عوارض داروهای گیاهی

عوارض داروهای گیاهی :هرگز نمی‌توان این موضوع را انکار کرد که ترکیبات گیاهی بسیاری وجود دارند که کاربردهای زیادی برای ما دارند، اما این را هم در نظر داشته باشید که همین گیاهان اگر در جای مناسب و یا به مقدار مناسب استفاده نشوند، می‌توانند برای شما مشکل ساز شوند.

۱٫ عوارض پوست درخت بید

از جمله داروهایی که منشأ طبیعی دارد آسپرین است که به‌طور طبیعی در پوست درخت بید، یافت می‌شود و حتما می‌دانید اگر این دارو درست استفاده نشود می‌تواند عوارضی را در پی داشته باشد و به این خاطر است که همچون داروهای مرسوم به آن نگاه می‌کردید.

عوارض داروهای گیاهی

۲٫ عوارض گیاه تخم کتان

بسیاری از شما برای کاهش وزن خود ابتدا به سراغ گیاهان می‌روید با این دید که هیچ عارضه‌ای برای شما ندارند و اگر بخواهیم مثالی بیاوریم، می‌توان تخم کتان (نام علمی: linum usitatissimum) را مثال زد؛ اما اگر مدارکی معتبر آورده شود که نشان دهد می‌تواند.

عوارض داروهای گیاهی

۳:عوارض گیاه جینکو

جینکو (نام علمی: ginkgo biolba) نیز از جمله گیاهانی است که امروزه برای افزایش حافظه و یا افزایش عملکرد مغزی استفاده می‌شود ولی باید این موضوع را بدانید که می‌تواند ریسک خونریزی را بالا ببرد و این مشکل زمانی جدی‌تر می‌شود که فرد از داروهای ضد انعقاد دیگری مانند وارفارین هم استفاده می‌کند.

مطالب بالا در مورد عوارض گیاهان دارویی گفته نشد که بگوییم تمام افراد در صورت مصرف ترکیبات گیاهی به‌طور حتم دچار عارضه خواهند شد بلکه دلیل این صحبت‌ها این است که شما بدانید با گیاهان دارویی همچون داروهای مرسوم برخورد کنید و آگاه باشید جمله “هر چیزی که منشأ طبیعی دارد پس ضرری نخواهد داشت” جمله نادرستی است.

اگر بخواهیم یک مثال نقض بسیار واضح برای جمله بالا بگوییم، می‌توانیم به حشیش و یا ماری جوآنا اشاره کنیم که با وجود منشا طبیعی، همه می‌دانید چه ضررهایی دارد.

عوارض داروهای گیاهی

نکاتی که پیش از استفاده از گیاهان دارویی باید بدانید

  • ممکن است در صورت مصرف داروهای گیاهی، همزمان با داروهای دیگر دچار مشکل شوید؛ مشکل عمده بسیاری از افراد این است که تصور می‌کنند گیاهان دارویی با داروهای شیمیایی هیچ مشکلی را ایجاد نمی‌کنند. در صورتی که ترکیبات گیاهی با افزایش و یا کاهش غلظت داروی مورد نظر می‌تواند فرد را دچار عارضه کند.
  • ممکن است واکنش بد و یا عوارض جانبی را با گیاهان دارویی تجربه کنید.
  • شواهد اثربخشی گیاهان دارویی عموماً بسیار محدود است. اگرچه بعضی از مردم آنها را کمک کننده می‌بینند اما در بسیاری از موارد استفاده آنها بر مبنای روش‌های سنتی است تا تحقیقات علمی.
عوارض داروهای گیاهی

چه افرادی نباید از گیاهان دارویی استفاده کنند؟

  • افرادی که از داروهای دیگری هم استفاده می‌کنند.
  • افرادی  که به بیماری‌های جدی مبتلا هستند، مانند: مشکلات کبدی یا کلیوی.
  • افرادی که عمل جراحی را در پیش رو دارند.
  • زنان باردار و شیرده
  • افراد مسن
  • کودکان، به این نکته توجه کنید که گیاهان دارویی و یا داروهای مرسوم باید دور از دسترس اطفال نگهداری شوند.

بیشتر بخوانید…

راه جادویی چاقی صورت