نکات و جزئیات مهم آرایشی

نکات و جزئیات مهم آرایشی

همه‌ی خانم‌ها به خصوص دختران جوان به زیبایی صورت خود اهمیت فراوانی می‌دهند به همین سبب از انواع لوازم آرایشی با کاربردهای متفاوت برای آرایش و میکاپ چهره خود بسیار استفاده می‌کنند. برای شرکت در مجالس عروسی و حتی یک جشن کوچک تولد و… خانم‌ها به آرایش صورت خود مشغول می‌شوند، اما این نکته را باید دانست که در هنگام میکاپ رعایت و انجام برخی نکات و جزئیات بسیار مهم می‌باشد. قبل از آرایش حتما باید پوست صورت و لب خود را پاکسازی کنید تا مواد آرایشی به راحتی بر روی پوست شما بنشیند و اثر بخشی دلخواه شما را داشته باشد. در این مقاله سعی شده است تا شما را نحوه صحیح آرایش چشم، آرایش لب و آرایش گونه و همچنین با برخی از نکات موثر در زیبایی آرایش آشنا سازیم.

نکات و جزئیات مهم آرایشی
نکات و جزئیات مهم آرایشی

 نکات موثر در زیبایی آرایش

برای هرچه زیباتر شدن چهره و سیمای خود در زمان آرایش حتما باید نکات موثری همچون پاکسازی پوست صورت و لب، استفاده از قلم مو آرایشی، فر کردن مژه‌ ها، آبرسانی به پوست خشک صورت، استفاده صحیح از مداد ابرو، استفاده از گلاب در آرایش و پوشاندن لک‌های صورت و.. انجام دهید. تمام این موارد ذکر شده، نکات موثری هستند که در زیبایی آرایش و صورت شما بسیار کمک کننده و اثر بخش خواهد بود.

پاکسازی پوست صورت و لب

اگر پوستتان دارای لک و اکنه می‌باشد، حتما دقت داشته باشید که قبل از انجام یک میکاپ حرفه‌ای، پوست صورت خود را با استفاده از بهترین ماسک صورت همچون ماسک ورقه ای نوبلز و لایه بردار اسکراب مکس لیدی و دیگر ماسک های باکیفیت، پاکسازی کنید. استفاده از انواع ماسک پاکسازی و اسکراب پوست، آکنه و جوش‌های سر سیاه و سر سفید پوست صورت شما را از بین خواهد برد. همچنین قابل ذکر است که در برخی فصول به ویژه در زمستان لب دچار خشکی و پوسته پوسته شدن می‌شود، لازم است که حتما لب خود را لایه برداری کرده و سپس به مرطوب سازی لب خود بپردازید، در این صورت دیگر در هنگام زدن رژ لبتان پوسته پوسته نخواهد شد.

استفاده از قلم مو آرایشی

برای آن که مواد آرایشی همچون کرم پودر، کانسیلر و انواع هایلایتر به راحتی بر روی پوست شما بنشیند و به خوبی پخش شوند، بهتر است تا از انواع قلم مو آرایشی استفاده کنید. ست براش هدی بیوتی شامل ۱۲ قلم در سایز و کاربرد متفاوت است که با استفاده از ان‌ها می‌توانید مواد آرایشی و رنگ را به راحتی پخش کرده و زیبایی و جلوه خود را دو چندان کنید.


بیشتر بخوانید :

مردها چه آرایشی را برای زنان بیشتر می پسندند!


فر کردن مژه ها

اگر مژه‌های صاف و سختی دارید لازم است که با استفاده از فرمژه به مژه‌های خود حالت دهید تا آرایش و صورت شما زیباتر شود. برای این کار بهتر ابتدا فرمژه را با سشوار گرم کرده تا به راحتی مژه‌های شما را فر کند و حالت زیبا و دلخواهی را ایجاد کند.

آبرسانی به پوست خشک صورت

اگر پوست صورتتان خشک و پوسته پوسته می‌باشد بهتر است تا با استفاده از کرم‌های نرم کننده همچون کانسیلر کرم موس اسنس پوست صورتتان نرم کنید. استفاده از این کرم علاوه بر این که پوست شما نرم می‌کندف لک‌های صورت شما را نیز پوشش داده و پوستتان را برای یک آرایش کامل آماده خواهد کرد. یکی دیگر از راه‌های از بین بردن خشکی پوست صورت استفاده از آووکادو می‌باشد. آووکادو به سبب داشتن آنتی اکسیدان و چربی غیر اشباع رطوبت پوست را حفظ کرده و باعث نرمی پوست نیز می‌شود. برای استفاده از آووکادو، آن را خوب بکوبید تا به حالتی خمیر در بیاید، سپس بر روی پوست صورت خود مالیده و بگذارید به مدت ۲۰ دقیقه بماند تا اثر خود را بگذارد.

