بیف استروگانوف طرز تهیه این غذا خوشمزه و راحت

بیف استروگانوف یکی از غذاهای خوشمزه و پرطرفدار جهان است که اصالت آن متعلق به کشور روسیه می باشد. بیف استروگانوف در کنار غذاهایی مثل سالاد اولویه، سالاد روسی و چیکن استروگانوف از معروف ترین غذاهای روسی هستند که در کشورمان ایران از محبوبیت زیادی برخوردار هستند.

با مقدار موادی که در این دستو آشپزی قرار گرفته است میتوانید برای ۴ نفر بیف استراگانوف تهیه کنید. در صورتی که میخواهید مقداری کمتر یا بیشتری بیف استروگانوف تهیه کنید. در صورتی که میخواهید برای مقدار کمتر یا بیشتری بیف استروگانوف تهیه کنید کافیست مقدار مواد را ضرب و تقسیم کنید. با آموزش بیف استروگانوف همراه زوزیلند باشید.

مواد لازم

  • پیاز ۲ عدد
  • شیر ۱/۲ لیوان
  • قارچ ۱۰۰ گرم
  • خامه ۲۰۰ گرم
  • گوشت ۳۰۰ گرم
  • سیب زمینی ۳ عدد
  • آرد ۱ قاشق غذاخوری
  • نمک و فلفل به اندازه لازم
بیف استروگانوف
طریقه پخت

طرز تهیه

ابتدا گوشت را به شکل مستطیل برش میدهیم و دقت کنید برش ها تقریبا نازک باشند، سپس پیاز ها را پوست میگیریم و میشوییم و آنها را نگینی خورد میکنیم و در تابه ای رپغن میریزیم و حرارت را کم میکنیم تا روغن به مرور زمان داغ شود.

سپس پیاز ها را در تابه میریزیم و تفت میدهیم تا کمی نرم شوند و تکه گوشت ها را به پیاز اضافه میکنیم و تفت میدهیم تا رنگ آنها تغیر کند، آنگاه ۲ لیوان آب داخل تابه میریزیم و حرارت را ملایم میکنیم و صبر میکنیم تا خوب بپزد و آب گوشت کاملا تبخیر شود.

تا گوشت آماده میشود زمان داریم قارچ ها را آماده کنیم. با پارچه ای حوله ای که نمدارش کرده ایم ذرات سیاه روی قارچ را تمیز میکنیم و در زمان کوتاهی سریع آبکش میکنیم و روی تخته بصورت ورقه ورقه خورد میکنیم و کتار میگزاریم.

زمانی که آب گوشت کاملا تبخیر شود قارچ ها را داخل تابه میریزیم و مواد را مخلوط میکنیم و تقت میدهیم تا قارچ ها آب بیاندازند و سپس آب قارچ ها تبخیر شود. شیر را داخل کاسه ای میریزیم و آرد نمک و فلفل را به آن اضافه میکنیم و هم میزنیم تا یکدست شوند و بعد به مواد داخل تابه اضافه میکنیم .

خامه را به مواد اضافه میکنیم و آن را مخلوط میکنیم تا به خورد مواد برود. بیف استروگانوف آماده است!

در تابه ای کوچک و گود روغن میریزیم و حرارت را کم میکنیم تا داغ شود سپس تا داغ شدن سیب زمینی ها را پوست میگیریم و میشویم و به صورت خلالی خرد میکنیم و داخل روغن سرخ میکنیم و بیف استروگانوف را در ظرف مورد نظر میریزیم و سیب زمینی های سرخ شده کنار آن میریزیم.


بیشتر بخوانید:

اموزش مربا توت فرنگی