مزه پیتزا خانگی به خمیر پیتزای آن است!

مزه پیتزا خانگی به خمیر پیتزای آن است!

مزه پیتزا خانگی به خمیر پیتزای آن است! این روزها که کرونا کمتر شده است ولی هنوز از بین نرفته است، زیاد پیش می‌آید که هوس خوردن غذاهای فست فودی کنیم. بر کسی پوشیده نیست که اتفاقات اخیر ضربه اقتصادی سنگینی به رستوران‌ها، کافه‌ها و فست فودها وارد کرده است و نمیتوان انتظار داشت که آن‌ها در حال حاضر بخواهند تمامی پروتکل های بهداشتی و مربوط به کیفیت غذا را رعات کنند. حتی اگر بعد از سفارش دادن پیتزا، آن را گرم کنید و ویروس های احتمالی آن را نیز از بین ببرید، باز هم ممکن است کیفیت و طعم غذا به خوبی گذشته نباشد!

جدا از این موضوع، بحث افزایش قیمت‌های اخیر فست فودها هم یکی از دیگر عواملی است که سفارش از فست فودها را کمی سخت کرده است.

امروز با افشا کردن ۲ راز اصلی طعم فست فودها، به شما کمک میکنیم تا بتوانید به راحتی در منزل و با حدود نصف هزینه پیتزاهای بیرون، یک پیتزای خوشمزه درست کنید که باب میل تمامی افراد خانواده قرار بگیرد.

آیا واقعا میشود یک پیتزا مثل بیرون درست کرد؟

این سوالی است که امروز میخواهیم واقع بینانه به آن پاسخ دهیم. قبل از آن اجازه دهید تا همه عوامل موثر بر طعم پیتزا را بررسی کنیم.

  • نوع فر: فرهایی که در فست فودی ها وجود دارند، با فرهای خانگی متفاوت اند و این کار برای برای فست فودی‌ها راحت تر میکند ولی به این معنا نیست که نتوانیم یک پیتزا با آن طعم درست کنیم.
  • ( درست است که بعضی جاها دستور پیتزا بدون فر وجود دارد ولی طعم این پیتزاها هرگز نمیتواند با طعم اصیل پیتزا برابری کند. پس اگر فر ندارد، انتظارات خود را پایین بیاورید.)
  • تنوع پنیرهای استفاده شده: فست فودی ها هرگز از یک نوع پنیر استفاده نمیکنند. همین موضوع یکی از تفاوت های اصلی طعم پیتزاهای خانگی و پیتزاهای بیرون است. شاید در منزل از نظر اقتصادی به صرفه نباشد که ۶ الی ۷ مدل پنیر پیتزا بخریم و در فریزر نگهداری کنیم؛ ولی فست فودی ها به علت سفارشات بالا، از این امکان برخوردار هستند. پنیر پیتزا، پنیر پارمژان ۲ جز اصلی پیتزاهای خانگی هستند که حداقل باید از این دو نوع پنیر استفاده کنید. سس بشاملی که در لازانیا به کار میرود هم در کنار پنیرپیتزا میتواند طعم متفاوتی به پیتزا دهد.

خمیر پیتزا

  • نان پیتزا: نان پیتزا شاید مهم ترین بخش ایجاد تفاوت بین طعم پیتزای آماده و پیتزای خانگی باشد. نان پیتزا به حدی مهم است
  • که طبقه بندی اصلی پیتزاها به دو دسته پیتزا ایتالیایی و آمریکایی بر اساس نوع نان پیتزا انجام میشود. با توجه به این موضوع که سلیقه ایرانیان بیشتر پیتزای پرملات امریکایی را میپسندد،
  • نکات تهیه خمیر پیتزای خانگی را گوشزد میکنیم و منبع موثقی برای آموزش آن معرفی میکنیم.
  • خمیر پیتزا یکی از اجزای خیلی مهم در پخت پیتزا است اگه خمیری که درست می‌کنید
  • نتیجه دلخواهتون رو بده، ترد و خوشمزه باشه و بافت مناسبی هم داشته باشه، به جذابیت ظاهری و مهم تر از اون به طعم پیتزای شما کمک خیلی زیادی میکنه.
    طرز تهیه خمیر پیتزای خانگیاصلا کار سختی نیست. اگر روش کار رو بلد باشید خیلی راحت با صرف زمان اندک می‌تونید خمیری خوشمزه برای پیتزا آماده کنید.
  • برای مشاهده طرز تهیه خمیر پیتزا خانگی در مجله اکالا کلیک کنید و با آموزش تصویری و مرحله ای آن، به راحتی یک نان پیتزا به خوشمزگی بیرون درست کنید.
مزه پیتزا خانگی به خمیر پیتزای آن است!

