در دسترس باشد. البته گفته شده که برای بروز تاثیرات کاهش وزن نسبت داده شده به این جدا کننده میتوکنتری، مولکول باید برای مدت نسبتا زیادی در بدن باشد؛ اما با این وجود پتانسیل شگفت‌انگیز کشف تیم ویرجینیا تک برای درمان بیماران گوناگون قابل انکار نیست.