طرز تهیه پلو مرغ با سبزیجات

طرز تهیه پلو مرغ با سبزیجات

مواد لازم:

برنج………………………..۳پیمانه 

سینه مرغ……………………۱عدد 

هویج…………………………۲عدد 

نخود فرنگی………………..نصف پیمانه 

پیاز…………………………..۱عدد 

ذرت…………………………..به مقدار لازم 

سبزیجات……………………..به مقدار لازم 

نمک و ادویه…………………به مقدار لازم 

زعفران دمکرده …………….به مقدار لازم

طرز تهیه پلو مرغ با سبزیجات

طرز تهیه پلو مرغ با سبزیجات : امروز می خواهیم در مورد یک غذای بسیار خوشمزه به نام پلو مرغ صحبت کنیم. تهیه این غذا بسیار ساده و راحت است و همه افراد خانواده می توانند آن را میل کنند.
پلو مرغ یکی از خوشمزه ترین و مقوی ترین انواع مختلف غذا است که از غذا های سنتی ایرانیان محسوب می شود. همان طور که از نام این غذا مشخص است در پخت آن از برنج و مرغ استفاده می شود.
این غذا در همه شهرهای ایران پخت می شود. این غذا بسیار مقوی است و برای سلامتی بسیار مفید می باشد. این غذا اغلب به همراه سبزیجات مصرف می شود.
مراحل تهیه این غذای خوشمزه به صورت زیر می باشد که امیدواریم از اطلاعات زیر به خوبی استفاده نمایید.

مرحله اول تهیه پلو مرغ با سبزیجات:

در این مرحله باید برنج را به خوبی پاک کنید و بشورید. برای این کار بهتر است که از شب قبل برنج را خیس کنید تا به خوبی برنج قد بکشد.
به طور کلی دو ساعت برای خیساندن برنج کافی می باشد. بعد از شستن برنج و خیساندن آن در آب نمک، پیاز را بردارید و آن را به صورت نگینی خرد کنید. یک قابلمه متوسط را بردارید و داخل آن کمی روغن بریزید.
پیاز ها را در داخل روغن بریزید تا به خوبی سرخ شود. بعد از طلایی شدن پیاز ها، تکه های مرغ را که از قبل آماده کرده ایم را به آن اضافه می نماییم. کمی نمک و زردچوبه را برای خوش طعم کردن به مرغ اضافه می کنیم و همراه با آن تفت می دهیم.

در قابلمه را می گذاریم و کمی صبر می کنیم تا مرغ به همره آبی که پیاز از خود پس می دهد، بپزد. بعد از یک دقیقه مقداری آب به آن اضافه می نماییم و در قابلمه را می گذاریم تا به خوبی بپزد.
بعد از این که آب مرغ تقریبا نصف شد به آن نمک و فلفل را اضافه می کنیم تا به خوبی طعم بگیرد.

مرحله دوم تهیه پلو مرغ با سبزیجات:

این مرحله بعد از پختن مرغ آغاز می شود. در این مرحله هویج را به تکه های کوچک تقسیم می کنیم و آن را می گذاریم تا به خوبی بپزد. نخود فرنگی را هم از قبل می پزیم تا سرعت کار ما افزایش پیدا کند. بعد از پختن هویج و نخود فرنگی، یک تابه را آماده می کنیم و کمی روغن در داخل آن می ریزیم. هویج ها را به روغن کمی تفت می دهیم و بعد از چند ثانیه مرغ ها را که در مرحله قبل آماده کردیم به آن اضافه می کنیم. بعد از آن نخود فرنگی و ذرت را نیز به آن اضافه می نماییم.

برای این کار بهتر از ذرت تصفیه شده استفاده شود. در این مرحله می توانید از ادویه کاری استفاده کنید. ادویه کاری باعث خوش طعم و خوش عطر شدن غذا می شود.

مرحله سوم تهیه پلو مرغ با سبزیجات:

در این مرحله بعد از این که مرغ را به همراه هویج و ذرت تفت دادیم، آن را کنار می گذاریم. در این زمان بهتر است کمی زعفران را از قبل آماده کرده باشید.
برای آماده کرن زعفران بهتر است چند تکه زعفران را را به همراه آب ولرم می گذاریم تا به خوبی دم بکشد.

زعفران رو هم به مرغ اضافه می نماییم و کمی آن را تفت می دهیم تا زعفران به خوبی به خورد مرغ برود. آن را روی شعله ملایم قرار می دهیم تا با حرارت ملایم و به آرامی بپزد.
در این زمان یک قابلمه بزرگ تر را می گذاریم روی شعله بزرگ تا به خوبی بجوشد. بعد از جوش آمدن آب، برنج را به آن اضافه می کنیم. بعد از آن که برنج نیم پز شد، آن را داخل آبکش می ریزیم.
در این زمان می توانید برای ته دیگ برنج از سیب زمینی و نان استفاده شود که این به سلیقه شما عزیزان بستگی دارد. مرغ را به همراه هویج و دیگر سبزیجات به صورت لایه لایه داخل برنج می گذاریم. در آخر بر روی برنج می توانید کمی فلفل سیاه بریزید تا خامی آن از بین رود.
در کنار این غذا می توانید از سبزیجات تازه استفاده کنید و این غذای خوشمزه را در کنار خانواده میل نمایید. نوش جان امیدوارم از این مطالب لذت برده باشید.

طرز تهیه پلو مرغ با سبزیجات