تمرینات صورت برای جوانتر شدن

تمرینات صورت برای جوانتر شدن : محققان می گویند آزمایشی با تمرینات منظم صورت باعث شد که بعد از ۲۰ هفته، زنان، سه سال جوانتر به نظر برسند. آیا این کار بر روی همه افراد موثر است؟ 
اگر ورزش برای کمر و قلب شما مفید است، آیا می تواند برای صورت شما مفید باشد؟ بله، برخی محققان این طور می گویند.
محققان می گویند تمرینات منظم صورت می توانند عضلات زیر پوست شما را تقویت کنند و عضلات بالاتر و پایین تر گونه را به وجود می آورند. این امر می تواند منجر به ظاهر جوان تر شود.

تمرینات صورت برای جوانتر شدن

تمرینات صورت چه تاثیراتی دارد؟

به گفته دکتر مراد عالم، معاون رئیس و استاد پوست دانشکده پزشکی فینبرگ دانشگاه نورث وسترن و نویسنده اصلی این مطالعه:  اکنون شواهدی وجود دارند که نشان می دهند تمرینات صورت ممکن است چهره را بهبود دهند و برخی از نشانه های قابل رویت پیری را کاهش دهند  
محققان می گویند این امر بدان معنا است که شما نیازی به استفاده از تردمیل برای پر کردن خطوط خنده در پیشانی یا کیک بوکس برای پنهان کردن چروک های اطراف چشم های خود ندارید.
در عوض، فقط باید کمی یوگا انجام دهید – بر روی چهره خود.

تمرینات صورت برای جوانتر شدن

تمرینات صورت برای جوانتر شدن

سه سال جوانتر در ۲۰ هفته

لازم نیست تمرین های مخصوص عضلات گونه مثل تمرین سگ سر پایین” downward dogs ” برای گونه های شما و یا سلام بر خورشید” sun salutations ” برای ابروها را انجام دهید.
در جای خود، تمرین خلق گونه های شاد” happy cheeks sculpting ” یا تمرین بلند کردن گونه” cheek lifter ” را انجام می دهید – شرکت کنندگان دو مرحله در این مطالعه انجام دادند، که در مجله JAMA Dermatology منتشر شد.
تمرین برای صورت بسیار شبیه تمریناتی است که باعث تقویت عضلات دو سر بازو و چهارگوشه می شود.
همانطور که عضلات شما قوی تر می شوند، بزرگ می شوند و شروع به گرفتن فضای بیشتری درست در زیر پوست چهره شما می کنند.
عضلات قوی تر نیز به نگهداری بافت های چربی در محل کمک می کنند که مانع از لغزش آنها ایجاد “افتادگی” که معمولا با پیر شدن صورت همراه است، می شود.

در حالی که تمرینات صورت چیز جدیدی نیستند، نویسندگان این مطالعه می گویند این اولین نگاه علمی بر تاثیری بود که تمرینات چهره می توانند بر بهبود ظاهر و کاهش نشانه های پیری داشته باشد.
برای این گزارش، محققان ۲۷ زن ۴۰ تا ۶۵ ساله را طی یک دوره پنج ماهه مورد بررسی قرار دادند.
شانزده شرکت کننده تمام دوره مطالعه را تکمیل کردند.
در ابتدای مطالعه هر زن در دو جلسه تمرینی ۹۰ دقیقه ای با یک مربی یوگا آموزش دیده ویژه شرکت کرد . این جلسات به منظور آموزش روش مناسب انجام تمرینات طراحی شده به هر یک از شرکت کنندگان بودند ، به طوری که شیوه ها در میان شرکت کنندگان ثابت بود.
پس از آموزش، قرار شد افراد خود این تمرینات را در منزل انجام دهند.
 طی هشت هفته اول، شرکت کنندگان حرکات یوگای عضلات صورت خود را هر روز انجام دادند. طی ۱۲ هفته نهایی،آنها برنامه خود را به برنامه منظم تمرینات صورت متناوب تغییر دادند.
عکس هایی از شرکت کنندگان در این مطالعه در سه فاصله زمانی مقایسه شدند: ابتدای تحقیق، هفته
هشت و هفته بیست، 
دو متخصص پوست که تصاویر را بررسی کردند، از مقیاس های استاندارد پیری پوست صورت استفاده کردند و 
سن هر چهره شرکت کننده را از نظر ۱۹ ویژگی مجزا رتبه بندی کردند.

