بازی پابجی
شرکت سازنده بازی پابجی توانسته با ساخت آن، به موفقیتهای فراوانی دست پیدا کرده.
و سبک جدیدی را در بازیهای آنلاین ایجاد کند.
بازی پابجی
در ادامه نگاهی به شرکت سازنده پابجی و داستان ساخت آن خواهیم داشت.
تقریبا همه نام بازی PlayerUnknown’s Battlegrounds یا همان پابجی را شنیدهاند.
یک بازی به سبک بتل رویال که بازیکنان باید از طریق یک هواپیما و چتر نجات، در یک جزیره فرود بیایند و با دستان خالی، شروع به پیدا کردن.
اسلحه و مهمات کنند و دیگران را از سر راه بردارند.
بازی پابجی، سبک بتل رویال را به صورت مستقل وارد یک بازی کرد و توانست محبوبیت فوقالعادهای به دست بیاورد.
در این مطلب میخواهیم نگاهی به شرکت سازنده بازی پابجی داشته و ماجرای ساخت این بازی محبوب داشته باشیم.
برای آموزش نحوه دانلود کردن PUBG و آشنایی با نکاتی هنگام بازی کردن آن میتوانید به این مطلب مراجعه کنید.
بازی پابجی ساخت کدام کشور و کدام شرکت است
شرکت سازنده بازی پابجی، PUBG Corporation نام دارد که زیرمجموعهای از شرکت بلوهول (Bluehole) در کشور کره جنوبی است.
شرکت سازنده پابجی کار خود را با نام جینو گیمز (Ginno Games) در سال ۲۰۰۹ آغاز کرده بود و بعدا به PUBG Corporation تغییر نام داد.
این شرکت که مرکز آن در کشور کره جنوبی است، ۶ دفتر عملیاتی بینالمللی در آمریکای شمالی، اروپا، ژاپن و چین دارد .
و هدفش توسعه بازی پابجی به عنوان یک فرنچایز جهانی است.
رئیس این استودیو در حال حاضر، چانگهان کیم (Changhan Kim) است.
استودیوی بلوهول روی ساخت بازیهای رایگان موبایل تمرکز دارد.
و شرکت سازنده بازی پابجی هم قبل از این بازی، بازی آنلاین Devilion Online را برای رایانههای شخصی در سال ۲۰۱۵ عرضه کرده است.
داستان ساخت بازی پابجی و شرکت سازنده آن
طراح اصلی بازی پابجی، برندان گرین (Brendan Greene) نام دارد .
که بیشتر با نام مسعار آنلاین خود، یعنی PlayerUnknown شناخته میشود.
ماد DayZ بازی ARMA 2 نظر گرین را به خاطر شبیهسازی نظامی واقعگرایانه و گیم پلی بازش جلب کرد.
گرین معتقد بود که بیشتر بازیهای اول شخص مولتی پلیر، زود تکراری میشوند.
و نقشههای آنها هم کوچک بوده و به راحتی میشد آنها را حفظ کرد.
او میخواست چیزی بسازد که دارای جنبههای اتفاقی باشد تا بازیکنان ندانند چه چیزی انتظار آنها را میکشد.
و بازی، قابلیت انجام دوباره را داشته باشد.
این امر با ساخت نقشههای بسیار بزرگ که حفظ کردن آنها سخت باشد؛ به همراه قرار دادن آیتمهای اتفاقی در سرتاسر آن صورت گرفت.
گرین در ابتدا هنگام طراحی بازی میخواست از سری داستانهای بازیهای گرسنگی (Hunger Games) الهام بگیرد.
و کاری کند تا بازیکنان سعی کنند اسلحه خود را از یک قسمت مرکزی در نقشه بردارند، اما بعدا برای اینکه بازیکنان شانس بهتری در زنده ماندن داشته باشند .
و همچنین برای جلوگیری از مشکلات کپیرایت، این کار را انجام نداد.
او بعدا با الگوگیری از فیلم Battle Royale میخواست نواحی امن مربعی در بازی ایجاد کند .
که نداشتن تجربه زیاد در زمینه برنامه نویسی، منجر به استفاده او از نواحی امن دایرهای شد.
بالاخره نتیجه تلاشهای او، مودی به نام DayZ: Battle Royale بود.
زمانی که بازی DayZ به صورت یک عنوان مستقل از ARMA 2 عرضه شد.
