روش های پاک کردن ادامس از روی لباس

آموزش پاک کردن ادامس از روی لباس

به روش های مختلفی میشه آدامس رو از روی لباس جدا کرد. با سرکه، الکل، اتو، صابون، اسپری مو و خیلی وارد دیکه… اگه تو دردسر افتادید و نمیدونید چجوری باید آدامسی که به لباستون چسبیده رو جدا کنید به روشهای زیر می تونید به راحتی این کار رو انجام بدید.

پاک کردن آدامس از روی لباس

یخ

لباس رو تا کنید و داخل پلاستیک قرار بدید و درب پلاستیک رو محکم ببندید. چند ساعت داخل یخچال قرار بدید. لباس رو از یخچال دربیارید و با استفاده از چاقو آدامس رو از لباس جدا کنید.

پاک کردن آدامس از روی لباس

آب جوش

قسمتی از لباس که آدامس چسبیده داخل آب جوش کنید و با استفاده از چاقو یا مسواک آدامس رو بتراشید. بعد بزارید لباس خشک بشه. برای این کار از کتری هم می توانید استفاده کنید. بزارید کتری بجوشه بعد لباس رو روی دهانه لوله کتری قرار بدید و بزارید بخار کتری آدامس رو نرم کنه و با مسواک یا چاقو آدامس رو بتراشید.

الکل

مقداری الکل روی اسفنج بریزید و اسفنج رو روی آدامس بمالید. چند دقیقه صبر کنید و با چاقو یا قاشق روی آن بمالید. سپس لباس رو با نرم کننده بشورید و بزارید خشک بشه.

پاک کردن آدامس از روی لباس

اتو

لباس رو روی یک مقوا بزارید به طوری که آدامس بین مقوا و لباس قرار بگیره و روی لباس اتو بکشید. هدف اینه که آدامس به مقوا بچسبه. این کار رو چند بار تکرار کنید تا آدامس کاملا از لباس جدا بشه. در آخر لباس رو بشورید.

پاک کردن آدامس از روی لباس

کره بادام زمینی

روی آدامس رو با کره بادام زمینی بپوشونید. سپس با چاقوی اره ای آدامس رو از لباس جدا کنید. و در آخر لباس رو تمیز بشورید تا لکه بادام زمینی از روی لباس برداشته بشه.

سرکه

یک پیمانه سرکه را بجوشانید. سپس از روی شعله بردارید تا از جوش بیفتد. یک مسواک رو داخل سرکه کنید و روی قسمتی از پارچه که آدامس چسبیده بکشید. این کار رو خیلی سریع انجام بدید چون تا زمانی که سرکه داغ هست تاثیر میزاره. این کارو چند بار ادامه بدید تا آدامس کاملا از لباس جدا بشه و در آخر لباس رو تمیز بشورید.

مایع صابون

کمی مایع صابون روی قسمتی از لباس که آدامس چسبیده بریزید و با مسواک روی آدامس بکشید. سپس با چاقو آدامس رو از لباس جدا کنید. در آخر لباس رو با ماشین لباسشویی بشورید.

اسپری مو

این روش از بقیه روش ها خیلی راحت تره. روی آدامس اسپری بزنید. اسپری آدامس رو سفت میکنه. سپس آدامس رو از لباس جدا کنید. در آخر با ماشین لباسشویی بشورید.

پاک کردن آدامس از روی لباس

نوار چسب

روی آدامس نوار چسب بزنید و آدامس رو با نوار چسب از پارچه جدا کنید. این کار رو چند مرتبه تکرار کنید.

پاک کردن آدامس از روی لباس

گازوئیل

کمی گازوئیل یا بنزین روی قسمتی که آدامس چسبیده بریزید، با چاقو یا مسواک بتراشید و در آخر لباس رو بشورید.

با این چند روش می توانید ادامس از روی لباس پاک کنید.