میانگین سن برای شرکت کنندگان که توسط متخصصین پوست در ابتدای آزمایش تعیین شده بود،
۵۰٫۸ سال بود. در هفته هشتم، میانگین این عدد برای عکس ها به ۴۹٫۶ کاهش یافت. دوازده هفته بعد، در هفته ۲۰، پزشکان میانگین سن گروه را بر روی عدد ۴۸٫۱ قرار دادند، تقریبا سه سال جوانتر از شروع مطالعه.
عالم در مصاحبه با هلث لاین گفت”حتی زمانی که تمرینات را پس از هشت هفته از هر روز به روز در میان کاهش دادیم، روند بهبودی ادامه داشت.”
جایگزینی برای سوزن ها و چاقو ها
 عالم و تیم او رژیم تمرین صورت را برای این مطالعه با گری سیکورسکی از مرکز happy face yoga طراحی کردند. 
شرکت کنندگان ۳۲ تمرین متمایز انجام دادند، هر یک به مدت یک دقیقه.
این مطالعه به بررسی تأثیر تجمعی همه این تمرینات بر ظاهر چهره پرداخته است. این تمرینات به صورت جداگانه مورد مطالعه قرار نگرفتند، بنابراین، عالم می گوید، مشخص نیست کدام تمرینات سودمند ترین بودند.
به گفته عالم”ما نمی دانیم که کدام تمرینات برای بهبود ظاهر چهره دارای بیشترین اهمیت هستند و کدامیک از این ها شاید کمترین اهمیت را داشته باشند. شاید زمانی که بدانیم کدام تمرینات مفیدتر هستند، بتوانیم تمرینات کمتر را توصیه کنیم، که ممکن است یادگیری و انجام آن آسان تر باشد. “
اگر بخواهید چند سالی را از چهره خود پاک کنید، شروع به انجام برنامه تمرینات صورت خود کنید.

تمرینات صورت برای جوانتر شدن

به گفته عالم: شما می توانید با یک مربی یوگای صورت مشورت کنید، یا می توانید استراتژی خود را ایجاد کنید.
با این حال، عالم اضافه می کند: اگر شما به تنهایی این تمرینات را انجام می دهید، ممکن نیست نتایجی را که شرکت کنندگان در این مطالعه کسب کردند، مشاهده کنید.
به گفته عالم “من فکر می کنم تسلط بر تمرین ها فقط با خواندن اسامی و شرح آنها و یا دیدن یک یا دو عکس سخت است. اگر افراد بخواهند آنها را یاد بگیرند، ممکن است بخواهند در وب سایت ها فیلم های این تمرینات را جستجو کنند، و یا حتی یک دستگاه ویدئو بخرند. همچنین دوره های آموزشی زنده وجود دارند. ”

تمرینات صورت برای جوانتر شدن

تمرینات صورت برای جوانتر شدن

واقع بین بودن

دکتر لاریسا گسکین، استاد دانشکده پوست در مرکز پزشکی دانشگاه کلمبیا در نیویورک سیتی می گوید شما باید انتظارات واقعی را برای نتایج تعیین کنید.
گسکین می گوید “تمرینات صورت اخیرا به عنوان یک تکنیک ضد پیری محبوب شده است. در حالی که باور نمی کنم تمرینات صورت مضر باشند، احتمالا تنها یک مزیت ضدپیری محدود وجود دارد، و افراد نباید انتظار داشته باشند که تغییری اساسی ببینند. »
به گفته گسکین: مزیت ضد پیری واقعی ممکن است تنها با ترکیبی از تمرینات و گزینه های سنتی بیشتر مانند “پرکننده ها و سایر اقدامات توسط لوازم آرایشی غیر مضر یا با حداقل ضرر به دست آید. “
گسکین در مصاحبه با سایت هلث لاین می گوید”ترکیب تمرینات صورت با اقدامات آرایشی به احتمال زیاد بهترین گزینه برای رسیدن به بهترین نتیجه آرایش و زیبایی است. ”