فراورده‌های لبنی کاله

فراورده‌های لبنی کاله

فراورده‌های لبنی کاله ،  شرکت ایرانی تولید فراورده‌های لبنی است که مرکز آن در آمل، مازندران قرار دارد.

این شرکت که بزرگترین شرکت مجموعه هلدینگ سولیکو است در سال ۱۳۶۹ به دست غلامعلی سلیمانی در آمل تأسیس شد.

فراورده‌های لبنی کاله شرکت ایرانی تولید فراورده‌های لبنی است که مرکز آن در آمل، مازندران قرار دارد.

کاله با داشتن ۱۶ گروه تولیدی حجم زیادی از بازار لبنی ایران را در اختیار دارد تا جایی که بزرگترین تولیدکننده فراورده‌های لبنی در کشور و بزرگ‌ترین واحد صادرکننده فراورده‌های لبنی ایران خوانده شده‌است.

کاله در سال‌های ۲۰۰۹، ۲۰۱۰، ۲۰۱۳، ۲۰۱۴ و ۲۰۱۶ به عنوان صادرکننده نمونه کشور برگزیده شد و نوشیدنی‌های آن نشان سلامت و ایمنی را برنده شد.کارخانه ۱۴ هکتاری کاله یکی از بزرگترین کارخانجات در کل صنایع کشور است.

شرکت کاله در سال ۱۳۷۴ به عنوان واحد نمونه صنایع غذایی از وزارت صنایع لوح تقدیر دریافت نموده‌است و نشان‌های ایزو ۹۰۰۰ – ۲۰۰۰ و HACCP دریافت کرده‌است.

کاله در سال ۱۳۹۳ نیز تندیس زرین برند محبوب را دریافت نمود.

به گزارش یورو مانیتور این برند را در جایگاه ۴۸ام صنایع غذایی در جهان، برند محبوب و برتر و ۷ سال تنها صادرکننده نمونه در فراورده‌های لبنی در ایران قرار داده‌است

پیشینه

شرکت لبنی کاله در سال ۱۳۶۹ به دست غلامعلی سلیمانی در آمل تأسیس شد.

به نوشته پایگاه صنعت غذای ایران، «سلیمانی با تأسیس کاله حال و هوای تازه‌ای به صنعت غذا داد» و نوآوری وی منجر به دگرگونی صنعت غذای ایران شد

مطلب جالب دیگری بخوانید ، شرکت میهن

تولید

شرکت لبنیات کاله هر روز ۲۵۰۰ تن شیر خام را به بیش از ۱۶۰ نوع محصول لبنی تبدیل می‌کند. این شرکت در سال بالغ بر ۱ میلیون دلار صادرات دارد. 

این شرکت روزانه ۸۰۰ تن ماست تولید می‌کند.

 به نوشته وبسایت خبری صنعت غذا به نقل از نشریه اکوروتیخ آلمان، ساختار مدیریتی این شرکت در سلیمانی متمرکز است

هیچ فرایندی بدون تأیید وی امکان اجرا ندارد و این منجر به عدم هماهنگی بین تبلیغات و فروش کالا شده‌است.

این شرکت در ابعاد محصول سودآور است ولی در حجم عرضه اینگونه نیست. در مقابل نقطه قوت این شرکت در بازار شناخت درست از ذائقه مخاطب، ایجاد تنوع در محصولات و ورود محصولات جدید به بازار است

نو آوری

در شرکت لبنی کاله هم‌اکنون سه واحد کسب و کار پنیر، محصولات پاستوریزه و فرادما (UHT) وجود دارد که هریک از این واحدها با نوآوری خود، با کیفیت‌ترین و متنوع‌ترین محصولات را در حجم تولید بالا به بازار عرضه می‌نمایند.

تمامی خطوط تولید این کارخانه به نحوی انعطاف‌پذیر طراحی شده‌اند که مواد اولیه از ورودی‌های مختلف وارد خط تولید شده و محصولات متنوع خارج گردند.

به‌طوری‌که تنها از طریق یک خط تولید گاه بیش از ۲۰ محصول تولید می‌شود.

 محصولات لبنی شرکت کاله در حال حاضر بیش از ۱۷۰ عدد می‌باشد که در برنامه‌های توسعه در آینده نزدیک تا دوبرابر افزایش خواهد یافت.

این تعداد محصول در صنعت لبنی ایران یک رقم بی‌نظیر به حساب می‌آید.

همچنین بسیاری از محصولات در صنعت لبنی کشور مانند پنیر آمل، ماست میوه‌ای، ماست سون، ماست یونانی، کفیر و ماست لاکتیویا توسط کاله برای اولین بار ارائه شده‌است.

کاله در ارائه خدمات فروش نیز پیشرو بوده و با ایجاد فروشگاه‌های دیجیتال و رسمی، خدمات نوین را برای خریداران ایجاد نموده‌است.

شرکت کاله از با سابقه‌ترین تولیدکننده‌های پنیر پیتزا در کشور محسوب می‌شود. کاله به عنوان اولین شرکتی است

که پنیر پیتزای خود را مخلوطی از سه پنیر فیلافیلا، موزارلا و چیزبرگر ارائه می‌دهد که در نتیجه دارای طعم، کش و رنگ مطلوب برای مصرف‌کننده می‌گردد.

نوعسهامی خاص
بنا نهاده۱۳۶۹
بنیانگذارانغلامعلی سلیمانی
دفتر مرکزیآمل
محدودهٔ فعالیتجهانی
محصولاتانواع لبنیات
خدماتصنایع غذایی
مالکغلامعلی سلیمانی
کارکنان۱۶۰۰۰ نفر
شرکت‌های وابستهسولیکو