طرز تهیه کوکو سیب زمینی مخصوص

طرز تهیه کوکو سیب زمینی مخصوص

طرز تهیه کوکو سیب زمینی مخصوص

طرز تهیه کوکو سیب زمینی مخصوص

کوکو سیب زمینی یکی از انواع کوکوی مخصوص و معروف و پر طرفدار ایرانی است.

این کوکو در کنار کوکو سبزی از پر مصرف ترین غذاهای فوری محسوب می شوند.

این غذای خوشمزه را می توانید به عنوان یک شام یا ناهار سبک سرو کنید.


مطلب جالب دیگری را بخوانید.

روش های پخت پنکیک سبزیجات


طرز تهیه کوکو سیب زمینی پخته :

طرز تهیه کوکو سیب زمینی مخصوص

مواد لازم برای کوکو سیب زمینی :

سیب زمینی 4 عدد
 تخم مرغ۳ عدد 
 پیاز۱ عدد 
 نمک و فلفل به مقدار لازم
پودر دارچین در صورت تمایلبه مقدار لازم

طرز تهیه کوکو سیب زمینی پخته :

برای پخت کوکو سیب، ابتدا سیب زمینی ها را تمیز بشویید و آب پز کنید. سپس پوست سیب زمینی ها را بگیرید و رنده کنید یا با گوشتکوب بکوبید تا له شود پیاز را رنده کنید و به سیب زمینی ها اضافه کنید.

نمک و فلفل و زردچوبه را اضافه کنید، و خوب مخلوط کنید در صورت تمایل دارچین را اضافه کنید و خوب هم بزنید تخم مرغ ها را اضافه کنید و خوب مخلوط کنید.

داخل ماهیتابه روغن بریزید و حرارت را زیاد کنید تا روغن داغ شود سپس با قاشق از مایه کوکو داخل ماهیتابه بریزید و آن را صاف کنید. زمانی که سرخ شدند آن ها را برگردانید و طرف دیگر آن را سرخ کنید.

می توانید آن را به صورت یک تکه داخل ماهیتابه بریزید و بعد از سرخ شدن یک طرف آن طرف دیگر را سرخ کنید. و در آخر با نان و سبزی خوردن و یا پیاز میل کنید. 

طرز تهیه کوکو سیب زمینی خام:

کوکو سیب زمینی خام یکی از انواع کوکوهای خوشمزه و ساده ایرانی است که خیلی سریع و آسان اماده می شود. این کوکو با کوکوی سیب زمینی معمولی یک تفاوت دارد و آن هم این است که سیب زمینی این کوکو پخته نمی شود.

مواد لازم برای ۴ نفر :

 سیب زمینی۴ عدد متوسط 
 تخم مرغ۳ عدد 
پیاز  1 عدد بزرگ
 زعفران۱ قاشق غذاخوری 
 آرد سفید۱ قاشق غذاخوری 
 جعفری و گشنیز۱ قاشق غذاخوری 
 نمک و فلفل سیاهبه مقدار لازم 
 زردچوبهبه مقدار لازم 

طرز تهیه کوکو سیب زمینی خام :

ابتدا سیب زمینی ها را بشویید و پوست بگیرید و مجددا آن ها را بشویید و رنده درشت کنید و در صافی بریزید و آب آن ها را محکم بگیرید. پیاز را نیز پوست بگیرید و بشویید و رنده ریز کنید و آب آن را کاملا بگیرید.

سپس سیب زمینی ها و پیازها را در کاسه ای بزرگتر بریزید. تخم مرغ ها را یکی یکی داخل آن بشکنید. و بعد زردچوبه، نمک و فلفل سیاه و زعفران را به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید. و کمی جعفری و گشنیز به مایه کوکو اضافه کنید و مایه را خوب مخلوط کنید. سپس تابه ای را روی حرارت کم قرار بدهید و روغن داخل آن بریزید زمانی که روغن داغ شد مواد کوکو را یا به صورت یک تکه یا با قاشق از مایه کوکو داخل روغن بریزید و آن را سریع صاف کنید زمانی سرخ شد طرف دیگر آن را سرخ کنید.

دقت کنید که کوکوهای تکی را بعد از سرخ شدن و منتقل کردن در بشقاب روی هم قرار ندهید زیرا باعث می شود کوکوها حالت خمیری و بسیار نرمی به خود بگیرند. کوکوها را در ظرف مورد نظر بگذارید و با گوجه فرنگی و خیارشور و نان تازه نوش جان کنید.