کاربردهای پراکسید هیدروژن در زیبایی

۹ کاربرد باورنکردنی پراکسید هیدروژن در زیبایی

کاربردهای پراکسید هیدروژن در زیبایی: پراکسیدهیدروژن فقط برای ضدعفونی کردن بریدگی‌ها و تمیز کردن تلفن‌های همراه نیست. به نظر می‌رسد که پراکسیدهیدروژن می‌تواند به عنوان یک درمان زیبایی نیز به کار برود. در اینجا چند راه برای استفاده از بطری پشت قفسه داروهای‌تان که فقط برای موارد ضروری کنار گذاشته‌اید، بیان می‌کنیم:

سفید کننده‌ی دندان

پراکسید هیدروژن، یک سفیدکننده‌ی دندان عالی است و یک جایگزین مقرون بصرفه برای درمان‌های حرفه‌ای گران‌قیمت می‌باشد.

دهانشویه

پراکسید هیدروژن مخلوط با آب با از بین بردن باکتری‌های بوزا، به تازه کردن نفس کمک می‌کند. بعضی از افراد آن را با روغن نعناع مخلوط می‌کنند تا دهانشویه طراوت دهنده‌ی مخلوط خودشان را درست کنند. همچنین ممکن است غرغره با پراکسیدهیدروژن به تسکین درد ناشی از زخم‌های دهانی و دندان درد کمک کند.

سفید کردن ناخن‌ها

اگر از لاک‌های تیره استفاده کرده‌اید و ناخن‌هایتان زرد شده‌اند، پر اکسید هیدروژن می‌تواند به خلاص شدن از شر این لکه‌ها کمک کند.

کاربردهای پراکسید هیدروژن در زیبایی

مطلب مرتبط: درمان‌های خانگی تیرگی پوست زیر بغل

درمان آکنه

پراکسید هیدروژن دارای خواص ضد باکتری است، بنابراین می‌تواند به‌عنوان درمانی برای آکنه و سایر مشکلات پوستی مانند جوش به‌کار رود. اگر پوست حساسی دارید،آن را با آب رقیق کنید و مانند یک تونر به پوستتان بزنید.

با احتیاط پاک کردن موم از گوش‌هایتان

پزشکان معمولا فرو بردن هیچ چیز را در گوش توصیه نمی‌کنند اما بعضی از افراد قسم می‌خورند که استفاده از چند قطره پراکسید هیدروژن می‌تواند موم اضافی را جدا کرده و به بهبود عفونت گوش کمک کند. حتی شایعاتی وجود دارد که قراردادن پر اکسید هیدروژن در گوش‌ها می‌تواند سرماخوردگی را درمان کند.

دئودورانت

اگر به دنبال یک راه طبیعی‌تر برای رفع بوی بد زیر بغل‌تان هستید، مقداری پراکسید هیدروژن در زیر بغل‌تان بمالید.

نرم کردن و صاف کردن پاهای شما

پاهایتان را در ترکیبی از پراکسید هیدروژن و آب گرم خیس کنید تا پینه‌ها و میخچه‌های آن نرم شوند.

مطلب مرتبط: درمان‌های خانگی برای پاشنه‌های ترک خورده

تمیز کردن برس‌ها

برس‌های آرایش، مسواک‌ها و حتی برس‌های مو، همه را می‌توان با محلول پر اکسیدهیدروژن تمیز کرد.

جایگزین سفید کننده

استفاده از سفید کننده، بسیار سخت است بنابراین می‌توانید برای سفید کردن لباس‌های سفیدتان بدون آسیب رساندن به آن‌ها، از پراکسید هیدروژن در لباسشویی استفاده کنید. همچنین برخی از افراد به عنوان یک روش غیر شیمیایی برای روشن کردن موهایشان، پر اکسید هیدروژن را روی موها اسپری می‌کنند.

اگر از پراکسید هیدروژن برای مصارف داخلی مانند دهانشویه یا خمیر دندان استفاده می‌کنید، پر اکسید با کیفیت غذایی (FOOD GRADE ) بخرید. می‌توانید آن را در فروشگاه‌های سلامت طبیعی پیدا کنید. نوع داروخانه‌ای آن ممکن است پر از فلزات سنگین باشد که می‌تواند واقعا خطرناک باشد. اما برای تمیز کردن چیزهایی که شما به نوعی داخل دهان‌تان نمی‌کنید، مناسب می‌باشد.