معرفی 3 سریال جذاب پرطرفدار

معرفی ۳ سریال جذاب پرطرفدار

معرفی ۳ سریال جذاب پرطرفدار

معرفی ۳ سریال جذاب پرطرفدار

در سال های اخیر علاوه بر سریال های تلویزیونی داخلی و سریال های مخصوص نمایش خانگی، سریال های خارجی نیز طرفدارن زیادی پیدا کرده اند. در این مطلب شما را با ۳ سریال جذاب که شاید حتی اسمشان را هم نشنیده اید اما در دنیا طرفداران زیادی دارد و قطعا ارزش دیدن دارد آشنا می کنیم

Hell On Wheels


همه از داستان های خوب وسترن خوششان می آید و بعد از «دد وود» (Deadwood) از شبکه HBO، می توان سریال «هل آن وییلز» (Hell on Wheels) را بهترین سریال وسترن تمام دوران نامید. در این وسترن، آنسون مونت نقش کالن بوهانن را بازی می کند، یک سرباز سابق کنفدراسیون که به عنوان مهندس ارشد در ساخت اولین خط راه آهن قاره ای مشغول به کار می شود. وی ابتدا در تلاش برای پیدا کردن سربازانی که همسر و فرزندش را به قتل رسانده اند وارد این حرفه می شود اما رفته رفته درگیر این کار شده و رهبری کارگران را بر عهده می گیرد. رفته رفته علاوه بر داستان بوهانن، داستان شخصیت های دیگری که در اطراف او حضور دارند نیز به تصویر کشیده می شود که بوهانن نیز به نحوی در آن ها دخیل می شود.

این سریال با بهره بردن از تعداد زیادی بازیگر سرشناس، غنی از موضوعات جذاب است هر چند گاهی اوقات تعداد داستان ها و اتفاقات در یک برهه زمانی خاص و محدود از کنترل خارج می شود و به موضوعات به طور عمیق پرداخته نمی شود. در فصل اول زمان زیادی صرف شناخت شخصیت ها و آشنایی با افکار و اهداف آن ها می شود که شاید برای تماشاگر کمی خسته کننده باشد. اما فصل دوم کیفیت بسیار بهتری داشته و جبران خسته کنندگی احتمالی فصل اول را خواهد کرد. رفته رفته داستان در مسیر درست قرار گرفته و با سرعتی مناسب به پیش می رود. اگر دوستدار فیلم های وسترن هستید به شما توصیه می کنیم که این سریال را از دست ندهید

Better Call Saul

سریال «بهتره با سال تماس بگیری» (Better Call Saul) ثابت کرد که سریال های اسپین آف نیز می توانند به جای خود جذابیت داشته و جایگاهی مستقل از ریشه خود را در میان بینندگان کسب کنند. این سریال که داستان یکی از شخصیت های فرعی اما جذاب سریال «بریکینگ بد» را روایت می کند بر روی شخصیت جیمی مک گیل با بازی استادنه باب اودنکرک تمرکز دارد که یک وکیل جنایی است و خیلی زود به وکیل دوست داشتنی اما آب زیرکاه والتر وایت تبدیل می شود و برای او به پولشویی پرداخته و مشکلات حقوقی اش را به روش هایی خاص و البته غیرقانونی حل می کند. در این میان شخصیت های جدید دیگری نیز وارد ماجرا می شوند که هر کدام در زندگی شخصی جیمی نقش خاص خود را دارند.

بدون شک دیدن این سریال پس از پایان «بریکینگ بد» کمی از ناراحتی شما بابت پایان آن را جبران خواهد کرد و در کنار آن داستانی مستقل و دوست داشتنی را با همان سیر روایی خیره کننده تماشا خواهید کرد. ابتدا به نظر می رسید «بهتره با سال تماس بگیری» یک سریال کمدی باشد اما خیلی زود با یک سریال درام جدی و بسیار منسجم مواجه شدیم که البته مولفه هایی کمدی نیز در آن دیده می شود اما داستانی کاملاً جدی دارد. تبدیل شدن شخصیت جیمی به سال گودمن به تاریکی و ناخوشایندی والتر وایت نیست و سناریو سریال نیز به اندازه «بریکینگ بد» بی نقص و با جزییاتی دقیق صورت گرفته است. اگر چه این سریال را شاید شاید نتوان با «بریکینگ بد» مقایسه کرد اما بدون شک می توان آن را شاهکاری دیگر از وینس گیلیگان و باب اونکرک نامید که ارزش تماشا کردن دارد.

Big Little Lies

سریال «دروغ های کوچک بزرگ» (Big Little Lies) نیز از آن دسته سریال های سال گذشته میلادی بود که چشم ها را خیره کرده و بار دیگر هنر تلویزیون را به رخ سینما کشید. داستان «دروغ های کوچک بزرگ» که بر اساس رمانی به همین نام نوشته لیان موریارتی ساخته شده است در یک شهر کوچک و آباد می گذرد که در آن زنانی زندگی می کنند که با هم دوست بوده و در ظاهر زندگی سرشار از خوشبختی و شادی دارند. اگر چه «دروغ های کوچک بزرگ» در ابتدا با یک قتل مرموز آغاز شده و بیننده را با یک معمای جنایی روبرو می سازد اما در ادامه سریال به زندگی شخصی و اجتماعی زنان، روابط دوستی بین آن ها و خشونتی که ممکن است در خانه هایشان تجربه کنند می پردازد. شخصیت های اصلی سریال بسیار پیچیده هستند و علیرغم دوستی، رقابتی بین آن ها وجود دارد که از غرور خانوادگی شان سرچشمه می گیرد.

بدون شک بازی های خیره کننده ریس ویثرسپون و نیکول کیدمن که جوایز متعددی را نیز برای آن ها در پی داشت بیش از هر چیزی دیگری در «دروغ های کوچک بزرگ» به چشم دیده می شود. این سریال از آن دسته سریال هایی است که علیرغم تمرکزش بر دنیایی زنانه می توان تماشای آن را به هر جنسیتی و به خصوص زنان توصیه کرد.