فناوری هایی که ۲۰ سال دیگر خبری از آنها نیست

فناوریهایی که ۲۰ سال دیگر خبری از آنها نیست

فناوری همیشه در خدمت بشر بوده است و از دیرباز تاکنون شاهد تغییر و پیشرفت فناوری بوده‌ایم اما پیشرفت فناوری باعث می‌شود فناوری های جدید با سرعت سریع‌تری ایجاد شود، در نتیجه محصولی که شاید همین چند سال پیش تر از اول و جدید بود این روزها قدیمی شده و باید مدل های جدیدتر را خریداری کنید.فناوریهایی که ۲۰ سال دیگر خبری از آنها نیست

نمود افزایش سرعت پیشرفت فناوری را به خوبی می توانید در گوشی های هوشمند مشاهده کنید، حدود ۱۰ سال پیش این گوشی ها با دوربین های بسیار ضعیف و صفحه نمایش های کوچک و کم کیفیت معرفی شدند و این روزها گوشی های هوشمند پیشرفته ای را سراغ داریم که دوربین آن ها دست کمی از بهترین دوربین های حرفه ای ندارد.

پیشرفت فناوری فایده های زیادی دارد و باعث می شود شکل تعامل ما با بسیاری از محصولات تغییر کند و اگر فناوری با همین سرعت پیشرفت کند. بسیاری از فناوری ها و چیزهایی که این روزها بدون آن ها نمی توانیم زندگی کنیم شکل خود را تغییر خواهند داد.

به همین منظور در ادامه با هم به فناوری هایی اشاره می کنیم که ۲۰ سال دیگر خبری از آن ها نخواهد بود.

بسیاری از فناوری ها و چیزهایی که این روزها بدون آن ها نمی توانیم زندگی کنیم شکل خود را تغییر خواهند داد. به همین منظور در ادامه با هم به فناوری هایی اشاره می کنیم که ۲۰ سال دیگر خبری از آن ها نخواهد بود.

کنترل از راه دور به تاریخ خواهد پیوست

فناوریهایی که ۲۰ سال دیگر خبری از آنها نیست

اگر سن شما قد بدهد احتمالاً به یاد دارید که اولین ریموت کنترل ها با سیم عرضه شدند و یک سیم چند متری به تلویزیون یا ویدئو متصل بود و با کمک دستگاهی که به طرف دیگر سیم متصل شده بود آدم ها کانال های مورد نظر را در تلویزیون انتخاب می کردند، مدتی بعد فناوری مادون قرمز از راه رسید و جای سیم را در کنترل از راه دور تلویزیون ها گرفت. انصافاً باید گفت این فناوری راحتی بسیار زیادی را برای انسان ها به دنبال داشت.

ریموت کنترل جای خود را به صدای انسان ها خواهد داد

از آن زمان مدت زیادی می گذرد و این روزها نه تنها تلویزیون و ویدئو، بلکه سیستم های گرمایشی و سرمایشی، اسپیکر‌ها، تجهیزات الکترونیک آشپرخانه و بسیاری از وسایل دیگر را شاهد هستیم که برای ارتباط از راه دور را کنترل کار می کنند.

همین امر باعث شده تا کنترل از راه دورها که مشکل گشای مردم بودند به بلای جان آن ها تبدیل شوند و در هر گوشه از خانه شاهد یکی دو تا کنترل از راه دور باشیم که در بیشتر مواقع گم می شوند و حسابی باید دنبال شان بگردیم.

در این بین باید این نوید را به شما بدهیم که ظاهراً تا یکی دو دهه آینده کنترل از راه دور نیز از بین می رود و فناوری های جدیدتری جای آن ها را می گیرد. براساس گزارشی که در همین زمینه روزنامه یو‌.‌اس‌.‌ای تودی منتشر کرده است ریموت کنترل جای خود را به صدای انسان ها خواهد داد.

به زبان ساده تر دستگاه های هوشمند گوش به فرمان انسان ها خواهند بود تا نسبت به شنیدن صدا، تعامل لازم را انجام دهند. با این فناوری راه زیادی فاصله نداریم و در حال حاضر دستیارهای صوتی هوشمند در گوشی های پیشرفته اندرویدی و آیفون های خدمات زیادی را در اختیار کاربران قرار می دهند.

اسپیکر هوشمند الکسا نیز نمونه کاملی از یک دستگاه گوش به فرمان است که تمامی دستورات کاربر را بدون نیاز به کنترل از راه دور، تمام و کمال انجام می دهد.

فناوریهایی که ۲۰ سال دیگر خبری از آنها نیست

دیگر خبری از عضوهای مصنوعی فعلی نخواهد بود

اگر فیلم های دزدان دریایی را دیده باشید به احتمال زیاد فیلم جزیره گنج را دیده اید، در این فیلم سردسته دزدان دریایی، یکی از پاهای خود را از دست داده بود و یک پای چوبی داشت.

از آن زمان سال‌های زیادی گذشته و اندام های مصنوعی پیشرفت های زیادی داشته اند. این روزها اندام‌های مصنوعی پیشرفته ای را شاهد هستیم که کمک زیادی به توان یابان می کنند اما عضوهای مصنوعی آینده‌ روشن تری را در پیش رو دارند و روز به‌ روز هوشمند‌تر می شوند.

