تهیه ی غذایی مطمئن

تهیه ی غذایی مطمئن : ما از یک سیستم مدیریت ایمنی غذایی برخوردار هستیم که ایمنی محصولات نستله را از مرحله انتخاب مواد اولیه تا فرآیند بسته‎‌بندی، تضمین می‎کند.

۱- دستور پخت خود را با دقت انتخاب کنید.

وقتی تصمیم به پخت چیزی دارید، مطمئن شوید که از آلرژی افراد به غذا، رژیم خاص یا محدودیت‎های دیگر مطلع هستید. دستور پختی را انتخاب کنید که مواد مغذی مناسبی را در حجم مشخص، برای خانواده و دوستان فراهم کند.دستورات غذایی ما در نستله، به ‌طور علمی فرمول‎نویسی شده تا محصول مطمئنی را فراهم کنیم.

۲- مواد اولیه را با دقت انتخاب کنید.

از تازگی غذایی که خریداری می‎کنید، مطمئن شوید و تاریخ انقضای آن را در نظر بگیرید. به یاد داشته باشید که میوه‎ها و سبزیجات را به درستی بشویید و از آب تمیز استفاده کنید. ما همکاری تنگاتنگی با کشاورزان و تأمین‎کنندگان داشته‎ایم. این امر تضمینی بر تولید مواد خام سالم و با کیفیت بالا برای ما است.

تهیه ی غذایی مطمئن

۳- دست‎های خود را بشویید.

شستن دست‎ها، ساده و موثر است. قبل از شروع پخت، مطمئن شوید که دستان شما تمیز است و سطوح یا تجهیزات کاری مورد استفاده، ضدعفونی شده‎اند. محل کار، تخته برش و تجهیزات را قبل از تهیه غذا و پس از استفاده از آنها برای تهیه مواد خام، کاملا تمیز و ضدعفونی کنید. این امر برای جلوگیری از انتشار موجودات ذره‎بینی‌ مضر مهم است.

۴- اشتباه نکنید.

در حین درست کردن غذا، به یاد داشته باشید که گوشت خام، مرغ و مواد غذایی دریایی را جدا از هم نگه داشته و ازچاقو جداگانه برای تهیه ان ها استفاده کنید. در کارخانه‎های تولیدی، ما تجهیزات و ابزاری را برای مواد مختلف اختصاص داده‎ایم تا مسائل میکروبیولوژیکی و آلرژیک را رعایت کنیم.

۵- به ‌طور کامل بپزید.

پختن، نه‏‎تنها به شما در ایجاد طعمی خوب کمک می‌کند، بلکه می‌تواند هرگونه میکروارگانیسم خطرناک را از بین ببرد. مطمئن شوید که غذا را در دمای درست و مناسب تهییه میشود. استفاده نکردن از دمای بسیار بالا هنگام پختن غدا، مهم است و از تخریب مواد مغذی جلوگیری می‎کند. دمای مناسب، مانع تشکیل مواد مضر می‌شود.

تهیه ی غذایی مطمئن

۶- ذخیره‎سازی ایمن

ابتدا باقیمانده غذا را به سرعت خنک کنید و سپس آن را در ظرف در بسته در یخچال نگهداری کنید. غذای مانده را طی دو روز مصرف کنید و مطمئن شوید که کاملاً داغ نشوند. سرد کردن مناسب غذا، مانع از رشد باکتری‌ها می‎شود. در زمان تهیه غذا، مواد غذایی سرد را برای زمان کوتاهی از یخچال خارج کنید. مواد خام را همواره جدا از مواد آماده‌ طبخ، از جمله مواد بسته‎‌بندی شده برای غذای آماده نگه دارید. مهم است که غذاهای آماده‎ مانند سالاد و یا دسر را در دمای اتاق نگه دارید.

۷- راه‎حل‎های خود را به اشتراک بگذارید.

همه ما می‎توانیم کارهایی را در راستای ایمنی غذا برای دیگران انجام دهیم. این امر، با اشتراک‏گذاری و بکارگیری اصول هر روزه، میسر می‌شود. شما می‌توانید به اعضای خانواده خود در خصوص اصول ابتدایی بهداشت تغذیه، آموزش دهید. بسته‌‎بندی عرضه ‌شده به مشتریان، با ارایه نکات نگهداری تمیز و دستورات کاربردی، برای محصولات و همچنین اطلاعاتی در خصوص هر گونه آلرژی همراه است.

برای اطلاعات بیشتر در خصوص ایمنی غذا، به اطلاعات مربوط به ایمنی غذایی سازمان بهداشت جهانی مراجعه کنید.

تهیه ی غذایی مطمئن