استفاده صحیح از مداد ابرو

یکی از نکاتی که سبب زیباتر شدن آرایش و چهره شما می‌شود ابروهای پر و خوش حالت است. شما می‌توانید با استفاده از مداد ابرو فلورمار رنگ و حالت ابروی خود را زیبا کرده و قسمت‌های خالی آن را پر کنید. نکته ای که در هنگام استفاده از مداد ابرو باید رعایت کنید، آن است که تنها به منظور پر کردن قسمت‌های خالی ابرو و کشیدن خطوط نازک به کار گرفته شود.

نکات و جزئیات مهم آرایشی
نکات و جزئیات مهم آرایشی

استفاده از گلاب در آرایش

برای آن که آرایشتان تا ساعات طولانی بدون تغییر باقی بماند و همچنین زیبایی و جلوه صورت و میکاپ شما دوچندان شود، بهتر است تا کمی گلاب را در هوا اسپری کنید و بگذارید تا بر روی صورتتان بنشیند، در این صورت مشاهده خواهید کرد که آرایش شما تثبیت شده است.

پوشاندن لک در صورت

برای پوشش دادن لک صورت خود می‌توانید به دو روش عمل کنید. ابتدا پودر پوشش دهنده را بر روی صورت خود پخش کرده سپس با استفاده از پودری تیره تر بر روی آن لک صورت را بپوشانید. راه حل دوم ان است که ابتدا پنکیک را به خوبی بر روی پوست خود بمالید تا جذب شود سپس با استفاده از کرم آرایشی همچون کرم پودر، پوشش دهی را چند برابر کنید.

نحوه صحیح آرایش چشم

یکی از مواردی که جلوه و زیبایی میکاپ و چهره شما را چند برابر می‌کند، نحوه صحیح آرایش چشم می‌باشد. قبل از آرایش چشم خود باید اول از سایه چشم مناسب استفاده کنید و رنگ مناسب آرایش و پوست خود را انتخاب نمایید. بهتر است تا رنگ سایه شما متضاد با رنگ چشمانتان باشد. برای کشیدن خط چشم حتما باید به فرم و حالت چشمان خود دقت کنید. اگر دارای چشمی باریک و گربه ای می‌باشد باید خط چشمی که کشیدگی چشمانتان را بیشتر جلوه کند، برای خود ایجاد کنید ولی اگر دارای چشمانی گرد و بزرگ هستید بهتر از که از خط چشمی کلفت و کشیده استفاده نمایید. حتما دقت داشته باشد تا از خط چشم طبیعی استفاده کنید. حلقه‌های سیاه زیر چشم خود را با استفاده از کانسیلرهای مناسب بپوشانید و نگذارید تا گودی زیر چشم شما جلوه‌ی آرایشتان را از بین ببرد. یکی از عوامل سیاهی زیر چشم ریمل می‌باشد که بهتر است از ریمل ضد آب استفاده نمایید. اگر پشت چشمانتان پف کرده است حتما قبل از استفاده از هر گونه لوازم آرایشی، با استفاده از کمپرس آب گرم، پف چشمانتان را کمتر کنید. برای بیشتر جلوه کردن چشم حتما ابروهای خود را به دست یک آرایشگر ماهر سپرده تا به خوبی بردارد دو فرم و حالت زیبایی را به آن ببخشد. از نازک کردن بیش از حد ابروهای خود بپرهیزید.

نکات و جزئیات مهم آرایشی

نحوه صحیح آرایش لب

اگر می‌خواهید لب‌های خود را بزرگ یا کوچک کنید، این کار را با استفاده از کشیدن خط لب می‌توانید انجام دهید. برای آرایش لب حتما از خط لب استفاده کرده و لب پایین خود را کمی بزرگتر کنید. قابل ذکر است که برای کناره‌های لب از رژ تیره و برای مرکز لب از رژ روشن‌تر استفاده نمایید. از کشیدن خط لب در خارج از لب‌های خود بپرهیزید چرا که باعث زشتی و دلقکی چهره شما می‌شود. با استفاده از رژ مدادی می‌توانید از دوام و ماندگاری رژ خود مطمئن باشید.

نحوه صحیح آرایش گونه

در هنگام میکاپ به ساختار استخوانی گونه‌های خود حتما توجه کنید و سعی کنید با استفاده از انواع رژ گونه، جلوه و برجستگی گونه‌های خود را چند برابر کنید. روی گونه‌های خود از رنگ‌های برنز ملایم استفاده کنید و فرچه را از پایین به سمت بالا بر روی گونه‌های خود حرکت دهید تا خط گونه شما مشخص شود. پیراکده به عنوان یکی از بهترین فروشگاه اینترنتی لوازم آرایشی در تلاش است برای جلب رضایت مشتری انواع لوازم آرایشی با قیمت مناسب به فروش برساند. شما عزیزان می‌توانید با خرید لوازم آرایشی مورد نیاز خود از پیراکده یک آرایش زیبا و مطمئنی را داشته باشید.