بیزنس اینسایدر گزارش جالبی در این زمینه منتشر کرده و مدعی است بازوهای مصنوعی مدرن و امروزی به راحتی می توانند اشیاء را بلند کنند، پاهای مصنوعی پیشرفته‌ای را نیز شاهد هستیم که عملکرد آن ها از پاهای طبیعی انسان بیشتر است. بعضی از بازوها و پاهای مصنوعی به لحاظ قدرت نیز توانایی بیشتری دارند و فردی که از آن ها استفاده می کند به قدرت بسیار بیشتری از دست یا پای معمولی خود دست پیدا خواهد کرد.

پیش بینی می شود در آینده ای نزدیک دست های مصنوعی را شاهد باشیم که در آن ها اسلحه های مختلفی نیز به کار گرفته شده باشد و بتوان در نبردها به مصاف دشمن رفت. چنین اندام های مصنوعی در حال حاضر ممکن است رواج چندانی پیدا نکرده باشد اما بدون شک تا بیست سال آینده، توان یابان به لطف این اندام ها دوباره همانند یک انسان معمولی زندگی خواهند کرد.

پاهای مصنوعی را شاهد هستیم که عملکرد آن ها از پاهای طبیعی انسان بیشتر است

فناوریهایی که ۲۰ سال دیگر خبری از آنها نیست

کارت های اعتباری به‌جای رمزهای فعلی با مغز باز می شوند

امروزه زندگی بدون کارت های اعتباری ممکن نیست. این کارت ها که تعداد آن ها نیز بسیار است باید بوسیله گذرواژه هایی که برای آنها مشخص کرده اید تعامل داشته باشند.

تا اینجای مشکلی وجود ندارد اما مشکل زمانی پیش می آید که بخواهید رمز چندین کارت اعتباری را حفظ کنید. اینجاست که مشکل پیش می آید و به خاطر داشتن این مشکلات دردسرهایی را به دنبال دارد. از طرف دیگر از آن جایی که سرمایه و دارایی های مردم در این کارت ها ذخیره شده اند امنیت آن ها اهمیت بیشتری پیدا می کند.

خوشبختانه این معضل نیز به لطف پیشرفت فناوری های نوین از بین خواهد رفت، بنا به گزارشی که امریکن بانکر در همین زمینه منتشر کرده است، چیپست های مدرنی در راه است که تراکنش های مالی را با امنیت بسیار بالا میسر می کند.

این چیپست ها در حال حاضر راه حلی برای جایگزین کردن گذرواژه های درسرساز فعلی ندارند اما امیدواریم در آینده ای نزدیک فرآيند خرید با کارت اعتباری کاملاً از طریق چیپست های هوشمندی جایگزین شود که دیگر نیاز به حفظ کردن گذواژه نداشته باشیم.

چیپست های مدرنی در راه است که تراکنش های مالی را با امنیت بسیار بالا میسر می کند

دیگری خبری از رادیو در خودروها نخواهد بود

گوش فرادادن به موسیقی از آن لذت‌هایی است که پیر و جوان نمی شناسد انسان ها هرکدام بسته به سلیقه خود موسیقی های مختلفی را گوش می دهند. این امر باعث شد تا پس از اختراع گرامافون شاهد پیشرفت های زیادی در زمینه دستگاه های پخش موسیقی باشیم.

این دستگاه ها به سرعت راه خود را به خودروها نیز پیدا کردند و پس از معرفی رادیو‌های اف ام، اخبار و موسیقی به سهولت در اختیار راننده ها قرار گرفت.

این روزها به لطف اینترنت و ماهواره ها، امواج رادیو در بستر اینترنت مخابره می شود و بنا به گزارشی که سن دیگو ریدِر در همین زمینه منتشر کرده است.

بیشتر خودروهای مدرن بدون رادیو عرضه می شوند و خبری از دریافت کننده امواج AM و FM در آن ها نیست. در‌ واقع جای رادیو را سیستم های اینفوتیمنت پیشرفته ای گرفته که امواج شبکه های رادیویی را دریافت می کنند.

بدون شک در آینده نیز همین روال پیش خواهد رفت و چیزی که امروزه به معنای رادیو در خودروها شاهد آن هستیم عملاً از بین خواهد رفت

بیشتر خودروهای مدرن بدون رادیو عرضه می شوند

فناوریهایی که ۲۰ سال دیگر خبری از آنها نیست

عمر گوشی های هوشمند هم روزی به پایان می رسد

این روزها مردم با گوشی های هوشمندشان از خواب بیدار می شوند و با همین گوشی ها به خواب می روند. به این ترتیب بعید به نظر می رسد روزی شاهد پایان عمر گوشی های هوشمند باشیم.

به این ترتیب دیگر ابزاری به‌عنوان گوشی هوشمند وجود نخواهد داشت و ابزارهای پوشیدنی بسیار پیشرفته جای این دستگاه های محبوب را خواهند گرفت.

بنا به گزارشی که در همین زمینه بیزنس اینسایدر منتشر کرده است کاربران در آینده ای نه چندان دور از طریق یک عینک که به چشم خود زده اند قادر هستند تا با دنیای هوشمند تعامل داشته باشند.