علاقه بازیکنان به نسخه بتل رویال او هم رفته رفته کاهش یافت و او تصمیم گرفت مود خود را به بازی ARMA 3 بیاورد.
در این زمان چندین شرکت به کار او علاقه نشان دادند و براندان به عنوان مشاور با آنها همکاری کرد.
یکی از این شرکتها هم جینو گیمز کرهای بود که سابقه ساخت بازیهای MMO کرهای را برای رایانههای شخصی داشت.
رئیس این شرکت، چنگهان کیم، میدانست که تولید یک بازی موفق در کره جنوبی به این معنی است .
که آن بازی به صورت جهانی هم منتشر خواهد شد .
بنابراین میخواست یک عنوان موفق برای رایانههای شخصی بسازد .
که از مدل تجاری سایر بازیهای موبایلی که بلوهول منتشر میکند، پیروی کند.
او بعد از بازی کردن DayZ، در نظر داشت نوعی بازی بتل رویال بسازد زیرا چنین فرمتی در کشور کره هنوز جا نیفتاده بود.
کیم همچنین میخواست از طریق مدل دسترسی سریع (Early Access)، این بازی را منتشر کند .
و هر چه سریعتر، آن را در دسترس بازیکنان قرار دهد.
وقتی او درباره کارهایی که در این سبک انجام شده تحقیقاتی را انجام میداد، با مادهای ساخته شده.
توسط گرین آشنا شد و با او ارتباط برقرار کرد و به گرین پیشنهاد کار روی مفهوم جدیدی از بتل رویال را داد.
در عرض یک هفته، گرین به مرکز شرکت بلوهول در کره سفر کرد.
تا مذاکرات را انجام دهد و چند هفته بعد، مدیر نوآوری استودیوی بلوهول شد.
او به کشور کره جنوبی نقل مکان کرد تا توسعه بازی را زیر نظر داشته باشد.
خود کیم هم به عنوان تهیهکننده اجرایی پروژه، کار ساخت بازی را آغاز کرد.
ساخت بازی در اوایل ۲۰۱۶ شروع شد و در ژوئن همان سال، از آن رونمایی شده و اعلام شد.
که بازی در عرض یک سال آماده خواهد شد.
در نهایت بازی در ماه مارس ۲۰۱۷ به صورت Early Access عرضه شد.
خود بازی هم بعد از طی این فاز اولیه در ۲۰ دسامبر ۲۰۱۷ (۲۹ آذر ۱۳۹۶) عرضه شد.
کار روی ساخت بازی با گروهی ۳۵ نفری آغاز و تا ژوئن ۲۰۱۷ به ۷۰ نفر افزایش یافت.
طبق گفته گرین، بسیاری از توسعهدهندگان این بازی به صورت داوطلبانه و بدون هرگونه اجباری، وقت بیشتری را روی ساخت بازی میگذاشتند.
استودیوی بوهیمیا اینتراکتیو که سازندگان ARMA و DayZ محسوب میشود.
هم از طریق استودیوی پراگ خود در انجام کارهای موشن کپچر بازی کمک کرد.
با عرضه اولیه بازی، استقبال بسیار زیادی از آن صورت گرفت و در سپتامبر ۲۰۱۷ استودیوی بلوهول جینو گیمز به «شرکت پابجی» (PUBG Corporation) تغییر نام داد و کیم هم مدیر اجرایی ارشد آن شد.
در آگوست ۲۰۱۸، شرکت سازنده پابجی با تایید اینکه بازی هنوز دارای باگهایی است، یک کمپین تعمیر پابجی (Fix PUBG) به راه انداخت.
این کمپین در نوامبر همان سال به پایان رسید و سازنده پابجی آن را موفقیتآمیز خواند.
در ماه مارس ۲۰۱۹ (اسفند ۱۳۹۷) گرین اعلام کرد که به کارش به عنوان طراح ارشد بازی پایان داده ولی همچنان به عنوان مشاور، در ساخت بازی دخیل خواهد بود.
گرین به استودیوی آمستردام شرکت سازنده پابجی با نام PUBG Special Projects منتقل شد..
او معتقد بود که تیم اصلی سازنده پابجی در جایگاهی قرار داشت که میتوانست توسعه بازی را به شکلی که گرین میخواست، ادامه دهد.
او اعلام کرد که میخواهد روی یک بازی مولتی پلیر که بتل رویال نباشد، کار کند.