سرخ کردن بادمجان با روغن کم! ترفندش چیست؟

یکی از مشکلات سرخ کردن بادمجان در روغن، جذب بسیار زیاد روغن توسط بادمجان است. در صورت رعابت نکردن برخی نکات، ممکن است بادمجان در هنگام سرخ کردن روغن بسیار زیادی جذب کند. زیرا گوشه داخلی بادمجان مانند اسفنج پر از سوراخ های ریز است و روغن را جذب میکند. برای فهمیدن راز سرخ کردن بادمجان با روغن کم،‌ ادامه این مطلب را از دست ندهید.

روش های سرخ کردن بادمجان با روغن کم

۱- روغن را روی بادمجان بمالید

به جای اینکه روغن را در تابه بریزید، آن را با کمک برس آشپزی روی بادمجان بمالید. با این روش، کنترل بیشتری روی روغن مصرفی تان خواهید داشت. این روش زمانی بهتر عمل میکند که بادمجان را از وسط نصف میکنیم با برش بزنید. ابتدا روی یک سمت بادمجان که میخواهید آن را روی تابه بگذارید روغن بمالید و بلافاصله آن را داخل تابه داغ قرار دهید. سپس قبل از اینکه بادمجان را برگردانید روغن را روی سمت دیگر آن نیز بمالبد و سریع برگردانید. با این کار میتوانید از جذب روغن توسط بادمجان جلوگیری کنید.

۲-بادمجان را ابتدا در مایکروویو بگذارید

قبل از سرخ کردن بادمجان، تکه های آن را در مایکروویو قرار دهید. بادمجان را روی کاغذ آشپزی قرار دهید و ۵ دقیقه در مایکروویو بگذارید. این کار باعث میشود ساختار اسفنجی بادمجان تغیر یابد و از جذب روغن جلوگیری کند.

۳- از نمک استفاده کنید

برای خارج کردن آب از بادمجان میتوانید از نمک کمک بگیرید. نمک باعث میشود ساختار بادمجان تغیر کند و رطوبت از سلول های آن خارج شود. سپس حفره های هوا با آب پر میشود. حفره های هوای سرشار از رطوبت دیگر به اندازه قبل جا برای جذب روغن نخواهد داشت. برای این کار، نمک را روی برش های بادمجان بریزید و بگذارید ۳۰ تا ۶۰ دقیقه باقی بماند. سپس آن را بشویید و قبل از سرخ کردن دوباره خشک کنید.

۴- بادمجان را در شیر خیس بدهید

با قرار دادن بادمجان در مایکروویو یا نمک ساختار بادمجان تغیر میکند. منتها مصرف شیر به طور متفاوتی این کار را انجام میدهد. خیساندن برش های بادمجان در شیر به مدت ۱ تا ۲ ساعت ساختار پر از حفره های هوای بادمجان را با شیر پر میکند و اجازه نمیدهد روغن بیشتری هنگام سرخ کردن جذب شود.

۵- استفاده از سفیده تخم مرغ

با استفاده از سفیده تخم مرغ روی بادمجان میتوانید در هنگام سرخ کردن از روغن کمتری استفاده کنید. فقط باید حواستان به پاشیدن روغن در یک دقیقع ابتدایی سرخ کردن بادمجان باشد تا چیزی روی دست و صورتتان نریزد.


بیشتر بخوانید:

بیف استروگانوف طرز تهیه این غذا خوشمزه و راحت