نگهداری خمیر پیتزا:

ممکن است با خود بگویید که درست کردن خمیر پیتزا کار پر زحمتی است و اگر بتوانید یک بار آن را درست کنید و دفعات بعدی هم از آن استفاده کنید خیلی خوب میشود. این کار امکان پذیر است!

خمیر و ظرفی که می‌خواهید خمیر را در آن نگهداری کنید کمی با روغن زیتون چرب کنید. خمیر را می‌توانید تا ۳ روز در فریزر نگهداری کنید.

اگر زمان کافی در اختیار دارید، قبل از فریز کردن خمیر، ۳۰ دقیقه اجازه بدهید که پُف کند و بعد آن را در فریزر بگذارید.

البته اگر زمان ندارید و نمی‌توانید ۳۰ دقیقه صرف پُف کردن خمیر کنید هم اشکالی ندارد و مشکلی پیش نخواهد آمد.

درمورد پختن پیتزا هم بدانید که ابتدا فر را خوب داغ کنید

(حداقل ۲۶۰ سانتی‌گراد، از این داغ‌تر هم اشکالی ندارد). این کار باعث می‌شود که پیتزا سریع پخته شود و خمیر آن از بیرون برشته، طلایی و زیبا و از درون نرم و باب دندان باشد.

هر چقدر، مواد روی سطح خمیر بیشتر باشد، پختن بیشتر طول می‌کشد.

ضمن اینکه مواد بیشتر باعث می‌شود پیتزا به حد کافی برشته و خوشمزه نشود و حالت شُل و نامطلوبی پیدا کند. پس بهتر است روی آن را خیلی شلوغ نکنید و به پنیر با کیفیت و مقداری ماده‌ی دلخواه خوشمزه اکتفا کنید.

یک دستور حرفه ای برای درست کردن پیتزا مخلوط:

پرطرفدارترین پیتزا، پیتزا مخلوط است. همان طور که از نام آن هم پیداست، میتوانید از تمام محتویات مورد علاقتان ( گوشت، مرغ، سوسیس، کالباس، قارچ، فلفل دلمه ای، گوجه فرنگی ، ذرت، زیتون و…) برای مزه دار کردن آن استفاده کنید. البته بهتر است دفعات اولی که پیتزا درست میکنید، این کار را به کمک رسپی های امتحان شده انجام دهید و در دفعات بعدی با دستورهای دلخواه خود پیش بروید.

این روزها که کرونا کمتر شده است ولی هنوز از بین نرفته است، زیاد پیش می‌آید که هوس خوردن غذاهای فست فودی کنیم. بر کسی پوشیده نیست که اتفاقات اخیر ضربه اقتصادی سنگینی به رستوران‌ها، کافه‌ها و فست فودها وارد کرده است و نمیتوان انتظار داشت که آن‌ها در حال حاضر بخواهند تمامی پروتکل های بهداشتی و مربوط به کیفیت غذا را رعات کنند. حتی اگر بعد از سفارش دادن پیتزا، آن را گرم کنید و ویروس های احتمالی آن را نیز از بین ببرید، باز هم ممکن است کیفیت و طعم غذا به خوبی گذشته نباشد!

جدا از این موضوع، بحث افزایش قیمت‌های اخیر فست فودها هم یکی از دیگر عواملی است که سفارش از فست فودها را کمی سخت کرده است.

امروز با افشا کردن ۲ راز اصلی طعم فست فودها،

به شما کمک میکنیم تا بتوانید به راحتی در منزل و با حدود نصف هزینه پیتزاهای بیرون، یک پیتزای خوشمزه درست کنید که باب میل تمامی افراد خانواده قرار بگیرد.