پاک کردن حرفه ای شیشه عینک

پاک کردن حرفه ای شیشه عینک

حتی اگر از کرم‌های ضدآفتاب و مرطوب کننده برای پوست صورت خود استفاده نکنید، چربی طبیعی موجود در پوست صورت، دست‌ها و مژه‌هایتان، شیشه‌ی عینک را در پایان روز چرب خواهند کرد. اگر می‌خواهید عینکتان مانند روز اول درخشان شود بدون آن که آسیب ببیند، خواندن این مطلب را از دست ندهید.

پاک کردن حرفه ای شیشه عینک ،توضیحی که در ادامه برای تمیز کردن شیشه‌های عینک خواهیم گفت، هم برای عینک‌های طبی کاربرد دارد و هم عینک‌های آفتابی. اما پیش از خواندن ادامه‌ی متن، صادقانه به این سوال پاسخ دهید. اگر در طول روز احساس کنید لکه‌ای روی شیشه‌ی عینک وجود دارد، چگونه آن را تمیز می‌کنید؟
گوشه‌ی پیراهن یا روسری؟ و یا نزدیک‌ترین دستمالی که به آن دسترسی دارید، مثلا دستمال کاغذی؟
بسیار خب. در این‌صورت احتمالا با ما هم عقیده هستید که تمیز کردن شیشه‌ی عینک با پارچه‌ی نامناسب ممکن است باعث ایجاد خراش دائمی روی شیشه و یا بدتر شدن لکه شود. پس راه‌حل چیزی نیست جز به همراه داشتن یک دستمال مخصوص تمیز کردن عینک که هم تمیز است و هم پرز ندارد. در صورت همراه نداشتن دستمال عینک، دستمال‌های میکروفایبر نیز می‌تواند گزینه‌ی مناسبی باشد.
این از راه‌حل روزانه‌ی تمیز کردن عینک‌ها. اما برای داشتن عینک‌هایی تمیز و درخشان مانند روز اول، لازم است هر چند وقت یکبار مراحل زیر را انجام دهید تا مطمئن شوید عینکتان کاملا تمیز و عاری از هرگونه لکه‌ی چربی‌ست. این روش هم شیشه‌ی عینک شما را تمیز می‌کند و هم اثرات چربی و گرد و غبار را از روی قاب و فریم آن از بین می‌برد.

مراحل تمیز کردن عینک)

پاک کردن حرفه ای شیشه عینک ،ابتدا، یک قطره مایع ظرفشویی یا دستشویی روی شیشه‌های آن بریزید. سپس با انگشت خود بر روی سطح آن دست بکشید. در ادامه دوباره عینک را زیر آب گرم بشویید. حالا قاب شیشه ای و گوشه‌ها را نیز با مایع بشویید. در قسمتی از عینک که روی بینی قرار می‌گیرد، معمولا یک لایه چربی وجود دارد. برای تمیز کردن آن می‌توانید از یک مسواک کاملا نرم استفاده کنید. البته مطمئن باشید که مسواک روی شیشه‌ها کشیده نمی‌شود، چون باعث ایجاد خش روی شیشه خواهد شد.
در انتها، عینک را با یک پارچه‌ی کاملا نرم تمیز کنید.

نکات مهم)

  • برای تمیز کردن لکه‌های جزئی در طول روز همیشه یک پارچه میکروفایبر نرم داشته باشید.
  • هرگز برای تمیز کردن عینک از آمونیاک یا مواد شوینده شامل سفید کننده استفاده نکنید. همچنین استفاده از شیشه پاک کن‌ها و سرکه نیز توصیه نمی‌شود.
  • برای تمیز کردن عینک از دستمال کاغذی نیز استفاده نکنید. چون علاوه بر جا گذاشتن پرز روی عینک، شیشه را خش دار می‌کند.