خواص اعجاب انگیز دارچین

خواص اعجاب انگیز دارچین

خواص اعجاب انگیز دارچین : اگر دارویی طبیعی و موثر برای مقابله با خستگی، کلسترول بالا، سرماخوردگی، اختلالات خواب و غیره میخواهید از دارچین غافل نشوید. این ادویه را که می‌توان در بیشتر غذاها و شیرینی‌جات استفاده کردکه برای سلامتی بی نظیر است.

دارچین انرژی‌زا است!

اگر احساس خستگی و کسالت می‌کنید حتما به سراغ دارچین بروید.

روش مصرف: روی ۱۵۰ میلی گرم آب یک قاشق چای‌خوری پُر پودر دارچین بریزید. در ظرف را گذاشته و اجازه دهید به مدت ۱۵ دقیقه دم بکشد. زمانی که احساس خستگی فیزیکی می‌کنید از این نوشیدنی بنوشید.

می‌توانید به مدت ۱۰ روز از این نوشیدنی دارچینی برای رفع احساس خستگی‌تان استفاده کنید. اما توجه داشته باشید که میزان دارچین را بیشتر نکنید.

دارچین میزان تری‌گلیسیرید و کلسترول را پایین می‌آورد!

نتایج یک پژوهش پاکستانی نشان می‌دهد مصرف روزانه‌ی ۱ تا ۶ گرم دارچین به مدت ۴۰ روز میزان تری گلیسیرید را ۲۳ تا ۳۰ درصد و میزان LDL را به میزان ۷ تا ۲۷ درصد کاهش می‌دهد.

روش مصرف: روزانه یک قاشق چای‌خوری دارچین را به انواع غذاهای خود اضافه و میل کنید.

دارچین برای مقابله با سرماخوردگی عالی است!

دارچین سرشار از «آلدئید سینامیک» است که یک آنتی باکتری، ضدویروس و ضدانگل بسیار قوی محسوب می‌شود. این ادویه‌ی معطر سیستم ایمنی بدن را تحریک و تقویت می‌کند.

روش مصرف: یک قاشق چای ‌خوری دارچین و دو عدد چوب میخک را در یک فنجان آب گرم بریزید. در ظرف را بپوشانید و اجازه دهید بجوشد.

سپس از روی شعله برداشته و بگذارید به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه دم بکشد. به این محلول آب نصف لیموترش و ۱ قاشق غذاخوری عسل اضافه کنید. هر روز یک تا دو بار از این محلول میل کنید تا سرماخوردگی‌تان درمان شود.

دارچین اشتها را زیاد می‌کند!

دارچین تحریک کننده‌ی غدد بزاق و غشای مخاطی معده است. این ادویه‌ی معطر تشکیل شده از یک ترکیب قوی به نام آلدئید سینامیک است که به طور طبیعی اشتها را افزایش می‌دهد.

خواص اعجاب انگیز دارچین