راهنما تنظیم دمای یخچال فریزر و ساید بای ساید

راهنما تنظیم دمای یخچال فریزر و ساید بای ساید

راهنما تنظیم دمای یخچال فریزر و ساید بای ساید ،تنظیم دمای یخچال مشکل بسیاری از خانم ها و آقایان می باشد که چگونه باید د یخچال تنظیم کرد تا دما مطلوب باشد.

شرکت های سازنده یخچال همیشه درجه مطلوب را برای یخچال پیشنهاد می کنند. زیرا اگر درجه دمای یخچال بر روی مقدار بیشتر باشد کمپرسور یخچال مجبور است سخت کار کند تا دمای یخچال را به مقدار تنظیم شده برساند.

در این صورت اگر این شرایط در دراز مدت ادامه یابد ۱۰۰% ناچارید کمپرسور یخچال را تعویض کنید چون موتور یا کمپرسور از کار خواهد افتاد.

اگر درجه دمای یخچال کمتر از مقدار مطلوب باشد که هوای سرد داخل یخچال کم می شود و امکان فاسد شدن مواد غذایی درون یخچال بیشتر می گردد. البته قابل ذکر است که یخچال در فصل گرما یک درجه می تواند از مقدار درجه مطلوب بالاتر باشد و همچنین در فصل سرما یک درجه از مقدار دمای مطلوب پایین تر باشد.

متخصصان اعتقاد دارند دما در یخچال برای سالم ماندن مواد غذایی باید بین صفر تا چهار درجه سانتیگراد باشد تا از رشد انواع باکتری ها، قارچ ها و کپک ها جلوگیری کند.

علاوه بر درجه حرارت چیدمان مواد غذایی در یخچال نیز اهمیت فراوان دارد و می تواند باعث افزایش تازگی و ماندگاری مواد غذایی شود.

یکی از آلوده ترین مناطق یخچال جا میوه ای است. بویژه اگر میوه و سبزی کثیف و بدون پوشش محافظ در یخچال قرار داده شود، رشد و تجمع باکتری در این حالت بسیار زیاد می شود.

راهنما تنظیم دمای یخچال فریزر و ساید بای ساید ،همینطور ترتیب جای دادن میوه ها باید به نحوی باشد که میوه هایی مانند گوجه فرنگی ، سبزی و کاهو که بیشتر در معرض پلاسیده شدن هستند بر روی سایر میوه ها قرار بگیرند و میوه های مقاوم تر مانند سیب یا گلابی بسته به فصل سال در قسمت های زیرین قرار بگیرند.

نحوه تنظیمات

منظور از یخچال های معمولی یخچال هایی می باشد که فقط یک درجه تنظیم دمای دارند. و نمی توان دمای فریزر را جداگانه و دمای یخچال را جداگانه تنظیم نمود. در اغلب مدل های یخچال ایرانی کلید تنظیم دما اینگونه می باشد.

درب یخچال را باز کنید و کلید تنظیم درجه دمای یخچال را پیدا کنید. سپس دمای یخچال را بر ۲ یا ۳ و یا ۴ قرار دهید. دمای مناسب ۳ می باشد.

همچنین ممکن است درجه تنظیم دمای یخچال به یک از صورت های زیر باشد که باز هم نحوه تنظیم دمای یخچال طبق توضیح گفته شده تنظیم می شود.

درجه پایین ۱ می باشد و بیشترین درجه بر روی MAX قرار می گیرد. با چرخاندن ولوم دستی به راحتی دمای یخچال را تنظیم نمایید. درجه مناسب ۳ می باشد.

اگر درجه تنظیم دمای یخچال شما به این صورت باشد با حرکت دادن اسلایدر به سمت چپ یا راست دما را تنظیم کنید. با قرار دادن اسلایدر در وسط درجه یخچال به حالت مطلوب تنظیم می شود. هرچقدر اسلایدر به سمت راست کشیده شود دمای یخچال بیشتر می وشد و هرچقدر به سمت چپ کشیده شود دمای یخچال پایین تر می آید.

اگر کنترل کننده دما در جلوی یخچال قرار دارد در ابتدا باید قفل تغییر دما را باز کنید و سپس درجه یخچال را تنظیم کنید.